Ponlarsson
Silver
Mina RMW. Använda en säsong hittils.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag personligen hade inte haft ett par i grain till kostym. Full broguen kan fungera till kostym, om du inte rör dig i miljöer med väldigt höga krav på formalitet.Tänkte plocka hem ett par bruna oxfords från Meermin, men eftersom jag vill ha gummisula för att hålla dem så mångsidiga som möjligt funderar jag lite på om brogue eller med grain är lämpligast. Räknar främst med att ha dem till kostym. Tankar?
Edit: länkar är bra.
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4513
eller
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4639
Om du är sugen på ett par MTO i ljusare läder kan jag rekommendera dessa- https://www.meermin.es/grupoMTO.php?idGrupo=224Tänkte plocka hem ett par bruna oxfords från Meermin, men eftersom jag vill ha gummisula för att hålla dem så mångsidiga som möjligt funderar jag lite på om brogue eller med grain är lämpligast. Räknar främst med att ha dem till kostym. Tankar?
Edit: länkar är bra.
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4513
eller
https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4639
Snyggt. Jag har ett par exakt likadana och skulle behöva uppa mina skovårdsskills lite (och du verkar lite skonördig. på ett bra sätt alltsåKvällens skovård avklarad.
![]()
Putsat mina Loake Aldwych inför helgen bröllop, men är inte helt säker på att tårna är tillräckligt blanka. Vad tycker KS, bör de få lite mer puts på tåpartierna?![]()
Du har nog rätt. Brudparet (min styvbror och hans fästmö) tvingades skriva ut den mycket egendomliga klädkoden kavaj/skjorta i rädsla för att vissa av gästerna annars kommit i hoodtröja med bilmärken på...Äh, är det casual nog för den färgen är putsen inte något du bör ha så mycket huvudvärk över. Långt över vad som behövs!
Skulle säga att det enbart handlar om vad man stryker på och vad man putsar med. Jag kör neutral Glen Karen som finns på Skolyx.se samt en skoborste av hästhår. De har väldigt mjuka hår, man kanske får jobba lite längre men resultatet blir blankare och man riskerar inte att skada skon som med hårdare borstar. Stryk på ett tunnt lager med påstrykningsborste eller trasa, vänta fem minuter och sen borsta tills du är nöjd med glansen. Lätt som en plättSnyggt. Jag har ett par exakt likadana och skulle behöva uppa mina skovårdsskills lite (och du verkar lite skonördig. på ett bra sätt alltså). Hur behandlar du dem?
Tycker snarare att det ser lagom ut.Putsat mina Loake Aldwych inför helgen bröllop, men är inte helt säker på att tårna är tillräckligt blanka. Vad tycker KS, bör de få lite mer puts på tåpartierna?![]()
Putsat mina Loake Aldwych inför helgen bröllop, men är inte helt säker på att tårna är tillräckligt blanka. Vad tycker KS, bör de få lite mer puts på tåpartierna?
Använder Saphir Medaille d'Or (kräm) över hela skon, låter stå i tio minuter och borstar sedan med hästhårsborste. Därefter ett lager pate de luxe över resten av skorna innan jag börjar med tåpartiet. Använder bomullstrasa från gammal t-shirt som putsduk och lindar runt pekfingret. Sen i princip bara jag snuddar ytan på polishen i burken för att få så lite som möjligt på trasan. Doppar ett annat finger i vatten och släpper en droppe på tåpartiet, sen börjar jag applicera polish i små cirkulära rörelser, lager på lager till önskad blankhet uppstått. Första gången får man sitta ett bra tag, men när grunden finns återfår man glansen på några minuter. När jag var nybörjare använde jag för mycket polish och vatten vilket inte gav lika bra resultat, så det är mitt stora tips att hålla nere på.Ser ju kalas bra ut! Får man fråga vad du använder för produkter och metod? Gav mig på mina svarta Aldwych för ett tag sedan men fick inte ens hälften så bra resultat..
Hur är de jämfört med en vanlig AF1 low?På delad första plats på skönaste standard-sneakersen med Gel-Lyte III ligger denna, Lunar Force 1, satan va den sitter skönt på foten!
![]()
Passformen är som ett par AF1 skulle jag vilja påstå, men sulan på LF1 är mjukare och ger mer dämpning!Hur är de jämfört med en vanlig AF1 low?
AF1 low passar mig bäst av alla de sneakers jag provat. Gel-Lyte III passar mig inte alls.
Mockaskor är ganska lätta att ta hand om, köp en mockaborsteBorde skämmas.. Så fruktansvärt dålig på att ta hand om mina skor
![]()
Mockaskor är ganska lätta att ta hand om, köp en mockaborste![]()
Passformen är som ett par AF1 skulle jag vilja påstå, men sulan på LF1 är mjukare och ger mer dämpning!
Gillar du AF1 så kommer du att älska LF1 (tror jag)
Saphir OmninettoyantOm man nu fått fläckar som inte vill gå bort med mocka borste? Tips?![]()
Mockaskor är ganska lätta att ta hand om, köp en mockaborste![]()
Kolla filmen som Stomatologen la upp. Av erfarenhet så kan fettfläckar vara svåra att bli av med men annars så löser en mockatvätt detOm man nu fått fläckar som inte vill gå bort med mocka borste? Tips?![]()
Jag är värre så du behöver inte skämmas!!Borde skämmas.. Så fruktansvärt dålig på att ta hand om mina skor
![]()
Då är du lyckligt lottad om du har en flickvän som sköter skovård, skulle min fru aldrig göra. Samtidigt är skovård väldigt rogivande, tycker jag iafJag har tre stycken men jag vill helst att min flickvän ruggar upp skorna![]()
Riktigt bra. Tycker vanliga är lite för tjocka och styva som sagt.Hur är de jämfört med en vanlig AF1 low?
AF1 low passar mig bäst av alla de sneakers jag provat. Gel-Lyte III passar mig inte alls.
![]()
Jag är värre så du behöver inte skämmas!!
Men jag har märkt att skomakaren tar skit och inget för att få dem som nyaHaha, måste nog hålla med.. Det där var hemskt![]()