• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag har precis börjar fundera på vad min gräns är, ön jag nu ens har någon...
Just nu är det mesta jag betalat för ett par skor 5500kr, men går i tankarna att köpa ett par nya när jag snart åker till London. Dom jag vill ha ligger på ca 7500kr... Hittar jag ett par så köper jag som.
Vill jag ha ett par skor tillräckligt mycket så köper jag dom tror jag
Kan man få en bild på dom berömda skorna för 7500? :snaphappy:

Ja, dom kostar ju runt 2k, hur köpte du dina om du inte köpte med fullpris? utomlands antar jag? ;)
Jasså?.. då kommer jag nog ihåg fel. Hade för mig de kostade 4-5k.. :) Men för 2-3k absolut prisvärda. Tycker kvalitén är minst i nivå med CP, lädret till och med bättre.
Köpte mina på NK rea.

Vad är det för några som kostar 5500/7500?
Dom för 5500kr är ett par från Versace och dom för 7500kr är från Buscemi.
MarkusA

100mm_gut_profile.jpg

Jag ska lägga en beställning på meermins string loafer igen (beställde strl 8, för stort...) och nu ska det fan bli rätt. Kollar jag måtten så skiljer det otroligt lite mellan 8 samt 7,5. Se bilden nedan.

270 mm är vänsterfoten och 273 är högerfoten. När jag såg hur lite det skiljde så funderade jag till och med att kliva ner på 40+ med tanke på hur de upplevdes på foten.

Lästen känns bra, men 8 är helt enkelt för stora och att sätta pekfingret bakom hälen på båda skorna var inga konstigheter.

Vad rekommenderar ni? Och blir det fel nu så ger jag upp.:p
Skärmavbild 2015-06-06 kl. 23.14.25.png

Jag ska lägga en beställning på meermins string loafer igen (beställde strl 8, för stort...) och nu ska det fan bli rätt. Kollar jag måtten så skiljer det otroligt lite mellan 8 samt 7,5. Se bilden nedan.

270 mm är vänsterfoten och 273 är högerfoten. När jag såg hur lite det skiljde så funderade jag till och med att kliva ner på 40+ med tanke på hur de upplevdes på foten.

Lästen känns bra, men 8 är helt enkelt för stora och att sätta pekfingret bakom hälen på båda skorna var inga konstigheter.

Vad rekommenderar ni? Och blir det fel nu så ger jag upp.:p
Skärmavbild 2015-06-06 kl. 23.14.25.png

Jag hade plockat 40+ och haft dom liiiiite för små i början, men allt töjer sig ju! :)

Men, så ser mätningar på skor ut men berättar inte hela sanningen. Av tabellen att döma skulle man kunna gå upp och ner flera storlekar utan att det spela någon större roll. Men så är det inte i verkligheten. MEN något som är princip omöjligt är att ge andra råd om hur deras skor passar... En halv, en, två eller tre storlekar hit eller dit kan bara du själv avgöra.

Men, så ser mätningar på skor ut men berättar inte hela sanningen. Av tabellen att döma skulle man kunna gå upp och ner flera storlekar utan att det spela någon större roll. Men så är det inte i verkligheten. MEN något som är princip omöjligt är att ge andra råd om hur deras skor passar... En halv, en, två eller tre storlekar hit eller dit kan bara du själv avgöra.

Jag tror faktiskt att det är 7,5 som gäller efter att ha kollat på det noggrant. De sitter som sagt bra på foten, men med hälglapp. 40+ blir nog för smala.

Jag tror faktiskt att det är 7,5 som gäller efter att ha kollat på det noggrant. De sitter som sagt bra på foten, men med hälglapp. 40+ blir nog för smala.
Tänk på att läderskor töjer sig och att loafers inte går att dra åt. Med andra ord så kommer ett par loafers som sitter bra från början med stor sannolikhet bli för stora.

Dåligt med svar från meermin efter en halv vecka... Vi kör rysk roulette.

Strl 7 eller strl 7.5? Jag tar storleken som den första svarar.

hm.. har i och för sig breda och höga fötter och köpte ett par loafers så det var väl framför allt höjden som var det viktiga.
körde på 9.5 ist för 9

Tillbaka
Topp