• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Cap toe oxfords. Svarta om klädkoden kräver detta. Hälsa Karin att mörkbrunt dock är snyggare.
EDIT: Såg att du la in en bild på just svarta cap toe oxfords, så du är rätt ute (fortfarande snyggare med mörkbrunt dock)
Eller hur?? Jag sa det oxå, kanske var rödvinet som pratade men ack nej jag är klassisk Markus, klassiskt . Haha får bli att testa ett par svarta och se vad jag trivs mest i!

Har dom du postade
Sköna och snygga, hade kört på dom
Få svärmors mamma och fallande kedja efter sig! Den risken skulle jag aldrig ta!

Någon som har erfarenhet av C&J Lingfield? Är sugen på ett par chelsea i brun mocka till hösten.

Vill du ha Chelseas från C&J (i Sverige) är det nog dessvärre Chelsea 8 som är ditt enda val (alt Chelsea 5 i roughout, men det är inte riktigt det man brukar kalla mocka vanligtvis).

Den lokale skomakaren hade beställt in ett par Lingfield i mocka som precis hade kommit in, ska ner och prova de och Chelsea 8 på lunchen :)

Chelsea 8 mot Lingfield. Chelsea 8 satt inte så bra på min fot då den var lite smal med E läst och 8.5. Lingfield satt toppen med F läst och 8. Kommer inte ihåg vilken läst jag har på Coniston men det är iaf 8.5 i storlek.

20150812_120625.jpg
20150812_122044.jpg
20150812_123035.jpg

Äntligen kom dom:)
Ett par Loake 1880 Aldwych black :)
Köpte ett par stan smith till dottern oxå!
Köpta från Ted och Teresa kom på två dagar!
Dock är ju nu frågan, hur många av er använder såna här typer av skor ( just svarta oxfords ) till exempelvis chinos eller jeans? Eller är det ett stort no no att använda dom till annat än kostym?
image.jpg

image.jpg

Äntligen kom dom:)
Ett par Loake 1880 Aldwych black :)
Köpte ett par stan smith till dottern oxå!
Köpta från Ted och Teresa kom på två dagar!
Dock är ju nu frågan, hur många av er använder såna här typer av skor ( just svarta oxfords ) till exempelvis chinos eller jeans? Eller är det ett stort no no att använda dom till annat än kostym?
image.jpg

image.jpg
Grejen med just svarta oxfords enligt mig är att deras användningsområden är något begränsade utöver kostym. Jag skulle lätt kunna ha dem till ett par mörka byxor i exempelvis flanell eller ett par chinos (även om vissa här säkerligen kommer klaga på det.) Även om de inte alla gånger är det bästa alternativen till det heller. Fast kläder ska man ha kul med, experimentera dig fram! :)

Kom hem med ett par bruna Loake 1880 Strand Mahogany idag. Nöjd som tusan och något jag verkligen suktat efter ett tag.

Mahogany_zpsuoaew9ix.jpg

(besparar er bild med dem på då klädstilen för stunden är mjukisar och finskor med lätt fuktig strumpa...)

Nu kommer dock säkert dagens idiotförklaring med vändande post, men en tjej på Åhlens hävdade att man måste ha innersulor i skorna för annars förstör man sulan?? Sant eller falskt? Jag har aldrig hört det förr och tvivlar på hennes påstående men någon som kan och vet bättre kanske kan bringa lite klarhet i detta.

Tack i förhand.

Finns inge anledning att ha innesulor förutom om dom möjligen är för stora. Sulorna som kommer från fabriken håller i år och dar. Om dom mot förmodan börjar gå sönder är det bara dra till en skomakare och be honom lägga in nya.

Jag har faktiskt inte läst något om personer som har råkat ut för det som Åhléns bruden pratar om.

Kom hem med ett par bruna Loake 1880 Strand Mahogany idag. Nöjd som tusan och något jag verkligen suktat efter ett tag.

Mahogany_zpsuoaew9ix.jpg

(besparar er bild med dem på då klädstilen för stunden är mjukisar och finskor med lätt fuktig strumpa...)

Nu kommer dock säkert dagens idiotförklaring med vändande post, men en tjej på Åhlens hävdade att man måste ha innersulor i skorna för annars förstör man sulan?? Sant eller falskt? Jag har aldrig hört det förr och tvivlar på hennes påstående men någon som kan och vet bättre kanske kan bringa lite klarhet i detta.

Tack i förhand.
Schysst. Har ett par själv!
Har aldrig hört det heller. Möjligen om de är lite stora, men aldrig annars...

Mahogany_zpsuoaew9ix.jpg

Tack i förhand.

Det finns många skoförsäljare som inte kan något om skor...

Schysst. Har ett par själv!
Har aldrig hört det heller. Möjligen om de är lite stora, men aldrig annars...

Tack!
Precis, men då känns det mer som en nödlösning när man köpt för stort och inte kan retunera..

Jag har faktiskt inte läst något om personer som har råkat ut för det som Åhléns bruden pratar om.
Det finns många skoförsäljare som inte kan något om skor...

Ja inte sjutton håller alla @Singular standard tyvärr..

Mahogany_zpsuoaew9ix.jpg

Tack i förhand.
Köpte ett par Loake Chelsea boots i höstas i en "vanlig" skobutik. Killen tyckte jag skulle både ha innersula och spraya skinnet. (det var inte mocka)

Har uppfattat att de prackas på sulor jämt nu för tiden. Gissar att den är en merförsäljning som har väldigt hög marginal.

Köpte ett par Loake Chelsea boots i höstas i en "vanlig" skobutik. Killen tyckte jag skulle både ha innersula och spraya skinnet. (det var inte mocka)

Har uppfattat att de prackas på sulor jämt nu för tiden. Gissar att den är en merförsäljning som har väldigt hög marginal.
Sulor och impregnering tycker jag de tjatar om jämt. Förmodligen direktiv ovanifrån, för att som du säger, det har bra marginal.

Överlag upplever jag att många som jobbar i skoaffärer har svindålig koll. "De här är i ÄKTA skinn, bättre blir det inte", sade ett butiksbiträde till flickvännen när hon kollade ett par skor för 600:- på Din sko. Då gick jag därifrån.

Mahogany_zpsuoaew9ix.jpg

Tack i förhand.

Grattis, läcker modell!

Det där med sulan kanske behövs i Åhlens skorna?

Boktips...
Handmade Shoes for Men (svenska översättningen) av László Vass & Magda Molnár finns för 25kr i "bokaffären" vid Triangeln i Malmö :)

Bra tips (och bra priser)!
Ni som är köpsugna, tänk på att Bedale har en ganska konstig tåprofil. Jämförelse mellan mina Loake Edward (samma läst som Bedale) och den mer normala C&J Pembroke som illustrerar detta:
yXqrCSO.jpg

Tillbaka
Topp