• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Har varit grymt sugen på ett par C&J Islay några vintrar och borde klippt ett par för länge sen. Speciellt med de ”härliga” vintervädret som råder. Nu när pundet står hyfsat lågt kanske det är läge...

Provade ett par för två vintrar sen, vilket visade att 7,5 satt något tight, framförallt över insteget. 8 kändes däremot något för rymlig, framförallt i tåboxen.

Hur mycket kan man förvänta sig att dessa töjer sig? Är ju sannolikt inte många mm som ska till för att 7,5 ska funka.

Som referens har jag 7,5 i Loake Capital, vilket sitter bra i början men efter något halvår blir så rymligt att en tunn lädersula krävs. Eller är 365-lästen helt enkelt fel för mig?
De töjer sig en halv storlek i insteget. Bara tjoppa i en halv storlek större skoblock och lida lite pin början,sedan blir de perfekta. Har gjort den resan. :)

Vi diskuterade spit shine och alkohol lite tidigare i tråden. Bjöd dessa på lite Macallan medan jag ändå gottade mig!
928F2CF9-675B-4728-AC40-A630FDF83E7E.jpeg

De töjer sig en halv storlek i insteget. Bara tjoppa i en halv storlek större skoblock och lida lite pin början,sedan blir de perfekta. Har gjort den resan. :)

Tack för det! Och tack för alla andra svar. Håller med om att förstora är helt värdelöst, så lutar åt 7,5. Var det just ett par Islay du har gått in? Kan tänka mig att det är lite skillnad beroende på både skinn och konstruktion.

+1 på det.

Köp ALDRIG en sko som är för liten då risken finns att du kommer få problem med fötterna efter att ha använt dom. Det är dock en skillnad på liten och tajt.
Tajt kan vara ok. Men liten är ALDRIG ok.
Och har ni väl köpt en sko som är för liten så gå till en skomakare och lästa ut den. Har räddat ett felköp för mig och fått flera andra att sitta bättre. Efter ett tag i skodjungeln så lär man vilken storlek till vilken läst hos vilken tillverkare som passar bäst.

Har någon koll på hur c&j pembroke i G läst är i storleken jämfört med Loake badminton läst 026 G vidd.

Skinna? de billigaste Blaxland i Sverige kostar 4499kr enligt prisjakt.
Jag tycker att det vore att skinna att sälja ett par skor på forumet för 3700 om man kort innan har köpt dem för 2400 ja. Jag har svårt att se var du vill komma med den här diskussionen, vi har uppenbarligen olika åsikter om detta och ingen åsikt kan stödjas i några objektiva fakta om rätt eller fel. Utöver ditt påhopp om att jag är avundsjuk iofs, vilket vore konstigt om jag vore eftersom jag själv köpte vid Susegården-rean precis som många andra här.

Jag tycker att det vore att skinna att sälja ett par skor på forumet för 3700 om man kort innan har köpt dem för 2400 ja. Jag har svårt att se var du vill komma med den här diskussionen, vi har uppenbarligen olika åsikter om detta och ingen åsikt kan stödjas i några objektiva fakta om rätt eller fel. Utöver ditt påhopp om att jag är avundsjuk iofs, vilket vore konstigt om jag vore eftersom jag själv köpte vid Susegården-rean precis som många andra här.
Håller med dig i sak men tycker det är upp till var och en om man vill köpa beggat (om än nytt) från privatperson eller köpa från UK el Aus för betydligt lägre pris.

Däremot skulle jag aldrig slänga upp en sån annons själv.

Tillbaka
Topp