• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar dom eller inte, är tveksam till det röda men samtdigt gillar jag det.

Air Max är inte riktigt jag men tycker det ser bra ut på andra. Får ligga och grubbla inatt, imorgon får ni se vad det blev :)

Värt ett köp givetvis, tycker det såg bra ut! Behövs lite färgglada skor och just inslag av rött är fräscht tycker jag. Ser ut som en Air Max 1 modell? Mycket snyggare och bekvämare än AM90 modellerna som är tok för höga tack vare klacken/sulan. 600kr definitivt värt. Varifrån? :)

Värt ett köp givetvis, tycker det såg bra ut! Behövs lite färgglada skor och just inslag av rött är fräscht tycker jag. Ser ut som en Air Max 1 modell? Mycket snyggare och bekvämare än AM90 modellerna som är tok för höga tack vare klacken/sulan. 600kr definitivt värt. Varifrån? :)

Yes det är någon ny Air Max 1 med allt i samma material, känns typ nylonigt eller vad man ska säga. Slänger in en länk, http://caliroots.com/nike-air-max-lunar-1-654469-101/p/25844

Air Max 90 tycker jag är alldeles för klumpiga och höga precis som du säger..

På Caliroots, har någon rabattgrej som gör att jag får 50% på någon vara för lång och trogen kund haha, men ser nu att dom kostar 1400 så 700 kr får jag betala isåfall, kan nog vara värt det. Annars har dom ta 3 betala för 2 just nu, sista dagen imorgon.

Ja eller nej?

Aldrig kunnat ha Air Max men dom här har ett annat material som känns bra på fötterna. 1200kr men kan klippa dom för 600kr, ska man kanske köra på dom?

image.jpg

Tokflyger. Kör!

För Boråsarna här, Brutus Skor har 50% rabatt på allt senaste dagarna (och fortsätter enligt ägaren några dagar in i nästa vecka). Inte mycket premium där, men har en hel del Clarks, Bugatti, Steptronic etc som är ganska prisvärda om man är på jakt efter något snyggt och relativt billigt.

Stog i en halvtimme och velade fram och tillbaka om Air Maxen. Gillade dom och de var sjukt sköna men de hade nog slutat med att de legat kvar i kartongen hemma och haft dom någon gång när man gått och hängt i centrum men inget mer.

Tröstade mig med ett par Stan Smith istället.

image.jpg

Såg någon skriva om Llyod. Kan säga att sämre skit har jag inte testat, köpte ett par kängor som slit och släng. Klacken lossnade efter en vecka. Skräp

Stog i en halvtimme och velade fram och tillbaka om Air Maxen. Gillade dom och de var sjukt sköna men de hade nog slutat med att de legat kvar i kartongen hemma och haft dom någon gång när man gått och hängt i centrum men inget mer.

Tröstade mig med ett par Stan Smith istället.

image.jpg

I mina ögon är det urklassikern. Bland sneakers är det väl motsvarigheten till klockor som rolex datejust och submariner.

Är trött på sneakers och behöver hjälp med att hitta några bra vardagsskor. Har oftast jeans/chinos/piké/skjorta/pullover, vill ha något som ligger mellan mina Nike Airmax och Loake brogue's (i hur dressade de är så att säga). Något bra förslag?

Vart tjackar man lämpligast R.M? UK?

Jo, jag handlar gärna lokalt direkt i butik. Dock redan slut i min storlek där jag varit och lite osäkert med leverans.

I mina ögon är det urklassikern. Bland sneakers är det väl motsvarigheten till klockor som rolex datejust och submariner.

Har ett par själv. Och måste säga att kvalitén har sjunkit en del från förr. Dock fortfarande en favorit.
Dom absolut skönaste sneakers jag har är Asics Gel Lyte iii och Adidas zx flux. Fötterna myser i dom. Dock lite tjockare/större sneakers så passar sig kanske inte till tighta jeans eller liknande. Men det är en smaksak.

Vart tjackar man lämpligast R.M? UK?

Jo, jag handlar gärna lokalt direkt i butik. Dock redan slut i min storlek där jag varit och lite osäkert med leverans.

Kollat ebay? Kan tänka mig att det går att beställa därifrån.

Det är nu jag inte ska nämna min goda vän som kan fixa till mig för halva priset...har faktiskt ett par på ingång om någon vecka, då de jag har levt en hård sommar...

Kollat ebay? Kan tänka mig att det går att beställa därifrån.

Det är nu jag inte ska nämna min goda vän som kan fixa till mig för halva priset...har faktiskt ett par på ingång om någon vecka, då de jag har levt en hård sommar...
Nä, det ska du inte nämna!

Vilken modell kör du? Tänkte börja med ett par Wentworth.

Rber
Köp ifrån ahume.co.uk. Är väl de största att beställa ifrån i Europa? Jag har Comfort Turnout Boots som är samma modell som Wentworth, men med "comfort" innersula. Oklart varför de heter olika, men ska vara exakt samma modell. Wenthworth går säkert att beställa med om man frågar.
http://www.ahume.co.uk/RM-Williams/Boots-and-Shoes/RM-Williams-Comfort-Turnout-Boots/p-75-104-622/

Rber
+1 på Ahume! Köpte mina craftsman där. Enligt deras kundtjänst så är det olika namn pga att vissa modeller, inte är gjorda för den europeiska/nordeuropeiska marknaden.
Och därför bär de olika namn, lite konstigt. T.ex Blaxland och Comfort Craftsman är mer eller mindre lika men Blaxland är inte gjord för den brittiska marknaden.

Rber
Köp ifrån ahume.co.uk. Är väl de största att beställa ifrån i Europa? Jag har Comfort Turnout Boots som är samma modell som Wentworth, men med "comfort" innersula. Oklart varför de heter olika, men ska vara exakt samma modell. Wenthworth går säkert att beställa med om man frågar.
http://www.ahume.co.uk/RM-Williams/Boots-and-Shoes/RM-Williams-Comfort-Turnout-Boots/p-75-104-622/
Tack!

Skadar väl inte med en goare innersula. Är de urtagbara?

Rber
+1 på Ahume! Köpte mina craftsman där. Enligt deras kundtjänst så är det olika namn pga att vissa modeller, inte är gjorda för den europeiska/nordeuropeiska marknaden.
Och därför bär de olika namn, lite konstigt. T.ex Blaxland och Comfort Craftsman är mer eller mindre lika men Blaxland är inte gjord för den brittiska marknaden.

Blaxland har dessutom inte den mjuka comfort-innersulan.

Tillbaka
Topp