• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Köpte ett par CJ Audley förra året, vilka jag är sjukt nöjd med! Har rullat ett par stenhårda Carlos Santos i ett part år innan, men numer förstår jag inte hur jag kunde stå ut. Angående pris: CJ kör inte rea, men tips är att de säljer seconds till typ 30-40% lägre pris runt rea tider i sina egna butiker. Ofta ser man inte varför skorna är seconds, så en no-brainer att köpa dessa om du frågar mig
Jag hade bestämt mig för C&J tills jag fick hem ett par TLB😅
Kanske inte riktigt samma finish på lädret men markant annars skulle jag säga att dom kändes som en förbättrad variant av C&J så såg ingen anledning att lägga nästan dubbla pengen.

Någon som hunnit sig på att köpa Skolyx snörlösa sneakers?
Nyligen lanserade, men haft ett öga på Myrqvists ett tag men gillar inte bandet som gick på ovansidan av plösen. Dessa från Skolyx ser lite fräschare ut. Tyvärr kommer de inte ta in dem till butiken i Göteborg så går inte att titta på dem IRL utan att beställa.

https://www.skolyx.se/p/skolyx-premium-laceless-sneaker-morkbrun-mocka-med-mork-sula

1779799947676.png

Någon som sitter inne på tips kring alternativ till Birkenstock Boston. Letar efter någon form av sandal med stängt tåparti.

Docksta Patrik.
Brukar ha med dessa när jag reser. Är nog det enda plagget någon givit mig en komplimang för eller frågat om. Helt klart en svensk exportsuccé, ungefär som stridsbåt 90.

Nyligen lanserade, men haft ett öga på Myrqvists ett tag men gillar inte bandet som gick på ovansidan av plösen. Dessa från Skolyx ser lite fräschare ut. Tyvärr kommer de inte ta in dem till butiken i Göteborg så går inte att titta på dem IRL utan att beställa.

https://www.skolyx.se/p/skolyx-premium-laceless-sneaker-morkbrun-mocka-med-mork-sula

1779799947676.png
Också lite intresserade av dessa, så om någon har slaigt till, så får ni gärna dela erfarenheter!

Villhöver ett par svarta penny loafers i antingen grain eller mocka. Vad har ni för tips utifrån personlig erfarenhet? Har mestadels skor från Vass och Carmina så inte testat de "nyare" märkena på marknaden så mycket.

1779799947676.png
Efter många om och men så fick de äntligen in dessa till butiken i Gbg.
Helhetsbedömningen är ändå att det är helt ok sneakers till priset och ser mer dressade ut än vanliga. Tyvärr hamnade jag mellan två storlekar och blev då mixtrande med både mellansula och potentiellt hälgrepp för att försöka få det att funka och där dog mitt intresse.

Väl värt att prova om man är ute efter slip-ons, men räkna inte med att de blir substitut för något annat och hoppas att hela storlekar passar.

Har alltid kört Ultraboost som bekväma vardagsskor (alltså ej till löpning), tror de heter 1.0 alltså inte de som har någon jättetjock sula.

Men det verkar som Adidas inte längre säljer dem? Finns det någon likvärdig ersättare?
1781027618993.png

Nu har jag beställt vita sneakers från skolyx samt strumpor och skovårdsprodukter. Har deras galgar, skohorn, skoblock m.m sedan tidigare.

Blir jag nöjd med skorna köper jag några par till, gillar att variera skor så håller de sig fräscha längre.

Tillbaka
Topp