• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hej,

Cordovan, vad gör jag? inget? Bara borste?

"Dock är det allmänt känt att skinnet vid garvningen fettades in så pass mycket att det normalt sett räcker med en borste för att vårda sina cordovanskor och få upp en fin glans."

Stämmer det eller är det cordovan crème och ben som gäller?

Fick hem ett paket från Très Bien

image.jpg

Flywire + Lunarlon
image.jpg

Swoosh
image.jpg

image.jpg

Nike x Undercover Lunaracer+ 3. Väger mellan ca 156-181 gram beroende på storlek. Reflex är en komplikation... Det är en maratonsko som även funkar för snabbhetsträning. Japansk estetik av Jun Takahasi blandat med Nikes senaste uppfinningar.

image.jpg

Gyakusou. De som vet, de vet.

Ernesto
Trevligt! Har ett par Lunaracer +3, osköna i början men nu är dem riktigt sköna. Bra köp! Snart dags att plocka fram fivefingers, ännu lättare & skönare! :)

Update:
Jag beställde ett par skor från Meermin 20/4 och efter att ha frågat här insåg jag att det kan ta allt mellan ett par dagar till en månad att få dom. givetvis hoppades jag på det första... Efter diverse otålig korrespondens med herrarna/Damerna på Meermin och olika bud på när jag skulle vänta mig ett paket är paketet nu på ingång..
Just nu befinner det sig någonstans i Barcelona
Skärmklipp 2015-05-08 15.38.59.png
Återkommer givetvis med en liten paketöppning när skorna kommit.

Fick hem mitt paket från Meermin idag. Beställningen lades den 20e så nästan en månad tog det, men nu är dom här!
20150513_104654.jpg

Kniven åkte fram och ett kvickt snitt lades...
20150513_104739.jpg

Fin Kartong!
20150513_104752.jpg

Och en liten påse fick man med...
20150513_104804.jpg

Jag skymtar en sko...
20150513_104815.jpg

Titta så fina!
20150513_104829.jpg
20150513_104840.jpg

Fick hem mitt paket från Meermin idag. Beställningen lades den 20e så nästan en månad tog det, men nu är dom här!
20150513_104654.jpg

Kniven åkte fram och ett kvickt snitt lades...
20150513_104739.jpg

Fin Kartong!
20150513_104752.jpg

Och en liten påse fick man med...
20150513_104804.jpg

Jag skymtar en sko...
20150513_104815.jpg

Titta så fina!
20150513_104829.jpg
20150513_104840.jpg
Snygga! Men det här med att man bara får med en skopåse är så dåligt att det inte liknar nôtt.

Hej,

Cordovan, vad gör jag? inget? Bara borste?

"Dock är det allmänt känt att skinnet vid garvningen fettades in så pass mycket att det normalt sett räcker med en borste för att vårda sina cordovanskor och få upp en fin glans."

Stämmer det eller är det cordovan crème och ben som gäller?
Jag skulle rekommendera båda! Krämen är mest för färgens skull dock. Benet är sjukt häftigt. Magi.

Kollat lite på aldwych med :) har svarta / bruna

Ang loafers vilken färg tycker ni passar till flest outfits på sommaren? Både skjorts (vilket jag hatar att ha på mig) och byxor

Tjena!

Skall snart resa till Italien, där jag är supersugen på att köpa en par låga skinnskor. Därför tänkte jag vända mig till er, skoproffsen på forumet. :)

Jag är ute efter ett par skor som liknar dessa på bilden:
11310BlueGrey1897Web.jpg

Vet ni något bra märke som ligger omkring 2 tusen kronor och finns i Italien? Jag kan absolut tänka mig att gå upp i pris om det behövs. Är verkligen supertacksam för svar! :) //Albert.

En kompis ska till staterna, vilka skor ska man köpa där om man gillar typ skinnskor som inte är för dressiga som man kan ha till vardags på sommaren/våren

Stor storlek typ 13

Tjena!

Skall snart resa till Italien, där jag är supersugen på att köpa en par låga skinnskor. Därför tänkte jag vända mig till er, skoproffsen på forumet. :)

Jag är ute efter ett par skor som liknar dessa på bilden:
11310BlueGrey1897Web.jpg

Vet ni något bra märke som ligger omkring 2 tusen kronor och finns i Italien? Jag kan absolut tänka mig att gå upp i pris om det behövs. Är verkligen supertacksam för svar! :) //Albert.

Sök på Plain toe Blucher. Loake har en fin för 2800kr men det finns från Nästan alla tillverkare. Mest kända för modellen är nog ändå amerikanska Alden eller Church's men då pratar vi dubbla priset.

Det är en populär sko bland italienarna så jag tror det finns goda chanser att hitta den där.

d
Sök på Plain toe Blucher. Loake har en fin för 2800kr men det finns från Nästan alla tillverkare. Mest kända för modellen är nog ändå amerikanska Alden eller Church's men då pratar vi dubbla priset.

Det är en populär sko bland italienarna så jag tror det finns goda chanser att hitta den där.

Den var riktigt fin, exakt en sådan jag vill ha. Kan mycket väl bli en den, tack!

Tillbaka
Topp