Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tal om sneakers, någon som har erfarenhet av Skolyx premium sneakers?
Ser schyssta ut vid en första anblick sett till priset.
Toppen, låter bra och tack för dina synpunkter.Jag äger ett par, haft dem i ca. två år.
Överlag positivt omdöme från min sida, upplever gummisula som slitstark och av god kvalitet. Inte uppstått några problem kopplat till skinn el. dyl. Förhållandevis mycket kvalitet till högst rimlig peng, prisvärda!
Uppenbart dålig aktivitet från min sida..Toppen, låter bra och tack för dina synpunkter.
Hur är komforten och var de sköna från början? Har ett par Buttero som jag fick kämpa många månader innan man kunde ha dem utan att få blåsor på hälarna.
Köpte ett par CJ Audley förra året, vilka jag är sjukt nöjd med! Har rullat ett par stenhårda Carlos Santos i ett part år innan, men numer förstår jag inte hur jag kunde stå ut. Angående pris: CJ kör inte rea, men tips är att de säljer seconds till typ 30-40% lägre pris runt rea tider i sina egna butiker. Ofta ser man inte varför skorna är seconds, så en no-brainer att köpa dessa om du frågar migSitter i lite samma sitts så är också på jakt efter ett par svarta Oxfords, har du kollat på några specifika?![]()
Själv sneglar jag på TLB Artista och C&J Conaugh 2, TLB har ju fått väldigt bra lovord medans av erfarenhet så slår hjärtat lite extra hårt för C&J, gillar dock inte alla deras prishöjningar de haft sista tiden.
Någon som har några erfarenheter av dem eller andra alternativ?
Har också ett par Audley (inhandlade second hand). Bland de skönaste skorna jag har.Köpte ett par CJ Audley förra året, vilka jag är sjukt nöjd med! Har rullat ett par stenhårda Carlos Santos i ett part år innan, men numer förstår jag inte hur jag kunde stå ut. Angående pris: CJ kör inte rea, men tips är att de säljer seconds till typ 30-40% lägre pris runt rea tider i sina egna butiker. Ofta ser man inte varför skorna är seconds, så en no-brainer att köpa dessa om du frågar mig
Är beredd att hålla med dig. Har två par boston Loafers också, men audley är skönare - trots att de är Oxfords.Har också ett par Audley (inhandlade second hand). Bland de skönaste skorna jag har.
Hur tycker du Boston är, generellt?Är beredd att hålla med dig. Har två par boston Loafers också, men audley är skönare - trots att de är Oxfords.
Tycker de är bra. Inte lika mjuka som audley (som är handgrade), men sköna och har hållit väldigt bra. Mitt äldsta par som jag kör på jobbet har varit med i snart 7 år. För alla CJ rekommenderar jag att inte lägga på en slitsula, då det gör dem mycket styvare och förstör känslan av ett par kvalitetetskor.Hur tycker du Boston är, generellt?
Ok, tack för input!Tycker de är bra. Inte lika mjuka som audley (som är handgrade), men sköna och har hållit väldigt bra. Mitt äldsta par som jag kör på jobbet har varit med i snart 7 år. För alla CJ rekommenderar jag att inte lägga på en slitsula, då det gör dem mycket styvare och förstör känslan av ett par kvalitetetskor.
Skolyx har en butik i gbg också på södra larmgatan om du vill testa.Tänkte kolla med bästa forumet om mitt dilemma och be om råd..
Letar efter en Goodyear-welted penny loafer för sommaren i Sverige och resor till varmare klimat. Helst egentligen runt 3 000 spänn. Breda fötter och hög vrist, gått bet tidigare med skavda fötter som resultat på semestern så passformen är en grej jag inte kan kompromissa med.
Har landat bland tre kandidater:
1. Skolyx egna märke, mörkbrun grain - 2 899 kr
Tillverkade på Mallorca, Du Puy grain-kalv (de namnger garveriet), tunn citygummisula, F-vidd. Har provat dem, sitter bra. Det som skaver lite: det är ju eget märke - ingen långtidshistorik bakom. Men konstruktionen och materialen verkar genuin vara bra.
2. Loake 1880 Imperial, mörkbrun grain - ca 3 850 kr
Northamptonshire, F-vidd, Shadow gummisula. De säger inte vilket garveri. Över budget, men man får ju riktig engelsk skotradition, tightare kvalitetskontroll och de håller värdet.
3. Berwick 1707 9628 Vibram, mörkbrun kalv - 2 899 kr
Tillverkad i Almansa, F-vidd, Vibram Eton-sula. Riktigt bra rykte i welted-kretsar - samma garverier som Carmina och C&J använder, och de gör private label åt finare märken. Sulan är den mest väderanpassade av de tre för svenskt klimat.
Där jag står just nu:
Berwick ser ut att vara bäst sett till ren bang for buck. Skolyx är det säkra valet eftersom passformen är bekräftad. Loake är heritage- och säkra valet, men ca 30 % dyrare och passformen är ett frågetecken. Lesters fysiska butik i Gbg har både Berwick och Loake att prova så det ska jag göra innan jag landar i mitt beslut.
Någon tipsade också om att kolla mocka istället för kalv för sommar/resa - mer luftigt och mer förlåtande mot breda fötter.
Yes, var där idag och testade och de passade bra, har nu de två andra att testa också. Passformen var bra, materialet som jag var ute efter hade de dock tyvärr inte inne i min storlek.Skolyx har en butik i gbg också på södra larmgatan om du vill testa.
Är det najs där? Tänkte åka dit när det var invigning men jag fick diarré av dålig sushi så jag missade det.Yes, var där idag och testade och de passade bra, har nu de två andra att testa också. Passformen var bra, materialet som jag var ute efter hade de dock tyvärr inte inne i min storlek.
Alltså, butiken är väldigt liten. Ser det mer som ett showroom faktiskt då de har produkterna framme men annars inte jättemycket i lager (alla kartonger som finns ligger framme och är en vägg med hyllor.Är det najs där? Tänkte åka dit när det var invigning men jag fick diarré av dålig sushi så jag missade det.
Var du en del av Lerum-sjukan?Är det najs där? Tänkte åka dit när det var invigning men jag fick diarré av dålig sushi så jag missade det.
Haha nää men jag har käkat där nån gång...Var du en del av Lerum-sjukan?![]()
Tycker de är bra. Inte lika mjuka som audley (som är handgrade), men sköna och har hållit väldigt bra. Mitt äldsta par som jag kör på jobbet har varit med i snart 7 år. För alla CJ rekommenderar jag att inte lägga på en slitsula, då det gör dem mycket styvare och förstör känslan av ett par kvalitetetskor.
Helt enig. Men tyvärr är min erfarenhet att många inte förstår detta. Lädersulorna håller bra mycket bättre än man tror. Man kanske inte ska plaska runt i regnet allt för mycket, men det skulle ändå ingen göra med ett par skor som kostar $$$ oavsett sulaRätt så.
På en, från fabrik, lädersulad sko lägger man INTE på en slitsula.
Det förstör hela tanken med skon.
Varför skulle någon vilja göra det? Felköp.
Du ville ha en gummisula, men såg inte att det var läder.
Köp en gummisulad sko från början.
En bra lädersula sko är svår att slita ut med normal användning.
Helt enig. Men tyvärr är min erfarenhet att många inte förstår detta. Lädersulorna håller bra mycket bättre än man tror. Man kanske inte ska plaska runt i regnet allt för mycket, men det skulle ändå ingen göra med ett par skor som kostar $$$ oavsett sula
Har haft båda och personligen tycker jag att CQP är mycket skönare än CP. Tycker dock at Otium är skönare än Racquet, eftersom jag har haft problem med att låsa hälen i racquet (hade samma problem med achilles btw)Fråga kring sneakers. Har idag Common projects achilles samt Gucci Ace. Båda i vitt läder och funkar bra för casualsyfte. Kollar dock på ett par cleana i mocka och tycker CQP Racquet SR ser bra ut. Någon som har koll på hur komforten är jämfört mer CP främst?
Kolla på Buttero Tanino också.Fråga kring sneakers. Har idag Common projects achilles samt Gucci Ace. Båda i vitt läder och funkar bra för casualsyfte. Kollar dock på ett par cleana i mocka och tycker CQP Racquet SR ser bra ut. Någon som har koll på hur komforten är jämfört mer CP främst?
Loake har sin G-fit som är bredare. Finns några varianter i den.Tips på penny loafers med bredare läst? Jag har hopplöst tjocka fötter![]()
![]()
se.loake.com
ska kolla in. Stort tackLoake har sin G-fit som är bredare. Finns några varianter i den.
![]()
Loafers
Discover our refined collection of Penny loafers, tassel loafers, and slip-ons, all crafted with timeless British style.se.loake.com
Jag har tänkt att jag har breda fötter, men G-fit är för bred för mig. Dvs. det kan eventuellt vara vad du söker.
Tips på penny loafers med bredare läst? Jag har hopplöst tjocka fötter![]()
![]()
Hur är CQP i storlek jämfört med CP?Har haft båda och personligen tycker jag att CQP är mycket skönare än CP. Tycker dock at Otium är skönare än Racquet, eftersom jag har haft problem med att låsa hälen i racquet (hade samma problem med achilles btw)