• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

svarta brouges var det dock väldigt tomt på när jag var där i eftermiddags

Alltså på Loakerean

De har ju inte direkt en uppsjö av svarta brogues i sortimentet så kanske inte så förvånande, om du pratar om 1880 linjen.

Apropå ingenting så vill jag tacka denna tråd från att ta mig från att inte uppskatta eller förstå skor till att ha införskaffat ett par Church's Masterclass, C&J Handgrade och Edward Greens. Nu fattar jag varför man är villig att lägga ut så pass mycket pengar på "bara" ett par skor!

Tackar, kul att höra från någon som hänger på andra forumet! ;)

Det jag arbetat med regelbundet, förutom naturen är:
- Saphir Medaille d'Or Créme 1925, burgundy
- Paté de Luxe, mörkbrun
- Kiwi Parade Gloss, svart
- Bick 4

Putsen på bilden är dock en 10 min à sko imorse, på tån. Helt OK resultat med Paté och vatten...

Nya Loake 1880 Badminton Brogues i Dark Brown Grain. Tack till JakobZ för hjälpen med passformsfrågor!

10693776_755459037836546_1067889232_n.jpg

Jag har precis fått hem två par skor från meermin, en oxford på hiro och en derby på rui. Tänkte nu beställa skoblock från herrstil och undrar om någon har erfarenhet hur storlekarna överenstämmer? Skorna är 9,5UK dvs 43+ enligt meermin, ska jag köra 43 eller 44 på blocken?

Jag har precis fått hem två par skor från meermin, en oxford på hiro och en derby på rui. Tänkte nu beställa skoblock från herrstil och undrar om någon har erfarenhet hur storlekarna överenstämmer? Skorna är 9,5UK dvs 43+ enligt meermin, ska jag köra 43 eller 44 på blocken?

Jag har provat både och. Min egen personliga smak är att gå ner en halv storlek. De som är en halv storlek 'för stora' får man pressa i lite för mycket för att jag ska tycka att det är bekvämt.

Är oändligt tjurig. Letade, letade och letade efter bruna Swims i strl 43 men de är/var slut överallt så jag bad en vän köpa med hem när han var på tjänsteresa. Tyvärr blev det storleksmissförstånd. Jag angav UK9 och fick US9 :( Nu skiter jag i galoscher och kör inneskor istället. Om nån har behov av ett par nib bruna swims i us9 så pma, vi ksn säkert komma överens :)

Skoblock. Det enda riktigt viktiga.

Jag bara måste: stort tack för hjälpen i fredags med en så enkel sak som att köpa impregneringsspray.

Fantastiskt kundmottagande, i sanning bland det bästa jag varit med om. Det märks så tydligt när någon är genuint intresserad av sina produkter och det återspeglas verkligen i servicen.

Tom. min något uttråkade flickvän brast ut i ett 'vad trevliga dom var' när vi lämnade.

Kan inte annat än rekommendera er.

Blev sjukt sugen på att införskaffa en tröja - förutom att prova ut ett par kängor då - men hann tyvärr aldrig tillbaka. En annan gång...

Keep it up!

Det har jag redan. Hittade en Loake skovårdslåda i gömmorna. Denna; http://www.bjorkmansskomakeri.se/store/p/putslådor-116011/loake-putslåda-134749

Vad ska användas?

Borstarna. Köp en bra kräm (Burgol eller Saphir), antingen neutral eller pigmenterad och använd när skon ber om det. Lådan innehåller som de flesta färdiga kit mest en jävla massa polishburkar.

Inga problem så länge man vårdar dem med rätt grejer...typ Super Invulner från Saphir ;)

Precis - mocka är skitbra för dåligt väder och stökiga förhållanden; det går att tvätta och impregnera (och om det blir blött torkar det snabbt). Myterna om mockans och skinnsulans ömtålighet är envisa.

Jag bara måste: stort tack för hjälpen i fredags med en så enkel sak som att köpa impregneringsspray.

Fantastiskt kundmottagande, i sanning bland det bästa jag varit med om. Det märks så tydligt när någon är genuint intresserad av sina produkter och det återspeglas verkligen i servicen.

Tom. min något uttråkade flickvän brast ut i ett 'vad trevliga dom var' när vi lämnade.

Kan inte annat än rekommendera er.

Blev sjukt sugen på att införskaffa en tröja - förutom att prova ut ett par kängor då - men hann tyvärr aldrig tillbaka. En annan gång...

Keep it up!

Det gör mig riktigt glad att höra - kul att ni tittade förbi! :)

Uppdaterat skosamlingen med ett par kängor från RM. Någon annan som har erfarenhet av detta märke?

RM Williams är en favorit hos många och även hos mig - en lite kraftigare slitvarg med outbackpatos som jag uppskattar som tuffare alternativ till de lite mer arbetade och filigrana britterna. Fina grejor!

Det har jag redan. Hittade en Loake skovårdslåda i gömmorna. Denna; http://www.bjorkmansskomakeri.se/store/p/putslådor-116011/loake-putslåda-134749

Vad ska användas?

Jag fick Loake sko-kräm (eller om det var polish) med några par skor jag köpte för ett par år sedan och det var verkligen ingen höjdare. Efter att ha kört Saphirs produkter har jag svårt att se att någon annan skulle göra ännu bättre saker (men jag kan ha fel såklart) så det är vad jag rekommenderar. Jag brukar köpa från afinepairofshoes.co.uk men det finns att få tag i via svenska webbutiker också. Jag orkar inte länka men kolla på http://www.shoegazing.se för där hittar du dels en otroligt bra skoentusiast-sajt (och forum) men också väldigt bra guider för skovård.

Jag fick Loake sko-kräm (eller om det var polish) med några par skor jag köpte för ett par år sedan och det var verkligen ingen höjdare. Efter att ha kört Saphirs produkter har jag svårt att se att någon annan skulle göra ännu bättre saker (men jag kan ha fel såklart) så det är vad jag rekommenderar. Jag brukar köpa från afinepairofshoes.co.uk men det finns att få tag i via svenska webbutiker också. Jag orkar inte länka men kolla på http://www.shoegazing.se för där hittar du dels en otroligt bra skoentusiast-sajt (och forum) men också väldigt bra guider för skovård.
Okej! Får kika på det, tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp