Tackar! Det var detta jag misstänkte, att man får betala top dollar enbart för märket. Tyvärr sitter crockett bättre, upplever deras läst 325 som något smalare än loakes college F. Trots detta känns det orimligt att droppa 8k på ett par loafers. Priserna motsvarar ej produkten.
Har Carmina oxfords i garderoben sedan tidigare och är nöjd men tyvärr finns de ej att prova längre i sthlm. Jag tillhör den utdöende skara som tycker om att prova skor i butik innan jag köper och därmed blir jag nästan förpassad till Loake som faktiskt har fysisk butik. Ogillar att beställa 5par skor, maila kundtjänster och returnera utomlands, har nog med bekymmer ändå. Vass känner jag ej till men förmodar det ej går att prova dem i sthlm, TLB likaså. Borde vara förbjudet att sälja skor och kläder på nätet då sådan försäljning i princip garanterar dålig passform. Böcker kan man köpa på nätet.

Vad säger ni om kvalitet på läder o hantverk i loakes 1880 serie? Inbillar mig att det är rejält mkt bättre än tex Myrkvist och Morjas leksaksskor som väl fortfarande använder plastöverdraget läder?
Har ett par Myrkvist sedan tidigare och känslan är att de aldrig formar sig efter foten är stenhårda som en plastsko efter 5års användning trots att de öppnat flådig flagship på Jermyn.