• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Våren är här!! :cool:
image.jpeg

Cognac men du KAN ju även köra neutral. Nåt jag ofta gör om skorna ör nya och har en burnished effekt jag inte vill förstöra eller påverka..
Dock kan skorna bli grå o trista om man kör neutral i många år!

Mycket bra tips! Har du fått hem dem än?

Nej, bör komma denna vecka! De släpper fler vårnyheter inom kort också bl.a. ett par solglasögon som jag är spekulant på: (sorry för OT)

12670918_1037843292953944_1060162699660681363_n.jpg

Deras andra sneakers är också tvärfeta. Var nära att jag köpte ett par vita istället...

schoen-wit_f.jpg

Nej, bör komma denna vecka! De släpper fler vårnyheter inom kort också bl.a. ett par solglasögon som jag är spekulant på: (sorry för OT)

12670918_1037843292953944_1060162699660681363_n.jpg

Deras andra sneakers är också tvärfeta. Var nära att jag köpte ett par vita istället...

schoen-wit_f.jpg
Lägger nog en beställning på de vita i skinn. Hörde talas om No Label för något år sedan men hade helt glömt bort. Riktigt smakfulla grejor.

Från en mode-analfabet: Vad säger panelen om vita "sneakers" till våren/sommaren?
Så 2015 eller funkar det?

Svarta skor är mer formella än andra färger. Oxfords (som Aldwych) är mer formella än derbys. Tror nog de flesta inte skulle märka något, men för mig är det lite som att ha ett läderband till en modern dykarklocka. Blir lite av en konflikt mellan stilnivåerna.

Jag förstår. Vad skall jag köpa för sko som jag kan ha till kostym men oftast till jeans/chinos?

Jag förstår. Vad skall jag köpa för sko som jag kan ha till kostym men oftast till jeans/chinos?
Ett par svarta aldwych kommer fint till riktigt formella tillfällen. Om du oftast har lite mer informell klädsel hade jag köpt ett par bruna skor. Kanske samma modell som du är intresserad av men bruna. Tror de skulle bli mer använda än de svarta. Men tänk inte så mycket på vad jag skriver heller, det är du som ska ha skorna. De bästa skorna är de som används, inte de som någon annan tycker är snygga.. :)

Ett par svarta aldwych kommer fint till riktigt formella tillfällen. Om du oftast har lite mer informell klädsel hade jag köpt ett par bruna skor. Kanske samma modell som du är intresserad av men bruna. Tror de skulle bli mer använda än de svarta. Men tänk inte så mycket på vad jag skriver heller, det är du som ska ha skorna. De bästa skorna är de som används, inte de som någon annan tycker är snygga.. :)

Det har du rätt i. Synd att Rockport gör så fula skor, de är ju assköna.

Tillbaka
Topp