• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hur behandlar ni era skor för att klara av salt och slask? Nån som använd Saphir Grease? Behövs det?
Man kan ju börja med att inte köra typ lädersulade EG Dover i fem cm saltslask.
Sen är Saphir Grease bra på grövre skor men jag tar det inte på kostymskor.
Viktigast av allt är att torka bort salt när du kommer hem. Ungarnas babywipes med aloe vera funkar fantastiskt.

Viktigast av allt är att torka bort salt när du kommer hem. Ungarnas babywipes med aloe vera funkar fantastiskt.
Ogillar att du drar udda slutsatser som att jag vandrar med lädersulade skor i slask.

Kanske duger att bara torka av skorna ordentligt, och skippa grease. Detta gäller mina kängor.

Saphir Grease funkar faktiskt helt ok även på nättare skor och bra om skorna är torra. För att vara ett fett så är det riktigt bra och går att putsa upp enkelt om du lägger på kräm och vax ovanpå.
Kräm och vax ger dock ett bra skydd mot slask och salt.

Ogillar att du drar udda slutsatser som att jag vandrar med lädersulade skor i slask.

Kanske duger att bara torka av skorna ordentligt, och skippa grease. Detta gäller mina kängor.
Jag har inte dragit några slutsatser alls.
På en känga skulle jag kunna tänka mig att smörja lite med grease, särskilt där ovanlädret möter sulan.

Årets samlingsbild:
IMG_5799.JPG

Det var ett uppslag i helgens DI om skomärket Myrqvist, någon som har några erfarenheter av dem? Verkar endast säljas av hemsidan "Herrstil". Finns en butik i Stockholm också.

Tack @M.L., dock behöver artikelförfattaren korrekturläsa någon gång eller två till - eller hitta någon som gör det åt hen, många märkliga meningar i den artikeln.

Tack @M.L., dock behöver artikelförfattaren korrekturläsa någon gång eller två till - eller hitta någon som gör det åt hen, många märkliga meningar i den artikeln.
Håller med, men om vi ändå är petnoga med kvaliteten på det gratis skrivna ordet hade du kunnat söka på "Myrqvist" i denna tråd för att få en del bra info. Och inte skriva "hen", för böfvelen. ;)

Senast redigerad av en moderator:
När jag sökte efter Myrqvist på forumet tyckte jag framförallt att det var personer som sa att de skulle prova märket i fråga, men knapp information från personer som faktiskt ägt och använt skorna under en längre tid. Hade lite förhoppningen att min fråga skulle få någon som ägt skorna en längre tid att nappa. :)

När jag sökte efter Myrqvist på forumet tyckte jag framförallt att det var personer som sa att de skulle prova märket i fråga, men knapp information från personer som faktiskt ägt och använt skorna under en längre tid. Hade lite förhoppningen att min fråga skulle få någon som ägt skorna en längre tid att nappa. :)

Vet inte vad du menar med längre tid, men de har ju inte funnits på marknaden så länge :). Jag har haft ett par av deras chelseaboots i mocka sen i höstas och har inget att anmärka på. Känns klart prisvärda. Mer bekväma än mina Meermin. Tror att Shoegazing har gjort en mer ingående recension som borde gå att söka fram.

Bra färg och snygg gummisula. Ser trevlig ut!:) Även om jag kanske skulle föredra en normalhög Chelsea (även för en sommarmodell)? Kan dock tycka att man borde kunna hitta mer prisvärda skor.
Verkligen! synd bara att den inte kommer till Sverige! :(
Lär väl kunna beställas från UK?

Provade dessa idag på slottstadens skomakeri, riktigt trevlig och kunnig personal!
IMG_20180306_164623.jpg

Provade dessa från loake som var på rea, gillade dem skarpt, men vet inte vad modellen heter och vad det är för typ av sko, någon som vet?
Provade dessa också...
IMG_20180306_165657.jpg

Och det blev kärlek vid första ögonkastet :woot:

Provade dessa idag på slottstadens skomakeri, riktigt trevlig och kunnig personal!
IMG_20180306_164623.jpg

Provade dessa från loake som var på rea, gillade dem skarpt, men vet inte vad modellen heter och vad det är för typ av sko, någon som vet?
Provade dessa också...
IMG_20180306_165657.jpg

Och det blev kärlek vid första ögonkastet :woot:
Loake Downing:)
Har ett par själv i mocka, trevlig sko

Varför slog du inte till direkt om det vart kärlek direkt och dessutom på rea?

Tillbaka
Topp