• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

11e februari släpps dessa

nike-air-force-1-elite-all-star-release-date-03.jpg

Nike Air Force 1 Elite

Nyligen hemkommen från Hamburg där jag hade turen att hitta en butik med fint urval av skor, bland annat hade de Crockett & Jones som de haft ett långtgående samarbete med (butiken hette Ladage & Oelke). Det fina för min del som har rätt breda fötter var att de hade bett om att ta fram en specifik modell av Hallham med storlek 9G istället för ordinarie E eller F.

Min fråga till forumet är om ni vet butiker i Sverige eller där man kan importera som säljer Crockett & jones, läst 348 i strlk 9G. Jag har nämligen rätt breda fötter och har haft lite utmaning att hitta bra randsydda skor.

Även Södermalms sko- och nyckelservice har möjlighet att ta in modeller från Crockett & Jones sortiment om de inte har den du efterfrågar på lager.

Även Södermalms sko- och nyckelservice har möjlighet att ta in modeller från Crockett & Jones sortiment om de inte har den du efterfrågar på lager.

Nja, som alla handlare är det bara det som finns i det svenska sortimentet som går att beställa (och där stannar ex Hallam på F), om butiken ifråga inte gjort en egen MTO-serie. Alternativet är att göra en egen MTO, men det är synddyrt (70% påslag).

Enda 348 som finns som standard i G är mig veterligen Monkton.

Nja, som alla handlare är det bara det som finns i det svenska sortimentet som går att beställa (och där stannar ex Hallam på F), om butiken ifråga inte gjort en egen MTO-serie. Alternativet är att göra en egen MTO, men det är synddyrt (70% påslag).

Enda 348 som finns som standard i G är mig veterligen Monkton.

Ah, självklart. Missade att det var en specialare Erik F var ute efter.

Min fråga till forumet är om ni vet butiker i Sverige eller där man kan importera som säljer Crockett & jones, läst 348 i strlk 9G. Jag har nämligen rätt breda fötter och har haft lite utmaning att hitta bra randsydda skor.

Såg att du var skåning...
Generalagenten för C&J finns i Helsingborg. Googla eller kolla "Hammar-gruppen". Dem har butik på Drottninggatan.
Mycket hjälpsamma och har någon koll, så är det dem.

Såg att du var skåning...
Generalagenten för C&J finns i Helsingborg. Googla eller kolla "Hammar-gruppen". Dem har butik på Drottninggatan.
Mycket hjälpsamma och har någon koll, så är det dem.
Stämmer bra med skåning.
Tack för tipset, svänger förbi butiken någon dag och pratar med dem. Har mest haft kontakt med malmö, men lite besviken där tyvärr.

Har vart och snokat på hans insta, ser ut att kosta en hel del...

smakar det så kostar det. Saman är riktigt duktig på att ta mått och har fina tyger.

Har samma problem som du och efter att ha prövat MTM (tillgång till tjänsten via jobbet) har jag slutat köpa byxor i butik. blir aldrig lika bra som när man måttar.

smakar det så kostar det. Saman är riktigt duktig på att ta mått och har fina tyger.

Har samma problem som du och efter att ha prövat MTM (tillgång till tjänsten via jobbet) har jag slutat köpa byxor i butik. blir aldrig lika bra som när man måttar.

Jag kan tänka mig att han är duktig. Men som student så försöker man minimera kostnaderna :D.

Jag var och kikade på Oscar Jacobsson, de hade riktigt fina byxor men då får man modifiera en hel del ifall man vill att de ska sitta perfekt.

edit: Synd att du inte är i Skåne, hör av mig ifall jag åker upp tidigare.

Tillbaka
Topp