• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Få se lite bilder på era äldsta skor i samlingen! Kul att få veta hur gamla de är och hur ofta ni använt/använder dem...

Tyvärr har jag inget själv att bidra med ännu. Men om några år så...

Loake 1880 aldwych. Mellan 5-6 år gamla, de senaste 3 åren används de 1-2 ggr i veckan när det inte är spöregn eller snö. Aldrig omsulade, även om det snart är dags. Bilden ger inte riktigt rätt, spitshinen är mer jämn i verkligheten.
IMG_20170908_081102.jpg

Är det någon här som har testat någon av Meermins modeller med gummisula?
-Jag hoppas att de är mjukare än modellerna med skinnsula, och funderar på en beställning.

-Jag hoppas att de är mjukare än modellerna med skinnsula, och funderar på en beställning.
Har en dubbel-monk med dainite-sula från Meermin. Av ungefär ~20 par randsydda skor jag har så är de de enda som inte är brittiska, och de är också de enda som efter två års användning fortfarande är närmast stenhårda. Motsvarande brittiska med gummisula brukar vara ingångna efter första användningen, men inte dessa. Gillar de ändå då de verkar vara välgjorda och väldigt prisvärda, men förstår inte hur de kan vara så stela. Börjar ge med sig lite nu i alla fall, men efter en dags användning vill man inte veta av dem på en vecka.

/C

Har ett par chukkas med gummisula från Meermin. Hårda som skridskor fortfarande efter några år. I övrigt är skorna helt ok, men man får vad man betalar för!

Jag har 8.5 i RMW och 8.5 i Loake (F-läst/Capital). RMW sitter perfekt, men alla Loake är snäppet för tajta. Eftersom Loake 9 är något för stor så lästar jag istället ut alla Loake med skoblock i en storlek upp.

Har ca: EU 42.5-43. 4 par Loake (F-läst/Capital) och 7 par RMW.

Verkar vara väldigt olika så det är nog klokt att testa ut rätt storlek. Lycka till!

Jag sällar mig till skaran som har en halv storlek större i mina RMW men med påpekandet att de som har den här comfort-sulan är lite större och där hade det förmodligen gått att köra samma.

Lite off-topic kanske, men är det någon som har bra tips på sjyst skoförvaring? Letar efter en byrå till hallen där jag kan förvara skorna skyddat från damm, men även 1-2 lådor för accessoarer. See-through hade varit ballt, typ som med Ikeas PAX-garderober där man kan ha utdragsbara lådor med front i glas. Kollat IKEA/MIO/Jysk men inte hittat något särskilt spännande.
Ett alternativ kan vara att köpa en IKEA Bestå stomme och modda med delar från superfront.

Lite off-topic kanske, men är det någon som har bra tips på sjyst skoförvaring? Letar efter en byrå till hallen där jag kan förvara skorna skyddat från damm, men även 1-2 lådor för accessoarer. See-through hade varit ballt, typ som med Ikeas PAX-garderober där man kan ha utdragsbara lådor med front i glas. Kollat IKEA/MIO/Jysk men inte hittat något särskilt spännande.
Ett alternativ kan vara att köpa en IKEA Bestå stomme och modda med delar från superfront.
Har Du plats kan ju en gammal butiksmonter vara snyggt, brukar gå att hitta?

Tillbaka
Topp