• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Han har kanske haft flera olika, men den jag tänkte på var alltså den där lite säregna designen med en hög gummisarg runt hela skon. Den här är det jag menar:

Steve-Mcqueen-Sanders.jpg

Så här ser Sanders variant ut

Sanders-Hi-Top-Snuff-Suede-2.jpg

Och Playboy's

1ecb701065cde46aa1a2ab6a2a04a8cf.jpg
Playboy varianten såg ju riktigt nice ut!!
Beiga chinos till dom o du är hemma!

Stilig skrivbordsjägare! De skorna kommer åldras med värdighet, välpatinerade i färgen tan är svårslaget.

Jo, jag håller med dig att den där färgen åldras snyggt (snyggast) så det är lätt att falla för dem i butiken. Problemet är dock är den färgen också är så jäkla svår att matcha med övrig klädsel. Det var delvis dessa jag hade i åtanke när jag skrev ovan om att de snyggaste skorna inte alltid blir den snyggaste totallösningen. Har två andra i liknande nyanser (ett par Alfred Sargent å ett par Carmina) och särskilt lite mer dressade tan är svåra ("Du ser ju ut som en gangster" som frugan ärligt uttryckte det när jag provade med de dressade Carmina). Till jeans och vissa cord funkar det bra, men annars tycker jag det är svårt att få till det snyggt.

Jo, jag håller med dig att den där färgen åldras snyggt (snyggast) så det är lätt att falla för dem i butiken. Problemet är dock är den färgen också är så jäkla svår att matcha med övrig klädsel. Det var delvis dessa jag hade i åtanke när jag skrev ovan om att de snyggaste skorna inte alltid blir den snyggaste totallösningen. Har två andra i liknande nyanser (ett par Alfred Sargent å ett par Carmina) och särskilt lite mer dressade tan är svåra ("Du ser ju ut som en gangster" som frugan ärligt uttryckte det när jag provade med de dressade Carmina). Till jeans och vissa cord funkar det bra, men annars tycker jag det är svårt att få till det snyggt.
Just i butik tycker jag färgen tan kan se ganska livlös ut, man måste verkligen föreställa sig vad som händer med färgen när den patineras. Förstår att de kan vara knepiga att matcha med lite mer formell klädsel helt enkelt för att ljust läder är oformellt i sin natur. Antingen får man köra brittiskt klassiskt som du gjort eller kanske någon ljusare kostym i typ pastell eller ljusgrått.

Gulligt med en handskriven lapp: (Bortser från att hon stavat mitt namn fel...Th...bah!)
v5JiCSV.jpg

x48mOC0.jpg

Riktigt bra första intryck. Sitter som en SMÄCK.
Jag har normalt 43.5 och mailade dem innan- De rekommenderade 44 och det var helt rätt för mig.

10/10 än så länge!
Jävligt fräscha! Vad gick totalsumman på inklusive frakt i SEK?

Tips på hur man får bort "fettfläckar" som uppkommit pga skokräm? Det är som små fettfläckar i lädret.

Gulligt med en handskriven lapp: (Bortser från att hon stavat mitt namn fel...Th...bah!)
v5JiCSV.jpg

x48mOC0.jpg

Riktigt bra första intryck. Sitter som en SMÄCK.
Jag har normalt 43.5 och mailade dem innan- De rekommenderade 44 och det var helt rätt för mig.

10/10 än så länge!

Fan dom där är rätt schyssta ändå! Hur tycker du dom står sig mot common projects/buttero?

Bara använt dem några dagar på kontoret men i alla avseenden samma kvalitét än så länge. (Men kostar avsevärt mycket mindre).

Ja, just det jag tänkte på. Jag är inne på mitt tredje par buttero nu och måste säga att jag är jäkligt nöjd med hållbarheten. Så om NL kan komma upp till den nivån för det priset är det riktigt bra. Får testa ett par jag med :) Var dom lite små i storlekarna tyckte du?

Ja, just det jag tänkte på. Jag är inne på mitt tredje par buttero nu och måste säga att jag är jäkligt nöjd med hållbarheten. Så om NL kan komma upp till den nivån för det priset är det riktigt bra. Får testa ett par jag med :) Var dom lite små i storlekarna tyckte du?

Ja, jag har 43,5 "true to size" (vilket innebär att jag har antingen 43,5 eller 44 i de flesta skor och dessa är 44 och sitter riktigt bra. Vissa skinnsneakers kan dock "töja sig" en del. Och det vet jag inte än om dessa gör...
Blir lite sugen på de blå själv...

image.jpeg

Toe cap Oxfords från C&J

Med det sagt skall jag medge att jag bär mest burit bruna skor de senaste åren. Jag känner dock mer och mer för svarta och jag äger redan fyra olika svarta par skor och jag dessutom precis införskaffat ett par svarta doubble monks i svart skinn som jag ser fram emot att bära i vår till mörkblå, grå och kanske även mörkbrun kostym. Lite mer Mad men! :cool:
Alltid 100%!

Tillbaka
Topp