Hungalabungala
Basic
Yes det runt snörningen främst.Quarter brogue? Eller menar du mer vad gäller mönstret utöver det som är på "tårna"?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes det runt snörningen främst.Quarter brogue? Eller menar du mer vad gäller mönstret utöver det som är på "tårna"?
![]()
Den sortens sömm kallas adelaide.Yes det runt snörningen främst.
Quarter brogue? Eller menar du mer vad gäller mönstret utöver det som är på tåpartiet"?
![]()
De där är väl inget bekymmer att ta på sig vilken dag som helst nu?Ironin att jag beställde dessa från Skoaktiebolaget när det var snö upp till vaderna. Och de kom samma dag som det slutade snöa... Använt de utanför tomten en gång - bokstavligen. Nåväl, det är väl en vinter snart igen...
![]()
Carmina Polo Suede Longwing Brouge, Detroit lästen
De där är väl inget bekymmer att ta på sig vilken dag som helst nu?
Mina daily beaters sedan fem månader börjar få nice patina
![]()
Schyssta skor och schyssta block! Hoppas du är nöjd![]()
Rätt produkter, tålamod o lite svettFick i fredags 2 par sko-trän jag beställt, vilken skillnad! Känner redan att skorna känns bättre och det var mycket enklare att putsa skorna nu ikväll. Har ni några tips på hur man får till en bra glans? Jag provade att gnugga med en microfiberduk nu och fick till lite grann, nylonstrumpor har jag hört?
Imorgon ska visst mina Meermin monks komma. Hoppas bara de levereras på eftermiddagen då jag har ett viktigt möte på jobbet på förmiddan jag inte kan missa och närmsta UPS-utlämningsställe är visst en timme bort...
Nä, det är nog bara du som är skönt galen...Är det fler här än jag som är lika nördig/noggrann med val av strumpor? Ännu inte testad egyptisk bomulls strumpor men känns som att det är mer lämpat för vår/sommar.. Nån som provat/kör med det nu under vintern?
Jag har en hel drös med dessa: https://www.careofcarl.com/sv/artik...-navy-2.html?gclid=CM6G87S6_NECFZSOGAodaVYFOQÄr det fler här än jag som är lika nördig/noggrann med val av strumpor? Ännu inte testad egyptisk bomulls strumpor men känns som att det är mer lämpat för vår/sommar.. Nån som provat/kör med det nu under vintern?
Äh! Gillar man skor så men tack för komplimangen haha!Nä, det är nog bara du som är skönt galen...![]()
Det var precis dom fast i beige jag klämde på idag! Men känns dom inte väl tunna i ett par chelseaboots?Jag har en hel drös med dessa: https://www.careofcarl.com/sv/artik...-navy-2.html?gclid=CM6G87S6_NECFZSOGAodaVYFOQ
Funkar fint i RMW på väg till och från jobbet samt i valfria pistoler på kontoret![]()
Jo, en aning kanske men eftersom det bara är en promenad på 5 minuter innan jag byter skor så vet jag inte om jag kan ge dig ett rättvist svar på frågan egentligen. Antingen får jag ta en långpromenad och återkomma eller så får du prova ett par och utvärdera självDet var precis dom fast i beige jag klämde på idag! Men känns dom inte väl tunna i ett par chelseaboots?
O i värsta fall spara dom till vårenJo, en aning kanske men eftersom det bara är en promenad på 5 minuter innan jag byter skor så vet jag inte om jag kan ge dig ett rättvist svar på frågan egentligen. Antingen får jag ta en långpromenad och återkomma eller så får du prova ett par och utvärdera själv![]()
Använd dem sålänge det inte är vått och slaskigtIdag kom dem!
Mina första randsydda, första med lädersula och första monks. Styva i lädret som någon sa innan jag köpte men jag tror det blir som med mina Bexleys att de mjuknar och blir bra efter lite användning. Hur känsliga är lädersulor? Måste jag vänta till våren innan jag kan använda dem eller går det bra så länge det är torrt?
![]()
Kul, grattis Mikael! Hoppas du blir nöjd och inte får skoskav from hell som så många utav oss andra har fått från MeerminIdag kom dem!
Mina första randsydda, första med lädersula och första monks. Styva i lädret som någon sa innan jag köpte men jag tror det blir som med mina Bexleys att de mjuknar och blir bra efter lite användning. Hur känsliga är lädersulor? Måste jag vänta till våren innan jag kan använda dem eller går det bra så länge det är torrt?
![]()
Det kan vara bra att gå in skorna lite "försiktigt" i början så sulan sätter sig lite. Mao undvikIdag kom dem!
![]()
Coniston is the shit! Kan inte förstå varför jag inte klippte ett par tidigare..Äger tre par bättre skor.
De första är ett par Crockett & Jones Chelsea 5. Bruna i skinn.
Andra är ett par Carmina kvartsbrogues i ljusbrun mocka.
Tredje är ett par Loake Kempton-chuckas. Brun mocka.
De första har ett rakt snitt genom skinnet som följd av alkohol och för mycket folk.
De andra blev typ flintis, där mockan slets bort så det bara är en kal fläck kvar på ena tån. Också följd av alkohol och för mycket folk.
Tredje har bara spruckit i sulan. Har inget belägg för att det är krökrelaterat, men det är väl det som är problemet där med. De går att fixa som tur är.
Då är frågan vad jag köper istället? Funderat lite på CJ Coniston, men jag är nog inte så mycket för kängor i slutändan..
Behöver väl köpa två par skor, varav ett par ska vara låga.![]()
O när det gäller kängor så är C&J Northcote förbaskat stiliga..Äger tre par bättre skor.
De första är ett par Crockett & Jones Chelsea 5. Bruna i skinn.
Andra är ett par Carmina kvartsbrogues i ljusbrun mocka.
Tredje är ett par Loake Kempton-chuckas. Brun mocka.
De första har ett rakt snitt genom skinnet som följd av alkohol och för mycket folk.
De andra blev typ flintis, där mockan slets bort så det bara är en kal fläck kvar på ena tån. Också följd av alkohol och för mycket folk.
Tredje har bara spruckit i sulan. Har inget belägg för att det är krökrelaterat, men det är väl det som är problemet där med. De går att fixa som tur är.
Då är frågan vad jag köper istället? Funderat lite på CJ Coniston, men jag är nog inte så mycket för kängor i slutändan..
Behöver väl köpa två par skor, varav ett par ska vara låga.![]()