Rojalisten
Silver
Våren är här!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schyssta, märke?Senaste köp:
![]()
Härligt. Ska försöka titta in på lördagCognac. Välkommen!
har du vatten i källarn?Våren är här!!![]()
![]()
Va?har du vatten i källarn?
Är Chelsea 8 den modellen som är lite spetsigare?För väl just för det slanka utseendet just hos denna Chelsea8 med enkel Dainite sula. Oftast får ju chelsea boots en lite grövre läst..
Mycket bra tips! Har du fått hem dem än?
Lägger nog en beställning på de vita i skinn. Hörde talas om No Label för något år sedan men hade helt glömt bort. Riktigt smakfulla grejor.Nej, bör komma denna vecka! De släpper fler vårnyheter inom kort också bl.a. ett par solglasögon som jag är spekulant på: (sorry för OT)
![]()
Deras andra sneakers är också tvärfeta. Var nära att jag köpte ett par vita istället...
![]()
Chelsea 3 o 8 har en lägre profil än 5 varav 3 har lädersula o 8 enkel dainite sula. 5 har dubbel dainite sula och högre profil. Ingen av dom "spetsig tå" direkt utan 3=mejslad tå, 5=kraftigt avrundad tå o 8=avrundad tå.Är Chelsea 8 den modellen som är lite spetsigare?
Dom är grymma i burnished brown!
Kolla aldwych
Dom är grymma i burnished brown!
![]()
Dock dom slut i 8,5 när jag tänkte beställa så de blev inga..
Svarta derbys är lite knepigt. Bättre med oxfords för högre formalitetsgrad. Bruna derbys är däremot utmärkt!Will do!
Jag kör 10 så det kanske är lugnt?! Är dock ute efter ett par svarta skor som komplement till mina bruna Buckingham.
Svarta derbys är lite knepigt. Bättre med oxfords för högre formalitetsgrad. Bruna derbys är däremot utmärkt!![]()
Varför svarta??? Jobbar du på bank eller ska på begravning??Will do!
Jag kör 10 så det kanske är lugnt?! Är dock ute efter ett par svarta skor som komplement till mina bruna Buckingham.
Poppiga?? Dom är stilrena derby's med en vackert mejslad tå som bara blir vackrare för varje år..Tycker du Downing är för "poppiga" @ZQT ?
Poppiga?? Dom är stilrena derby's med en vackert mejslad tå som bara blir vackrare för varje år..
Skulle nog säga att dom isf är "mindre formella"Jag jämförde Downing och Aldwych som jag blev rekommenderad och tyckte Downing såg mer moderna ut.
Svarta skor är mer formella än andra färger. Oxfords (som Aldwych) är mer formella än derbys. Tror nog de flesta inte skulle märka något, men för mig är det lite som att ha ett läderband till en modern dykarklocka. Blir lite av en konflikt mellan stilnivåerna.Varför är de knepiga menar du?
Svarta skor är mer formella än andra färger. Oxfords (som Aldwych) är mer formella än derbys. Tror nog de flesta inte skulle märka något, men för mig är det lite som att ha ett läderband till en modern dykarklocka. Blir lite av en konflikt mellan stilnivåerna.
Ett par svarta aldwych kommer fint till riktigt formella tillfällen. Om du oftast har lite mer informell klädsel hade jag köpt ett par bruna skor. Kanske samma modell som du är intresserad av men bruna. Tror de skulle bli mer använda än de svarta. Men tänk inte så mycket på vad jag skriver heller, det är du som ska ha skorna. De bästa skorna är de som används, inte de som någon annan tycker är snygga..Jag förstår. Vad skall jag köpa för sko som jag kan ha till kostym men oftast till jeans/chinos?
Ett par svarta aldwych kommer fint till riktigt formella tillfällen. Om du oftast har lite mer informell klädsel hade jag köpt ett par bruna skor. Kanske samma modell som du är intresserad av men bruna. Tror de skulle bli mer använda än de svarta. Men tänk inte så mycket på vad jag skriver heller, det är du som ska ha skorna. De bästa skorna är de som används, inte de som någon annan tycker är snygga..![]()