• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Köpte också ett par morjas:)
20180406_180028.jpg
20180406_180354.jpg
Riktigt läckra! Hårda som Meermin eller mer medgörliga? Funderar på att klippa ett par.

Vita dressade sneakers, 1500 spänn ish, liknande Common Projects. Vad köper man?
Rizzo? A days march? Filippa K/J Lindeberg/Tiger?

+1 på Superga, om man letar lite så hittar man på rea för 3-400 spänn och kan köpa fem par i olika färg istället för ett.

Ja, de vita ser exakt ut som originalet Adidas Stan Smith som numera går att få i vilka färger man vill. Eller vit mocka.
Håller inte med, och skulle för övrigt aldrig ta på mig ett par Stan Smith.

För typ 10 år sen var det för att inte se ut som en förortssvenne, och nu är det för att inte se ut som en hipstersvenne. Plus att jag tycker skon är klumpig och alldeles för sportig.

Håller inte med, och skulle för övrigt aldrig ta på mig ett par Stan Smith.

För typ 10 år sen var det för att inte se ut som en förortssvenne, och nu är det för att inte se ut som en hipstersvenne. Plus att jag tycker skon är klumpig och alldeles för sportig.
...så vet vi vad dina unika snöflingefötter inte tar på sig, bra.
Om något är hipsteraktigt så är det väl att betala trippelt för en sko som inte ens är ett original utan bara lite udda.
Det finns hundra skor som likt ADM är extremt generiska men knappast särskilt annorlunda mot ett par Adidas Originals i custom nubuck utan loggor, ränder el färg.
Vill man gå all in och "sporta ner" så är det väl Buttero som gäller. Men då är det ett annat pris.
Kanske är värt det om man är ängslig för att folk ska tro att man är en förortssvennehipster.

...så vet vi vad dina unika snöflingefötter inte tar på sig, bra.
Om något är hipsteraktigt så är det väl att betala trippelt för en sko som inte ens är ett original utan bara lite udda.
Det finns hundra skor som likt ADM är extremt generiska men knappast särskilt annorlunda mot ett par Adidas Originals i custom nubuck utan loggor, ränder el färg.
Vill man gå all in och "sporta ner" så är det väl Buttero som gäller. Men då är det ett annat pris.
Kanske är värt det om man är ängslig för att folk ska tro att man är en förortssvennehipster.
Minus det gröna, så ser du ingen skillnad?

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 19.57.57.png

Minus det gröna, så ser du ingen skillnad?

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 19.57.57.png
Jodå, men eftersom du ratade Stan Smith och som du säkert noterade så skrev jag "Adidas Originals" som är en serie med hundratals sneakers.
Orkade egentligen inte tråla internet efter en bild bara för din skull, men jag gör ett undantag bara som exempel:
IMG_1894.jpg

Säger inte att det är jordens vackraste doja men den kostar typ en tredjedel av hipstermärkena, har dräglig komfort och är en vanlig j-vla gympadoja och inga prettosniiikers som kidzen runt Stureplan bär.

Jodå, men eftersom du ratade Stan Smith och som du säkert noterade så skrev jag "Adidas Originals" som är en serie med hundratals sneakers.
Orkade egentligen inte tråla internet efter en bild bara för din skull, men jag gör ett undantag bara som exempel:
IMG_1894.jpg

Säger inte att det är jordens vackraste doja men den kostar typ en tredjedel av hipstermärkena, har dräglig komfort och är en vanlig j-vla gympadoja och inga prettosniiikers som kidzen runt Stureplan bär.
Så vet vi att du inte vill se ut som kidzen runt stureplan!

Jag har flertalet olika par Stan Smith, men precis som @vaniljglass är inne på är dessa för klumpiga för ändamålet.
Då finnes ett antal hundra andra varianter från Adidias originals, Nike etc.
Eller så kör man Buttero tanino som är trevliga.
Eller några androgyna gåbort-sneakers från JL el liknande.

När ni ändå bråkar om sneakers - vad tycker ni om Jim Rickey? Tycker de har ett gäng schyssta modeller alla Chuck Taylor/Rod Laver/Stan Smith i mocka, till ett vettigt pris? :)

Tillbaka
Topp