Mm, såg att Jake von Zed hade ett skärp i lagom brun nyans+1. Finns vettiga från Mermins hemsida tror jag men jag orkar inte beställa därifrån till mina likadana
JakobZ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mm, såg att Jake von Zed hade ett skärp i lagom brun nyans+1. Finns vettiga från Mermins hemsida tror jag men jag orkar inte beställa därifrån till mina likadana
JakobZ
Tycker dessa matchar rätt bra.Har letat efter mockaskärp som matchar mina mockamunkisar från Loake. Men hittar bara jätteljus eller chokladbruna mockaskärpNågra tips?
![]()
Jodå. Gillade inte mässingsspännet dock. Tack för tipsetTycker dessa matchar rätt bra.
Loake Hyde, ruggigt nöjd!
![]()
Pediwear.co.uk är enligt mig den bästa sidan, har man köpt ett par skor utan rea fårHar kollat på dessa nu en längre tid. Kan du ge en köprekommendation?
Finns en butik i sturegallerian i SthlmHar letat efter mockaskärp som matchar mina mockamunkisar från Loake. Men hittar bara jätteljus eller chokladbruna mockaskärpNågra tips?
![]()
Tänker du på John Henric? Kollade där igår, för mörktFinns en butik i sturegallerian i Sthlm
Typ vid J Lindeberg tror jag
Har för mig att jag har köpt mockabälte där, tror de hade ljusare nyanser med
Pediwear.co.uk är enligt mig den bästa sidan, har man köpt ett par skor utan rea får
Man 10% på alla loake framöver.
Plus att man går välja mellan gratis frakt eller skoblock![]()
Ok yes den butikenTänker du på John Henric? Kollade där igår, för mörkt
Lite olika beroende på modell, jag har 43 och har 1880 or i både 9 och 9,5. När jag köpte dom på Loake /Jermyn Street i London så provade jag mig fram och det tips jag fick där var att vecket som blir på ovansidan på skon när man går ska vara rakt, då har man rätt storlek.Hur är storleken på dom? Har aldrig ägt ett par Loake.
Hur är storleken på dom? Har aldrig ägt ett par Loake.
Hur är storleken på dom? Har aldrig ägt ett par Loake.
Mm, såg att Jake von Zed hade ett skärp i lagom brun nyans
Såg bra ut, hoppas leveranstiden är kortare än för deras skorAa stämmer... Det är faktiskt rätt så bra det skärpet! Samma nyans som mina DMS/Tassels från Meermin. Bra färg
http://meermin.es/articulo.php?idArt=2836
Såg bra ut, hoppas leveranstiden är kortare än för deras skor
Beställde nu, får se när det dyker uppDe flesta skor verkar vara lagervara nu för tiden faktiskt. Jag och åtminstone två andra har fått skorna på runt en vecka de senaste beställningarna.
Har själv inte beställt något skärp men en bekant gjorde det och även det var lagervara.
Eftersom jag nyligen fått mina första riktiga skor så tänkte jag börja med att beställa hem det allra nödvändigaste vad gäller skovård, men jag tänkte rådfråga här först. Skorna i fråga är ett par meermin oxfords, tan country calf.
Ett par ordentliga skoblock har jag förstått är dumt att vara utan. Men hur vet jag vilken storlek jag ska ta? Skorna är 43,5 men de är kanske en aning för stora, så mina fötter kanske är 43 om man jämför med just de här skorna. Tänkte beställa från herrstil.se om det gör någon skillnad.
En saphir creme pommadier verkar vara rekommenderat. Men hur vet jag vilken färg jag ska ta? Neutral?
Har en skoborste sedan tidigare, ska vara hästtagel iallafall. Funkar den, eller bör jag köpa en bättre på en gång?
Tacksam för all input![]()
Vilken brittisk storlek är skorna? Jag skulle välja strl 44 på blocken om du har 9/9,5 på skorna då Aquilas block är i minsta laget.
För Saphir hade jag tagit cognac om du vill ha färgad eller neutral.
Bortsten funkar säkert.
Snyggast höst/vinter-kängor i butik just nu? De måste inte vara jättevarma då jag enbart rör mig i stan. Svart/brunt är hugget som stucket. Kvalitet är prioriterat.
Snyggast höst/vinter-kängor i butik just nu? De måste inte vara jättevarma då jag enbart rör mig i stan. Svart/brunt är hugget som stucket. Kvalitet är prioriterat.
Sugen på ett par Meermin DM, har de någon butik i Sverige/London? Eller måste man gå på känsla och beställa på nätet? Ni som har de hur är det jämfört med tex Loakes cannon? JakobZ