Dessa skor plockar jag med stor sannolikhet hem under sommaren!
![]()
Smaken är som baken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dessa skor plockar jag med stor sannolikhet hem under sommaren!
![]()
Exakt! Även dubbel lädersula, perfekt när det är blandad väderlek under vår och höst.En skonörds absoluta dröm! Norvegese va?
Vad säger ni om Cole Haan?
Jag får inte riktigt grepp om dem, ena sekunden tänker jag att det är kul och att jag absolut skulle kunna tänka mig ett par, nästa hatar jag dom... Vad säger ni?
Kan tillägga att dom har huuur mycket olika skor som helst.
Hallå där skofanatiker.
Var brukar ni köpa era Crockett & Jones, nätet, handlare i Sverige etc? Nu när pundet dragit vansinnigt sista året är det ju mindre prisvärt kan jag tycka.
/gustav
pediwear.co.uk bra att handla från. Men precis som andra skriver är det svårt att göra klipp på C&J just nu.
C&J har i dagsläget svårt att möta efterfrågan, och då blir priserna därefter.
Har 12 par C&J och är riktigt nöjd med dem, bra pris/prestanda. Tycker dock de börjar bli lite dyra.
Andra märken i samma prisklass är:
- Enzo Bonafé, riktigt bra hantverk.
- Vass, antagligen det märket som ger mest för pengarna. Hitta bra en läst som passar dig så är du hemma.
- Carmina är lite billigare men är inte i samma liga som C&J, EB och Vass. De har riktigt snygga modeller och bra skinn. Men de använder termoplats i bakkappan (formar sig noll) och ett väldigt tätt foder (blir varma). Har 2 par som jag försökt gå in i 2 år utan att lyckas. Kommer aldrig mer köpa Carmina.
- Church har vissa bra modeller, tyvärr har de gått ned sig när de blev uppköpta av Prada.
- Santoni, bra hantverk och finish. Kan vara lite svårt att hitta randsydda och hitta någon som säljer dem.
Wow...Efter många års väntan slog jag till och sydde upp ett par bespokeskor.
Blev ett par Maftei. Passformen är brutal, sitter som ett par strumpor.
![]()
Efter många års väntan slog jag till och sydde upp ett par bespokeskor.
![]()
Va det i samband med trunk showen förra hösten som ,du beställde`?
Du lever drömmen. Värdighet i fysisk form helt enkelt. Jag är för ovanlighetensskull en smula avundsjuk.Efter många års väntan slog jag till och sydde upp ett par bespokeskor.
![]()
Dom där släpptes ju för några år sedan.Sommarens coolaste skor, Nike Air Max Camo Limited. Dock rätt lång väntetid som det ser ut nu.
Står dock i kö sedan länge så hoppas jag får ett par snart.
![]()
Sommarens coolaste skor, Nike Air Max Camo Limited. Dock rätt lång väntetid som det ser ut nu.
Står dock i kö sedan länge så hoppas jag får ett par snart.
![]()
Dom där släpptes ju för några år sedan.
Camo country pack. Jag har alla utom en hemma
Dom där släpptes, som Andreashjertzell sa, år 2013...
Alla finns på Ebay
Jag önskar att jag satt inne på ett par Air Max 97, helt oanvända...
Just nu kan man kränga dom rätt snabbt för 8k
Dom där släpptes, som Andreashjertzell sa, år 2013...
Alla finns på Ebay
Jag önskar att jag satt inne på ett par Air Max 97, helt oanvända...
Just nu kan man kränga dom rätt snabbt för 8k

Shell Cordovan! Relativt lika utseendemässigt iaf.Behöver såna här fast svarta! Kom gärna med förslag![]()
![]()
![]()
Jag har us10 på alla. Har dom alla utom en Japan typ. Använder dom inte så har inte kollat in dom på ett tag. EBay är ett skämt om man ska kolla limiterade sneakers. Kolla www.klekt.inVad har du för storlek?Jag vill ha alla och står på en väntelista. Dem är slut överallt.
Shell Cordovan! Relativt lika utseendemässigt iaf.
http://www.fransboonestore.com/coll...-added-alden-plain-toe-blucher-black-cordovan
Behöver såna här fast svarta! Kom gärna med förslag![]()
![]()
![]()
Tack för tips! Hittade även denna. KnulpTyp bara Trickers och Sanders.
Ser ut som du gillar skor i den ungersk-österrikiska traditionen (högt tåparti) så jag skulle leta tillverkare från de länderna.Tack för tips! Hittade även denna. Knulp
Folkdanssko...
![]()
Tack! Vad glad jag blir att jag nu även kan sätta ord på mina önskningar. Känns mycket bättre att tycka om ungerska och österrikiska skor än t.ex italienska för mig.Ser ut som du gillar skor i den ungersk-österrikiska traditionen (högt tåparti) så jag skulle leta tillverkare från de länderna.
T ex denna från Vass:
![]()
Jag har us10 på alla. Har dom alla utom en Japan typ. Använder dom inte så har inte kollat in dom på ett tag. EBay är ett skämt om man ska kolla limiterade sneakers. Kolla www.klekt.in
Dom tillverkas ju inte längre så fattar inte vad det är för lista du står på.
När såna skor kommer gäller det att vara snabb.