Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter att ha gnällt på expeditens skovårt så tog jag mig en titt på min egen skohylla. Skämskudde framJösses, inte nog med utebliven skovård, expediten kan ju inte knyta skorna.Lodrätt roset..
![]()
Vad köper man för skor om man vill lägga 1000-1500 nytt eller beggat? Jag tänkte Oxford eller diskreta brogues, skor som kan göra dubbeltjänst formellt och party.
Jag har nyss lärt mig att box shaped toes är förbjudet så mina måste gå![]()
Svår prisklass när det gäller nytt. Jag skulle skanna av Herring shoes reaavdelning då och då tills det kommer upp nåt som passar.Vad köper man för skor om man vill lägga 1000-1500 nytt eller beggat? Jag tänkte Oxford eller diskreta brogues, skor som kan göra dubbeltjänst formellt och party.
Jag har nyss lärt mig att box shaped toes är förbjudet så mina måste gå![]()
Pigmenterad kräm och neutral polish eller båda neutrala om patina önskas, men inte fel att ha pigment i båda om man bara vill piffa upp med polish. Dvs det blir många burkar..Kör Ni pigmeterat på både kräm och polish, eller bara en av dem? Mörkare polish?
Pigment på bägge. Putsar med kräm vid behov men brukar polera upp en bättre shine med bara polish en gång i veckan.Kör Ni pigmeterat på både kräm och polish, eller bara en av dem? Mörkare polish?
Svår prisklass när det gäller nytt. Jag skulle skanna av Herring shoes reaavdelning då och då tills det kommer upp nåt som passar.
http://www.herringshoes.co.uk/search.php?task=newSearch&nsFrom=0&mobile=0&nsLimit=24&sortTag=-1&country_id=39&sortBy=price&sortDir=asc&sale_search=1&Tags[]=2&Tags[]=1&Tags[]=79&Tags[]=97&Tags[]=65&Tags[]=10&Fits[]=2&Uppers[]=6&Types[]=1&ns_keyword=&submit=Search
Tänk på att Loake har olika serier med olika kvalitet. De flesta kör på 1880 serien (deras premiumserie) vilket är att jämföra med typ Omega. Den vanligaste torde vara, Loake Aldwaych. Finns både med lädersula och dainite (gummi).Helt ok priser ju.
Om man får fortsätta fråga:
Visst är Loake bra skit?
Letar man efter en speciell typ av sko om man inte vill att de ska vara så fruktansvärt spetsiga eller Brouges som inte är överdrivet "Brougade"? Bifogar lite bilder:
![]()
![]()
![]()
Något sånt här letar jag efter, jag är inte superduktig på skor om ni inte redan listat ut det![]()
Tänk på att Loake har olika serier med olika kvalitet. De flesta kör på 1880 serien (deras premiumserie) vilket är att jämföra med typ Omega. Den vanligaste torde vara, Loake Aldwaych. Finns både med lädersula och dainite (gummi).
Ok, mycket pedagogiskt!
Om man fortsätter, vilken serie skor är mest bang for the buck? Vilka skor är ex Longines, dvs bra nog?
Du vill ha semi brogue (första bilden) eller quarter brogue (bild 2 och 3). Angående tåformen finns det väl inte lika klara benämningar. (Men tycker att du redan visar god smak iom att rund tåform alltid är snyggastHelt ok priser ju.
Om man får fortsätta fråga:
Visst är Loake bra skit?
Letar man efter en speciell typ av sko om man inte vill att de ska vara så fruktansvärt spetsiga eller Brouges som inte är överdrivet "Brougade"? Bifogar lite bilder:
![]()
![]()
![]()
Något sånt här letar jag efter, jag är inte superduktig på skor om ni inte redan listat ut det![]()
Jag skulle säga att Berwick 1707 är den billigaste skon som håller acceptabel kvalitet av de jag har testat. Finns på lester.se De brukar köra 40% rabatt 2 ggr per år och då är de riktigt prisvärda. (Kanske inte Longines, men...)Ok, mycket pedagogiskt!
Om man fortsätter, vilken serie skor är mest bang for the buck? Vilka skor är ex Longines, dvs bra nog?
Skön standard för vinterslask.Precis hemklickade. Nu har jag fyllt nästan varje skobehov![]()
Det här var behov nummer 16. "En sko som är tillräckligt formell för det mesta men tillräcklig tålig för en smula vinterslask"
En smula vinterslask. Mycket vinterslask så blir det pansarvagnarna.Skön standard för vinterslask.![]()
Vad heter modellen? Behöver också något med en rejäl gummisula inför vintern...Precis hemklickade. Nu har jag fyllt nästan varje skobehov![]()
Det här var behov nummer 16. "En sko som är tillräckligt formell för det mesta men tillräcklig tålig för en smula vinterslask"
Jag skulle säga att Berwick 1707 är den billigaste skon som håller acceptabel kvalitet av de jag har testat. Finns på lester.se De brukar köra 40% rabatt 2 ggr per år och då är de riktigt prisvärda. (Kanske inte Longines, men...)
Du kan också hålla koll på Loakes outletförsäljning på eBay (just nu finns inte så mycket där), vet du din storlek kan du göra riktiga fynd.
Herrstils eget märke Myrqvist har väl fått bra kritik. Typ 2000 spänn. Huruvida lästerna har tillräckligt rundad tå är upp till dig att bedöma.
Du kan också kika här. Lite gammal sammanställning, men ger en bra översikt: http://www.shoegazing.se/2012/10/01/budgetskor-den-kompletta-listan/
Har inte provat detta märke, men läst mycket om att de får kritik för att vara fruktansvärt obekväma (i bästa fall under en lång tid?)Meermin
Malton!Vad heter modellen? Behöver också något med en rejäl gummisula inför vintern...
Ja och stela något så in i bomben.Har inte provat detta märke, men läst mycket om att de får kritik för att vara fruktansvärt obekväma (i bästa fall under en lång tid?)
Mer anpassade för det, kör samma själv.![]()
En smula vinterslask. Mycket vinterslask så blir det pansarvagnarna.![]()
Dessa pansarvagnar får ta sig genom vinterslasket. CJ Pembroke - Ett par riktiga vandringskängor!Precis hemklickade. Nu har jag fyllt nästan varje skobehov![]()
Hmmmm. Skobehov nr 17...Dessa pansarvagnar får ta sig genom vinterslasket. CJ Pembroke - Ett par riktiga vandringskängor!
![]()
Du kommer inte ångra dig!Hmmmm. Skobehov nr 17...
SÅ. JÄVLA. BRA. SKO.Dessa pansarvagnar får ta sig genom vinterslasket. CJ Pembroke - Ett par riktiga vandringskängor!
![]()
Men va fan. Hojta om du har 8 UK alt 8,5 och vill bli av med någon av paret