• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Lite sugen på dessa. Hur är storlekarna på Stan Smith?
514343_mrp_fr_xl.jpg

Har varit sugen på att köpa ett par, hur står sig kvalitén? Och hur är passformen/storlekarna?

Jag har ett par stycken från Meermin. Bra kvalitet för vad de kostar. Problemet är ju att du inte kan prova dem (eller se dem IRL) och att det ibland kan ta rätt lång tid innan de dyker upp. Om du har vägarna förbi Göteborg så tycker jag att det kan vara ett väl så gott alternativ att ta en titt på Berwick på Lester (de är dessutom väldigt trevliga och hjälpsamma). Då kan du ta dig en rejäl titt på skorna och prova dem så att du får rätt läst och storlek (och färg).

Jag har köpt skor ett par gånger via internet, men har slutat med det nu (om jag inte vet exakt vilken storlek och läst jag har hos ett speceillt märke). Visst, skorna passar oftast OK, men det är bättre att köpa i butik då vet man precis vad man får och att de passar perfekt. Skor är som kostymer. Man kanske kan få något lite "finare" för samma pengar om man köper på nätet, men passar de inte perfekt så blir ändå resultatet i slutändan sämre.

Kolla in Berwick här:
http://www.lester.se/varumarken/berwick-1707

Ni som har ljusbruna mockaskor
Hur tycker ni de fungerar till kostym?

Brukar inte ha mina till kostym, blir inte så bra. Men har en kostym som är lite mera avslappnad som de fungerar till vid rätt tillfälle, tänk dig cocktailparty utomhus på sommaren. I övrigt så skulle jag nog säga nej.

Det här är en av de snyggaste kombinationerna någonsin enligt mig. Stulen bild.

Det finns absolut kombinationer där bruna mocka fungerar riktigt bra men det är lätt att det bara ser udda ut. Så jag brukar fega lite och använda andra skor till kostym.

Den där kombinationen var föresten riktigt snygg.

Tips på ett par svarta Oxfords? Både märke och inhandlingsställe.

Har kikat lite på Loake Aldwych. Främst med Dainitesulan på grund av det nordiska klimatet.

Tillbaka
Topp