Har legat i startblocket i snart två år för att köpa mitt första par riktiga skor. Har uppenbarligen inte haft särskilt bråttom. Har läst på i perioder glömt lite där emellan och sedan läst på igen. Mitt största problem har varit att jag bor i en stad där det mest exklusiva som går att uppbringa är Loyd. Är på besök i Sthlm med jämna mellanrum men då är det alltid så mkt annat som ska göras så jag har inte prioriterat skohandlandet.
Igår däremot så avsatte jag några timmar för att bara prova skor. Besökte C&J, Skoaktiebolaget och NK. La ganska mycket tid på varje butik för att grundligt känna på skorna. En slutsats jag drog var att Kvalitétskänslan på Loake tyvärr låg allt för långt ifrån övriga jag testade. Detta förvånade mig med tanke på allt gott jag läst. Servicen på NK var förövrigt sisådär då jag upplevde att personalen hade hyfsat dålig koll. I övriga två butiker var det däremot ypperlig service, vilket gjorde att eventuella tankar på onlineköp helt försvann.
Slutade hur som helst med inköp av ett par C&J Westbourne (bilder kommer i helgen).
En fråga då jag läst olika: ska jag lägga på slitsulor i gummi eller är det onödigt? Ping:
Singular och
Whedda