Haha, bra beskrivning med âkartongkĂ€nslanâ

Egentligen borde man kanske inte jĂ€mföra dessa med varandra med tanke pĂ„ prisskillnaderna, men jag gör ett försök Ă€ndĂ„âŠ
Coniston Àr riktigt mjuka och följsamma i lÀdret nu, nÀstan pÄ grÀnsen till
för mjuka över foten, men dom Àr ocksÄ mer Àn dubbelt sÄ gamla och dÀrmed mycket mer inkörda Àn Abisko. Mina Abisko har faktiskt mjuknat riktigt bra i skaftet och kÀnns vÀldigt vÀlformade pÄ sÄ fort foten blivit varm. Men dom kan fortfarande ha lite kartonkÀnsla dÄ dom Àr kalla. Jag tycker inte heller att fotbÀdden format sig lika tydligt efter min fot som i Coniston. Jag gillar bredden vid tÄleden som Coniston har i sin lÀst, Àven att höjden gör att jag kan anvÀnda sockor eller tjock ullsula om sÄ krÀvs. Dagens pris pÄ Coniston tycker jag dock Àr svÄrmotiverat. Skillnaderna i lÀst i bÄde utseende och komfort gör vÀl kanske att jag aktivt vÀljer dom till olika tillfÀllen, Abisko har en nÄgot prydligare uppsyn i mina ögon och kan bÀras med tunna liners medans Coniston sitter skönast med ull frotté pÄ foten.
Om jag skulle vara tvingad vÀlja att endast Àga ett par sÄ skulle jag avstÄ Abisko, och om man börjar ifrÄn noll sÄ skulle jag inte vÀlja Abisko som alternativ till Coniston. Med det sagt har var kÀnga sin charm