• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag tycker det ser ut som att C&J har en mörkare tan. Det kanske bara är på bilderna, men mina Loake 1880 Chester var en perfekt färg att kombinera till bruna eller gröna byxor.

Jag tycker det ser ut som att C&J har en mörkare tan. Det kanske bara är på bilderna, men mina Loake 1880 Chester var en perfekt färg att kombinera till bruna eller gröna byxor.
Stämmer bra. Hittade en bild på mina Edwards (övre raden i mitten) och Pembroke (nedre raden till vänster).
brogues-jpg.185305

Tack! Det blir det billigare alternativet!
Innan du slår till tycker jag dock att du ska tänka på att Edward har en ganska hög tåsprängning (har jag för mig att det heter?) vilket också var anledningen att jag sålde mina. De blev (för mig) aldrig riktigt bekväma.
Här jmf med just Pembroke.
yxqrcso-jpg.174682

Senast ändrad:
Innan du slår till tycker jag dock att du ska tänka på att Edward har en ganska hög tåsprängning (har jag för mig att det heter?) vilket också var anledningen att jag sålde mina. De blev (för mig) aldrig riktigt bekväma.
Här jmf med just Pembroke.
yxqrcso-jpg.174682

Är det något specifikt för den modellen? Har ett par Badminton som ser liknande ut, men jag kanske är ute och cyklar.

Är det något specifikt för den modellen? Har ett par Badminton som ser liknande ut, men jag kanske är ute och cyklar.
Nja, för den lästen. Men alla fötter är ju olika så det kanske passar bättre för dig än för mig? (tycker nog att Edwards ser mer "uppnosiga" ut än dina Badminton, men lite svårt att se säkert)

Klickade hem dom här för ett tag sedan från SkoAB. Leverans i december/januari. Någon som har testat Carlos Santos innan?
Jag var ytterst nära på att slå till på ett par och var förbi skomakaren där jag hittade de säkert 4 ggr. Mitt intryck var att de kvalitetmässigt motsvarade Loake's 1880 men att CS kändes något nättare, både i lästen och i tillverkningen.

Vad rekommenderar ni för bruna Chelsea för hyfsat pris? Vill kunna renovera dom om det händer nått så jag slipper gå in ett jävla par till.

Vad rekommenderar ni för bruna Chelsea för hyfsat pris? Vill kunna renovera dom om det händer nått så jag slipper gå in ett jävla par till.
Gummi eller läder sula? Kan rekommendera att kolla orbans.fr har relativt bra kvalité kontra pris finns lite recensioner om deras chelsea boots på franska någonstans på nätet även har shoegazing gjort en recension av företaget och en Oxford sko

Gummi eller läder sula? Kan rekommendera att kolla orbans.fr har relativt bra kvalité kontra pris finns lite recensioner om deras chelsea boots på franska någonstans på nätet även har shoegazing gjort en recension av företaget och en Oxford sko
Är det inte så att man vill ha gummisula om man ska använda dom på vintern och typ jämnt?

Tillbaka
Topp