Är det Carmina som gäller i prisklassen 2500 - 3500? Tänkte införskaffa mig två par skor till och åker till Barcelona om en vecka.
Återkommer med bilder![]()
Då måste man ju passa på att gå till Meermins shop:
http://www.meermin.es/tiendas.php
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det Carmina som gäller i prisklassen 2500 - 3500? Tänkte införskaffa mig två par skor till och åker till Barcelona om en vecka.
Återkommer med bilder![]()
Ligger på 340€ men ibland kan det vara rea. Köpte ett par förra året för 150€, ett par mörkbruna oxfords. Fanns några för 220€ vid samma tillfälle. Men har aldrig lyckats träffa in rean efter eller innan den gången.Vet inte hur mycket Carmina kostar i Barcelona, men i Sverige börjar de på 3400 kr![]()
Tyvärr är den i Madrid, det är några tågtimmar dit och om jag känner min andra hälft bra så blir det inte av![]()
Sommarskor på!
![]()
Jag är på jakt efter lite skor, och jag orkar inte med ytterligare en säsong med Nike, Adidas eller Reebok som utbud. Jag tänkte testa ett par New Balance 420, som jag tycker ser bra ut för en billig peng. Det jag undrar är hur de är i storleken? Små? Stora? Jag brukar ha 43-44 i sneaker-storlek, och mina Loake 1880 double monk med F-läst är 8,5.
Någon som har svaret på mina frågor? Ingen butik inom 10 mils radie har märket, så det blir näthandel.
New Balance är riktigt små i storlekarna! Jag har UK9 på mina Loake 1880 och sportar 44,5 på NB. Fick skeppa tillbaka min ursprungsbeställning på 44.Vanligtvis har jag storlek 43 (vilket ju är 9 UK).
Ajdå. Då känns det osäkert att handla. Verkar som det blir något gammal och beprövat i år igen! Tack för hjälpen,
Mät foten och kolla vad CM motsvarar i NB-storlek.![]()
Jag är på jakt efter lite skor, och jag orkar inte med ytterligare en säsong med Nike, Adidas eller Reebok som utbud. Jag tänkte testa ett par New Balance 420, som jag tycker ser bra ut för en billig peng. Det jag undrar är hur de är i storleken? Små? Stora? Jag brukar ha 43-44 i sneaker-storlek, och mina Loake 1880 double monk med F-läst är 8,5.
Någon som har svaret på mina frågor? Ingen butik inom 10 mils radie har märket, så det blir näthandel.
De är alldeles för inne i år...
Kom ihåg att jag är norrlänning och därför lyckligt ovetande om modetrender i storstaden.
Skolläraren
Storleken syns inte längre. Dassig kvalité. Men jag har 41 och 41,5 i alla mina sneakers.
Kollade precis i hyllan. Drummond 9E i tan står och väntar...
Jerns (Kungsg.) och Jedviks (Ö Hamng.) har Loake. Kanske Nilsson också.I vilken butik? Ska till götet i morgon och tänkte passa på att testa lite skor.
Finns det någon skomakare med Carmina nära centrum/avenyn?
Eller Loake? Letar efter deras modell "Eton", som är en casual loafer. Väl behövligt nu när sommaren är här.
Jerns (Kungsg.) och Jedviks (Ö Hamng.) har Loake. Kanske Nilsson också.
Tror ingen i götet har carmina, ella?
Nope, vad jag vet är det bara Skoab som säljer Carmina i Sverige. Spiga3 i Göteborg har ett av mina favoritmärken (Bestetti) men det är en annan prisklass än Carmina.
Och Paul&friends på NK i sthlm
Fått dina än?
Fick med mig ett par Loake Buckingham i tan hem idag. Trodde att jag ville ha Chester efter att ha endast provat Buckingham tidigare, men när jag kunde jämföra båda så blev det de lite nättare med "oxford-snörning" ändå. Riktigt nöjd!
Tänkte plocka hem ett par Meermin också. Någon som har koll på Meermins Hiro-läst vs. Loakes F? Kör ni samma UK storlek på de båda?
Haha, vafan! Packade upp dojorna för att klämma i skoblock. De är ju bruna?! Kollade kartongen och det står brown där också..Fick med mig ett par Loake Buckingham i tan hem idag. Trodde att jag ville ha Chester efter att ha endast provat Buckingham tidigare, men när jag kunde jämföra båda så blev det de lite nättare med "oxford-snörning" ändå. Riktigt nöjd!
Tänkte plocka hem ett par Meermin också. Någon som har koll på Meermins Hiro-läst vs. Loakes F? Kör ni samma UK storlek på de båda?