• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Vet inte hur mycket Carmina kostar i Barcelona, men i Sverige börjar de på 3400 kr :)
Ligger på 340€ men ibland kan det vara rea. Köpte ett par förra året för 150€, ett par mörkbruna oxfords. Fanns några för 220€ vid samma tillfälle. Men har aldrig lyckats träffa in rean efter eller innan den gången.

Då måste man ju passa på att gå till Meermins shop:

http://www.meermin.es/tiendas.php

Tyvärr är den i Madrid, det är några tågtimmar dit och om jag känner min andra hälft bra så blir det inte av :(

Återkommer med exakta prisuppgifter och lite bilder :)

Longwings, munkar och oxfords i alla ära - sneakers behövs också!
image.jpg

Jag är på jakt efter lite skor, och jag orkar inte med ytterligare en säsong med Nike, Adidas eller Reebok som utbud. Jag tänkte testa ett par New Balance 420, som jag tycker ser bra ut för en billig peng. Det jag undrar är hur de är i storleken? Små? Stora? Jag brukar ha 43-44 i sneaker-storlek, och mina Loake 1880 double monk med F-läst är 8,5.

Någon som har svaret på mina frågor? Ingen butik inom 10 mils radie har märket, så det blir näthandel.

Fick in dom här idag. Köpte dom endast pga att färgerna är dom samma som min hemort.

Riktigt sköna var dom dessutom. Funderar på samma modell som löpskor, fast annan färg

image.jpg

Jag är på jakt efter lite skor, och jag orkar inte med ytterligare en säsong med Nike, Adidas eller Reebok som utbud. Jag tänkte testa ett par New Balance 420, som jag tycker ser bra ut för en billig peng. Det jag undrar är hur de är i storleken? Små? Stora? Jag brukar ha 43-44 i sneaker-storlek, och mina Loake 1880 double monk med F-läst är 8,5.

Någon som har svaret på mina frågor? Ingen butik inom 10 mils radie har märket, så det blir näthandel.

New Balance är riktigt små i storlekarna! Jag har UK9 på mina Loake 1880 och sportar 44,5 på NB. Fick skeppa tillbaka min ursprungsbeställning på 44.Vanligtvis har jag storlek 43 (vilket ju är 9 UK).

New Balance är riktigt små i storlekarna! Jag har UK9 på mina Loake 1880 och sportar 44,5 på NB. Fick skeppa tillbaka min ursprungsbeställning på 44.Vanligtvis har jag storlek 43 (vilket ju är 9 UK).

Ajdå. Då känns det osäkert att handla. Verkar som det blir något gammal och beprövat i år igen! Tack för hjälpen,

Ska gräva fram ett par NB. Ett ögonblick

De är alldeles för inne i år...

Kollade precis i hyllan. Drummond 9E i tan står och väntar...

I vilken butik? Ska till götet i morgon och tänkte passa på att testa lite skor.

Finns det någon skomakare med Carmina nära centrum/avenyn?

Eller Loake? Letar efter deras modell "Eton", som är en casual loafer. Väl behövligt nu när sommaren är här.

Sambon köpte ett par 420s för typ en månad sen. Hon har 38,5 på dem. På Converse, för att använda den gamla klassiska jämförelsen, så har hon 37.

Jag är ju sneakersnörd och 420n är verkligen en schysst klassisk runner.

I vilken butik? Ska till götet i morgon och tänkte passa på att testa lite skor.

Finns det någon skomakare med Carmina nära centrum/avenyn?

Eller Loake? Letar efter deras modell "Eton", som är en casual loafer. Väl behövligt nu när sommaren är här.
Jerns (Kungsg.) och Jedviks (Ö Hamng.) har Loake. Kanske Nilsson också.

Behöver också testa Carmina, inte hittat.

Singular pratat nog om Linnégatan 2. Kan nog vara stängt iom söndag.

Fick med mig ett par Loake Buckingham i tan hem idag. Trodde att jag ville ha Chester efter att ha endast provat Buckingham tidigare, men när jag kunde jämföra båda så blev det de lite nättare med "oxford-snörning" ändå. Riktigt nöjd!

Tänkte plocka hem ett par Meermin också. Någon som har koll på Meermins Hiro-läst vs. Loakes F? Kör ni samma UK storlek på de båda?

• Like
Reactions: ZQT
Fick med mig ett par Loake Buckingham i tan hem idag. Trodde att jag ville ha Chester efter att ha endast provat Buckingham tidigare, men när jag kunde jämföra båda så blev det de lite nättare med "oxford-snörning" ändå. Riktigt nöjd!

Tänkte plocka hem ett par Meermin också. Någon som har koll på Meermins Hiro-läst vs. Loakes F? Kör ni samma UK storlek på de båda?

Hade du samma storlek i Chester och Buckingham?

Haha, vafan! Packade upp dojorna för att klämma i skoblock. De är ju bruna?! Kollade kartongen och det står brown där också..

Provade tan i två butiker, fanns dock inte i min storlek så köpte i en tredje. Tyckte dessa var något mörkare men tänkte inte mer på det där och då.
ImageUploadedByTapatalk1401046838.326915.jpg

Tillbaka
Topp