• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

IMG_0255.jpeg

Inkommande. Givetvis inte i detta patinerade skick ur kartongen, men det är kul att se hur andras åldras ibland :)
IMG_0254.jpeg

Lånade bilder*

Vad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.

Ja, vart skall man med dessa skorna till?

Kommer ihåg att alla töntar sprang omkring i dubbermonkar för ett antal år sedan.

Visserligen håller jag brittisk skoindustri väldigt högt, men dubbelmonk är historiskt sett deras absoluta lågvattenmärke. De var skrattretande.
Vilken grundstöttning. Det sjöng o hela skrovet.
Skäms!

Kommer ihåg att alla töntar sprang omkring i dubbermonkar för ett antal år sedan.

Visserligen håller jag brittisk skoindustri väldigt högt, men dubbelmonk är historiskt sett deras absoluta lågvattenmärke. De var skrattretande.
Skäms!
Strosa runt i sommarsverige såklart. Har i princip bott i mina topsiders senaste 10 åren.

Hade dem till och med när jag friade till frugan på Öland en ljummen julikväll.

Båtskor/seglarskor är livet och kan inte se mig själv bära något annat.

_DSC8530.jpeg
_DSC8632.jpeg
_DSC8974.jpeg

Missförstå mig ej, har själv burit dem i decenier när ingen ser (nära vatten) och har åtminstone några olika par i garderoben för tillfället. Har sett dem som en hörnsten som produceras av ett fåtal klassiska tillverkare. Nu verkar det ju dock som att tom mc d säljer ”boatshoes”…

För mig är seglarskor detsamma som loafers, fast med snörning. Båda lika anskrämliga skodon, och alltså inget jag frivilligt skulle ta på mig, modetrend eller ej. (Ja, jag fattar att seglarskor fyller en funktion, men de blir ju inte vackra bara för det!)
bsvsl-.jpg

Senast ändrad:
Seglare har seglarskor.

Bönder har gummistövlar.

Golfspelare har golfskor.

Curlingspelare har curlingskor.

Praktiskt för dessa individer men det gör ju inte att skorna blir snyggare,
eller att andra borde gå runt i liknande tingestar.

Skäms!
Skulle du vilja förklara för en oinvigd vad problemet med dubbelmonkar är?

(jag har blivit anklagad för att bo under en sten, vilket jag gör ibland, bildligt talat)

Strosa runt i sommarsverige såklart. Har i princip bott i mina topsiders senaste 10 åren.

Hade dem till och med när jag friade till frugan på Öland en ljummen julikväll.

Båtskor/seglarskor är livet och kan inte se mig själv bära något annat.

_DSC8530.jpeg
_DSC8632.jpeg
_DSC8974.jpeg

Skäms!

Har oxå använt mina Sperry Top Siders Gold Cup hårt på sommarhalvåret (ungefär som Martins bilder ovan, fast utan blondinen ;) ), första paret är 9 år gamla och används nu runt hus, grill o trädgård men är fortfarande hela och utan problem (lite uttrampad sula så klart). Andra paret Sperry Gold Cup är 4 år gamla och används fortfarande på sommarn och typ alla semesterresor till havet.

Det är ju som vanligt lite synd att de helt plötsligt blivit trendiga men det kommer nog inte få mig att sluta använda dem då de är riktigt sköna, håller bra och funkar både i sol o regn. Sen är det så klart inget jag har på mig till kostym.

Jag har kanske också levt under en sten men har inte seglarskor varit klassisk ”pappa-har-börjat-sin-semester-dojjor” sedan typ 90 talet? Eller är de bara för att jag växte upp i västra Göteborg där sebago alltid varit populärt? Min far använder fortfarande sina sebago dockside som han van på ett lotteri vid Nimbus fabriken cirka 2005 😂

Tillbaka
Topp