Lite uppföljning, lämnade in hos Bäckmans som fixade ny sula, klack, lagade i hälen och inne i tån. Gick på strax över 1400 pix vilket ju inte är billigt men resultatet blev bra!En före bild vore extra kul![]()
Här är före:
Och här efter:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite uppföljning, lämnade in hos Bäckmans som fixade ny sula, klack, lagade i hälen och inne i tån. Gick på strax över 1400 pix vilket ju inte är billigt men resultatet blev bra!En före bild vore extra kul![]()
Lite uppföljning, lämnade in hos Bäckmans som fixade ny sula, klack, lagade i hälen och inne i tån. Gick på strax över 1400 pix vilket ju inte är billigt men resultatet blev bra!
Här är före:
![]()
![]()
![]()
Och här efter:
![]()
![]()
Lite uppföljning, lämnade in hos Bäckmans som fixade ny sula, klack, lagade i hälen och inne i tån. Gick på strax över 1400 pix vilket ju inte är billigt men resultatet blev bra!
Här är före:
![]()
![]()
![]()
Och här efter:
![]()
![]()
Gillar man sina skor, och de går att laga så ska man såklart göra det.
Japp, kostnaden var ungefär hälften av nypriset. Men jag är oerhört förtjust i dem och kan inte få tag på ett par nya i min storlek så blev rätt självklart att reparera.Stiligt Mowgli! Resultatet ser bra ut.
Vad kostar ett par nya Morjas Belgian?
När reparationskostnaden börjar närma sig halva inköpspriset blir valet mellan nytt och lagat svårare.
Japp, kostnaden var ungefär hälften av nypriset. Men jag är oerhört förtjust i dem och kan inte få tag på ett par nya i min storlek så blev rätt självklart att reparera.
Lägg därtill att det känns rätt härligt old school att slita ett par hyfsat välbyggda skor ordentligt och sedan fixa till dem för att kunna slita dem i många år till![]()
Förlåt, men vilket är Boomerangs öde?Förstår!
Vad tror ni om den nya tidens varumärken såsom Morjas/Mykrvist, finns de kvar om 10år eller går de samma öde till mötes som Nividas, Boomerang etc?
Gick i konkurs för några år sedan. Varumärket köptes visserligen upp men gled ur händerna på grundarfamiljen och startades om med nya blodspengar. För nu en tynandeFörlåt, men vilket är Boomerangs öde?
Ok, oj, helt missat. Tack för förtydligandet.Gick i konkurs för några år sedan. Varumärket köptes visserligen upp men gled ur händerna på grundarfamiljen och startades om med nya blodspengar. För nu en tynande
vardag med försäljning på nätet.
Kan tyvärr inte svara på frågan men lite nyfiken på tillverkare, är det Morjas?Går det att rädda ett par skor vars läder har gått sönder ? Upptäckte dessa revor på mina loafers tidigare i veckan, något en skomakare kan fixa ?![]()
Det där borde en skomakare kunna snygga till betydligt tänker jag. Verkar inte vara ”corrected grain” med plasthinna?Går det att rädda ett par skor vars läder har gått sönder ? Upptäckte dessa revor på mina loafers tidigare i veckan, något en skomakare kan fixa ?![]()