• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Barker och Loake har ett par olika modeller som hamnar under 3000 kr. Om du vill ha något lite mer robust så kanske Red Wing skulle kunna vara något? Har haft ett par i över fem år och de har varit väldigt bra. Det finns en liten trevlig butik i Göteborg som säljer dem. Kolla in här:
http://www.lester.se/varumarken/red-wing-shoes

Här är några olika varianter:

IMG_0684_10241.jpg

IMG_0667_10227.jpg

IMG_0571_10143.jpg
Rackarns snygga! Stort tack för tipset!

Jag vill slå ett slag för Södermalms sko- och nyckelservice. De har ett gediget utbud av Loake, men säljer även Crockett & Jones, och far och son som jobbar där är både kunniga och väldigt trevliga.

Det blev Jupiter som hade den i lager. Ännu ett missbruk påbörjat! :cigar:Stort tack för all hjälp.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    114.5 KB · Visningar: 129
Alltså, det här med skovård är ju inte helt obehagligt att ägna sig åt.
Jag har själv implementerat "Lädersöndag", då jag putsar, polerar och vårdar samtliga mina skinnskor, skinnjackor, klockarmband, portfölj samt kortfodral.
Efter det är det en cigarr och fånigt mycket sprit som gäller, sedan sover man sött med gott samvete.

Man klarar sig alltså inte bara med skokräm? Krävs det vax?

Ingenting är ett måste egentligen, de är ju ganska schyssta ifrån fabriken. Om det inte var ett tag sedan de fick lite kärlek.
Vaxet har bättre vattenavstötande effekt vilket inte är helt fel ifall det regnar. Plus att det är snyggt med lite glans på tån ifall du putsar lite.

Själv fick jag på mig ett par skor med lädersula idag.. :banghead:

Ingenting är ett måste egentligen, de är ju ganska schyssta ifrån fabriken. Om det inte var ett tag sedan de fick lite kärlek.
Vaxet har bättre vattenavstötande effekt vilket inte är helt fel ifall det regnar. Plus att det är snyggt med lite glans på tån ifall du putsar lite.

Själv fick jag på mig ett par skor med lädersula idag.. :banghead:

Det är skillnad på vax/fett och puts/polish - i riktigt slask är det det förstnämnda som gäller.

Tillbaka
Topp