Har också märkt av det. Är väl ett resultat av ”old money”-trendenVad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har också märkt av det. Är väl ett resultat av ”old money”-trendenVad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.
Skulle också tro det. Sedan är de ju ganska trevliga och kul att det finns alternativ när man sökt i många år men tråkigt att blir ”mode”Har också märkt av det. Är väl ett resultat av ”old money”-trenden
Ser det som en bra möjlighet att vara trendig en gång per decennium. Skönt att ha ett par 10 år gamla docksides i garderobenSkulle också tro det. Sedan är de ju ganska trevliga och kul att det finns alternativ när man sökt i många år men tråkigt att blir ”mode”
Är det fortfarande boat shoes även om de har samma sula som @marconimotet har?Vad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.
Nej, de är såklart inga seglarskor.Är det fortfarande boat shoes även om de har samma sula som @marconimotet har?
Perfekta till hundpromenaden. Gjorde dock misstaget att vandra upp för Monte Solaro på Capri iklädd dessa, fick en broskbildning på hälsenan som fortfarande hänger kvar, så se upp för sådana dumheter!Ser det som en bra möjlighet att vara trendig en gång per decennium. Skönt att ha ett par 10 år gamla docksides i garderoben
Vad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.
![]()
Inkommande. Givetvis inte i detta patinerade skick ur kartongen, men det är kul att se hur andras åldras ibland
![]()
Lånade bilder*
Seglarskor hette de förr. De rör sig väl i samma modecykler som allt annat. Bra skor att gå i på en båt. Mindre bra i fjällen.Vad beror det på att alla helt plötsligt skall sälja boat shoes? Vad startade hysterin? Noterar att samtliga tillverkare försöker monetisera på trenden.
Seglarskor hette de förr. De rör sig väl i samma modecykler som allt annat. Bra skor att gå i på en båt. Mindre bra i fjällen.
Strosa runt i sommarsverige såklart. Har i princip bott i mina topsiders senaste 10 åren.Ja, vart skall man med dessa skorna till?
Kommer ihåg att alla töntar sprang omkring i dubbermonkar för ett antal år sedan.
Visserligen håller jag brittisk skoindustri väldigt högt, men dubbelmonk är historiskt sett deras absoluta lågvattenmärke. De var skrattretande.
Vilken grundstöttning. Det sjöng o hela skrovet.
Skäms!
Strosa runt i sommarsverige såklart. Har i princip bott i mina topsiders senaste 10 åren.
Hade dem till och med när jag friade till frugan på Öland en ljummen julikväll.
Båtskor/seglarskor är livet och kan inte se mig själv bära något annat.
![]()
![]()
![]()
Att gå i båten med, ja kanske. Men till havs?
Kan aldrig tänka mig att Magnus Olsson, för tillfället död, någonsin använde dylika innetofflor.
För mig är seglarskor detsamma som loafers med snörning. Båda lika anskrämliga skodon, och alltså inget jag frivilligt skulle ta på mig, modetrend eller ej. (Ja, jag fattar att seglarskor fyller en funktion, men de blir ju inte vackra bara för det!)
![]()
Ja, och dessutom nyttjas de utan strumpor!!!!
Osunt.
Seglare har seglarskor.
Bönder har gummistövlar.
Golfspelare har golfskor.
Curlingspelare har curlingskor.
Praktiskt för dessa individer men det gör ju inte att skorna blir snyggare,
eller att andra borde gå runt i liknande tingestar.
Och givetvis män födda på 50-talet och tidigare...Det är vi vanliga hamparökare.![]()
Tror du får gå bortom religion och etnicitet för att få svar på din fråga. Det handlar nog mer om funktion.Vilken kategori bär sandaler? Frireligiösa och beduiner?
Skulle du vilja förklara för en oinvigd vad problemet med dubbelmonkar är?Ja, vart skall man med dessa skorna till?
Kommer ihåg att alla töntar sprang omkring i dubbermonkar för ett antal år sedan.
Visserligen håller jag brittisk skoindustri väldigt högt, men dubbelmonk är historiskt sett deras absoluta lågvattenmärke. De var skrattretande.
Skäms!
Mata inte trolletSkulle du vilja förklara för en oinvigd vad problemet med dubbelmonkar är?
(jag har blivit anklagad för att bo under en sten, vilket jag gör ibland, bildligt talat)
Strosa runt i sommarsverige såklart. Har i princip bott i mina topsiders senaste 10 åren.
Hade dem till och med när jag friade till frugan på Öland en ljummen julikväll.
Båtskor/seglarskor är livet och kan inte se mig själv bära något annat.
![]()
![]()
![]()
Ja, vart skall man med dessa skorna till?
Skäms!