Åker till New York i Maj, någon som kan tipsa om bra skoaffärer? Finns det outlets för Allen Edmonds, CJ, Churchs osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett utförligt och bra svar, det är mkt uppskattat. Tack.Jag är ju en rätt bestämd motståndare till slitsula i gummi. Visst kan det ge minskat slitage i sulan vid blött väglag men jag rekommenderar alltid att man köper skor anpassade efter säsong. Är det en vintersko som skall tåla snö och väta bör man köra på en modell med Dainitesula istället. En slitsula ger endast visst skydd mot direkt väta men vid grisigare väder tar skon in väta i hålfoten oavsett. Dessutom har lädersulan en god andningsfömåga och en maskinrandsydd sko kan sulas om ca 3 gånger innan den är död.
Sen är det såklart frågan om en känsla precis som med mekaniska urverk. Att lägga slitsula blir då lite som att plasta in soffan för mig.
För att summera kan jag säga att oavsett om du vill lägga slitsula eller ej så rekommenderar jag att du väntar till sulan nästan sjunger på sista versen. Skomakaren behöver nämligen ändå slipa ner den splitter nya sulan för att fästs gummit. Genom att vänta får du istället njuta av lädersulan ett par år iallafall.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ett utförligt och bra svar, det är mkt uppskattat. Tack.
Skiter m a o initialt i slitsulor. Hur ska man behandla sin skinnsula enl din mening? Renovateur och skokräm eller...?
En fråga då jag läst olika: ska jag lägga på slitsulor i gummi eller är det onödigt?
Jag har själv C&J Westbourne i chestnut, de är så otroligt läckra. Jag har faktiskt en slitsula på mina. Använde dem, som Whedda sa, ett tag först eftersom det bara är onödigt att slipa ner en oanvänd sula. Jag däremot slår ett slag för slitsulan, tycker det är skönare och betydligt mer användbart. I synnerhet om du inte har en hel uppsättning av olika skor som endel andra i tråden hehe.
Jag har slitsulor på mina Vass. Lite fult och tråkigt, men efter att ha dansat på krossat glas två nätter i rad är jag rätt glad att jag valde att göra det...
Köp alden. Bra bang for the buck i USAÅker till New York i Maj, någon som kan tipsa om bra skoaffärer? Finns det outlets för Allen Edmonds, CJ, Churchs osv?
Som ovan: Alden (kolla deras egna butik på Madison Avenue).Åker till New York i Maj, någon som kan tipsa om bra skoaffärer? Finns det outlets för Allen Edmonds, CJ, Churchs osv?
Fast när man har den tunnaste slitsulan är det ju i princip omöjligt att se.Jag har slitsulor på mina Vass. Lite fult och tråkigt, men efter att ha dansat på krossat glas två nätter i rad är jag rätt glad att jag valde att göra det...
Åker till New York i Maj, någon som kan tipsa om bra skoaffärer? Finns det outlets för Allen Edmonds, CJ, Churchs osv?
Jadå, precis lika lätt som skinnsulade.En fråga till auditoriet: kan man sula om gummisulade kvalitétsskor? Jag fattar att jag kan googla fram svaret men orkar inte...
fler skor från garderoben:
Tricker's oxford
![]()
Riktigt härliga!
Samtidigt jäkligt snyggt med lite patina eller vad vi ska kalla det. Blir även en skön kontrasttack! dom börjar nästan bli lite för mjuka efter all användning...men jag gillar dom!
fler skor från garderoben:
Tricker's oxford
![]()
Riktigt fina, har ett liknande par med punched cap-toe från meermin, klassiker som passar till det mestaMen behöver dem inte lite skokräm bakom tåhättan?
![]()
tack! tror snarare att jag behöver strippa skon på kräm och sedan lägg på nytt. putsen har nämligen börjat krackelerad precis vid tåhättans slut. lite bensin och ny polish skulle därför göra susen - men det får bli en annan dag!