• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Om du tänker på Loake så listar de alla sina återförsäljare på sin svenska hemsida: http://www.loake.se/aterforsaljare

Har även jag 45 i exempelvis Converse. På mina Herring Reading har jag UK10, Loake Kempton UK10,5 (men borde kanske egentligen haft UK10 där också) och på mina RM Williams (Blaxland) 10,5.
Jamen jag får väl dra ner på stan då och kika på Loakes i mocka :)

Vi kanske har liknande storlek på fossingarna. Fot-tvilling??

Köpte ett par svarta Loake Balmoral på Tradera men det verkar vara ett par relativt blanka historier. Hade förväntat mig liknande Aldwych Black Calf.

Eller är ovannämnda Aldwych rätt blanka? Jag kan nämligen vara helt ute och cyklar.

Har du någon bild på skorna?
Bra tänkt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

De du köpt ser ju ut att vara i polished binder, det vill säga plastöverdragna. Därför lär de ha svårt att ta åt sig kräm.
Hade ett par Church's som var polished binder behandlade, anledningen till varför jag sålde dom nästan direkt(satt väldigt bra på mig) var pga svårigheten att bygga upp en personlig patina på skorna...

Slänger ut en fråga här då det verkar finnas många kunniga. Det gäller skor med lädersula, om man funderar på att sätta på en slitsula, måste det göras direkt eller kan man använda dem och slita ner dem lite innan?
Sen så undrar jag med om man nu har skor med lädersula och man slitit på den massa, går det att laga/byta eller är det köpa nya skor som gäller?

Slänger ut en fråga här då det verkar finnas många kunniga. Det gäller skor med lädersula, om man funderar på att sätta på en slitsula, måste det göras direkt eller kan man använda dem och slita ner dem lite innan?
Sen så undrar jag med om man nu har skor med lädersula och man slitit på den massa, går det att laga/byta eller är det köpa nya skor som gäller?
Sätter du på slitsula kommer skomakaren att slipa ner lädersulan innan hen kan limma på slitsulan, så en rekommendation brukar vara att slita på dem lite innan man sätter på slitgummi, för att så att säga inte slösa bort lädersulan.

Självklart går det sula om lädersulade skor, det är själva grejen med att köpa randsydda kvalitetsskor. En halsulning, där man byter sulan från hålfoten och framåt brukar ligga runt 600 kronor. Helsulning, där man byter hela botten kostar nånstans runt 1000-1500.

Sätter du på slitsula kommer skomakaren att slipa ner lädersulan innan hen kan limma på slitsulan, så en rekommendation brukar vara att slita på dem lite innan man sätter på slitgummi, för att så att säga inte slösa bort lädersulan.

Självklart går det sula om lädersulade skor, det är själva grejen med att köpa randsydda kvalitetsskor. En halsulning, där man byter sulan från hålfoten och framåt brukar ligga runt 600 kronor. Helsulning, där man byter hela botten kostar nånstans runt 1000-1500.

Tack för det snabba svaret! Ska fundera vidare på om det blir slitsula eller ej men känns bra att veta hur det funkar nu iaf.

Tack för det snabba svaret! Ska fundera vidare på om det blir slitsula eller ej men känns bra att veta hur det funkar nu iaf.
Det är inga bekymmer. Om det blir slitsultning eller inte är helt upp till dig att avgöra och det finns inga fel. Jag själv har det på alla mina lädersulade par, och det beror på min mentala spärr som gör det svårt att till fullo njuta av lädersulade skor om det finns minsta risk för regn.

I valet och kvalet.. ska beställa ett par RMW men känguruläder eller kalvkläder?
Vad har ni för erfarenhet av skor i känguruläder? Skötsel?

RM Williams är mina absoluta favoriter! Har ett par Svarta som vart med länge och de blir bara skönare med tiden. Ända tråkiga med det är att de nya i mocka inte är så sköna än men jag ska nog börja jobba på det nu när hösten kommer. :)

Fy satan va fina! Är själv svårt sugen på ett par Carmina jumper boots:

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg0NTI3NjtzOjE6InciO2k6NjQwO3M6MToiaCI7aTozMjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTowO3M6MToiayI7czo0MDoiOThmZTQzZDgzMzZjYWM0NDQ4NTIzOTEzZjUxNWZiYTJkNTE1ZGU0MiI7fQ==

Är det förresten någon som ska på Shoegazing super trunk-show i helgen?
Tackar :) Jag köpte dem som Made-to-order, alltså att de tillverkas när tillräckligt många beställningar kommit in. Lite kul men tyvärr får man vänta ett par månader på dem. Men Carmina är stråt vassare, bara att köra!

Tillbaka
Topp