• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Dubbelmunkar från Yanko via Skolyx idag.
20150910_085720.jpg

Du som har både Yanko och Loake. Vad tycker du om dem jämfört med varann? Har själv Loake 1880 Buckingham men är nu sugen på ett par dubbel munkar. Sen är kanske frågan om man inte ska ta steget upp till Carmina eller liknande :)
Har haft mina Loake längre, men ska försöka göra en bedömning. Yanko känns aningen bättre, skinnet känns bättre, och ser man till detaljerna slår de ju Loake. Yanko har ritsnedlagd sula, välvd midja osv, detaljer som ofta finns på dyrare skor. Enligt Shoegazing och de med ännu bättre koll ska de ju hålla ungefär samma klass som Carmina, och att priset är så lågt bero på att Skolyx som säljer dem enbart är en hobby.

Tycker att lästen som de här är på är roligare än Capital som Loakes gör sina munkar på. Helt klart värt att prova, och hittar man sin storlek kan man ju göra massvis med olika, väldigt roliga mto till en låg kostnad.

Webbshopp skulle jag säga är Skolyx. När det kommer till butiker i Stockholm så säljer Skoaktiebolaget bra krämer från Burgol, men även Bäckmans Skoservice (Östermalm), Södermalms Sko och nyckelservice samt Skomakeri framåt (Gamla stan) lär ha allt du behöver.

SkoAB sålde på mig en Burgol senast, har alltid kört Saphir mdo förut, vad är skillnaden tycker du? Någon att föredra?

Borde testa Yanko med... Hmm får se

SkoAB sålde på mig en Burgol senast, har alltid kört Saphir mdo förut, vad är skillnaden tycker du? Någon att föredra?

Borde testa Yanko med... Hmm får se
Jag har inte provat burgol, men vad jag har hört så är den inte lika "tung" som Saphir och med mindre halter av vax och terpentin. Extra tydligt ska det tydligen vara om man kliver upp till Edward Green och dylikt som är crustfärgat, då får man mycket bättre resultat med burgol.

OK. Då är mina fötter garanterat för breda för yankos 961.
Mina Aldwych var mina första kvalitetskor och köptes i UK10. Nu är de så stora att jag får ha två (!) iläggsulor i dem. I Yanko har jag 9.5, vilket var jäkligt tajt när jag fick dem, men som börjar töjas ut till att bli mer behaglig nu. Kan ta en bild ovanifrån när jag är hemma sen.
Jag kanske ser dåligt, men detta bör väl passa? Det är lite ljusare va?
https://www.kth.se/che/kemi2011/2.27954/kemist-1.71566
Har du redan hunnit med att bli full? Klockan är bara 14.21, studentjävel. ;)

Japp, tanken är att jag ska ta mig dit.

Jag med, åkte precis på bajmacka deluxe på jobbet, så ev. sitter jag och knegar. Men är svårt sugen på den där patineringskursen...
Dessutom sitter jag på hsoppingförbud från kärringen efter inköp av Panerai, kommer bli ett jävla liv om jag råkar slå till på nåt..

Jag med, åkte precis på bajmacka deluxe på jobbet, så ev. sitter jag och knegar. Men är svårt sugen på den där patineringskursen...
Dessutom sitter jag på hsoppingförbud från kärringen efter inköp av Panerai, kommer bli ett jävla liv om jag råkar slå till på nåt..
Äsch, sväng förbi Svenskt Tenn och köp något till henne också så blir hon nog (inte allt för) missnöjd.

Grymt fina. Mina hade väldigt ojämn grain på tåpartiet, så de returerades och jag valde modellen med vanligt skinn istället eftersom jag fegade er. Supernöjd!
Mina har inte heller speciellt mycket grain på tårna, men förra året lade jag iofs på sån puts att den hade slätat ut alla spår av grainmönster ändå. I år tänkte jag vara lite mer återhållsam, blankt men inte spitshine.

Tillbaka
Topp