Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort tack för tipsen! Ska fundera på dessa.På sommaren kör jag lite lägre chukkas (Loake Sahara, ett prisvärt alternativ, se bild 1 nedan) med sådana där låga stumpor. Funkar skitbra. Loake har ju också Pimlico och Kempton från 1880-serien som är riktigt fina. Men finns ju egentligen hur många varianter som helst beroende på budget och preferenser (föredrar du mer rundad tå eller mer smal tå t ex?). Carmina Polo Suede (bild 2) från Skoaktiebolaget har en riktigt snygg mockafärg (skulle köpt ett par om jag inte hade ett annat par som ligger väldigt nära i färg).
![]()
![]()
Om du med DM menar double monks så är jag inte helt övertygad. Funkar det verkligen så bra till chinos och piké?Ett par DM från typ loake? Har jag oftast när jag går i chinos och ska någonstans där jag inte kan ha sneakers men inte behöver vara superdressad
Jo, det är ju förstås upp till var och en. Dock vet jag inte om det är min grej sådär till vardags, kan säkert ändras med tiden dockJapp stämmer
Jo det tycker jag nog
Sen kanske någon som är mer kunnig än mig säga vad som är "rätt eller fel"
Fast jag trivs i det så jag kör på det
Har 3 par
Mörk skin samt ljus/mörk mocka
Sulan är ju förstås mycket sämre hållbarhetsmässigt (crepesula mot dainite) och Sahara är möjligtvis lite lite sladdrigare (nu jämför jag mina mocka-Sahara med mina Pimlico i vanligt skinn). Men mockan på Sahara ser fortfarande fin ut. Tycker man får en jäkligt fin sko för det priset.Hur är kvaliten hos Loake sahara jämfört med kempton? Prisskillnaden är ju rätt stor. @M.L.
Meh. Satsa hellre på deras 1880-serie.Jo, det är ju förstås upp till var och en. Dock vet jag inte om det är min grej sådär till vardags, kan säkert ändras med tiden dockTack för tipset!
Hur är kvaliten hos Loake sahara jämfört med kempton? Prisskillnaden är ju rätt stor. @M.L.
Sulan är ju förstås mycket sämre hållbarhetsmässigt (crepesula mot dainite) och Sahara är möjligtvis lite lite sladdrigare (nu jämför jag mina mocka-Sahara med mina Pimlico i vanligt skinn). Men mockan på Sahara ser fortfarande fin ut. Tycker man får en jäkligt fin sko för det priset.
Prisskillnaden är ju så pass stor att man får två par Sahara för ett par Kempton. Om Kempton håller minst dubbelt så länge så är det ju värt, annars kan man ju köpa nya dubbelt så ofta iställetMeh. Satsa hellre på deras 1880-serie.
Eller så kompromissar du och köper bägge...Prisskillnaden är ju så pass stor att man får två par Sahara för ett par Kempton. Om Kempton håller minst dubbelt så länge så är det ju värt, annars kan man ju köpa nya dubbelt så ofta iställetSedan kan ju iofs kempton vara skönare och snyggare, och jag väljer gärna något som håller ett tag istället för att slänga och köpa nytt. Så det lutar nog mot ett par Kempton isåfall. Känns som ett bra val när hösten närmar sig. Får varva med sneakers sålänge sommaren håller i sig, så jag hoppas att de inte är för varma bara.
Lite samma läge som dig men jag har struntat i att man känner sig lite uppklädd och folk kommenterar i början, ganska snabbt känner man sig bekväm i Oxfords/brouges sen kan man växla och inte ha det varje dag i början.Har nu svängt lite i frågan om nya vardagsskor fram och tillbaka och insett att jag behöver stiltips! Kör nästan uteslutande piké/skjorta och jeans/chinos på jobbet, och oftast blir det piké. Finns ingen klädkod på kontoret, de flesta är klädda ungefär som jag, många kör t-shirt på daglig basis. Har hittils mest kört sneakers såsom Adidas Stan smith och NB420, men kommit fram till att det känns lite mycket fritid. Någon gång kört mina meermins, men det har inte känts 100 då jag känt mig lite för uppklädd istället. Har varit inne på derbys, men även det känns lite för "kostymigt" för min stil. Vad väljer jag om jag vill hamna någonstans mitt emellan och köpa något med i alla fall hyfsad kvalle?
Sista semesterdagen och då åkte mina favvosneakers på.
![]()
Slänger in Loake Hayden i ekvationen också. Riktigt snygg. Loake 1880-serien och nu på rea hos Herring Shoes.Prisskillnaden är ju så pass stor att man får två par Sahara för ett par Kempton. Om Kempton håller minst dubbelt så länge så är det ju värt, annars kan man ju köpa nya dubbelt så ofta iställetSedan kan ju iofs kempton vara skönare och snyggare, och jag väljer gärna något som håller ett tag istället för att slänga och köpa nytt. Så det lutar nog mot ett par Kempton isåfall. Känns som ett bra val när hösten närmar sig. Får varva med sneakers sålänge sommaren håller i sig, så jag hoppas att de inte är för varma bara.
Tack för tipset! Vet inte vad jag tycker om färgen dock. Tror att jag tycker mer om färgen på Kempton, med tanke på att de antagligen kommer användas mycket under höst och vår.Slänger in Loake Hayden i ekvationen också. Riktigt snygg. Loake 1880-serien och nu på rea hos Herring Shoes.
![]()
Ja lite mörkare är nog snyggare iaf på hösten. Som vårdojja tror jag den funkar alldeles utmärkt.Tack för tipset! Vet inte vad jag tycker om färgen dock. Tror att jag tycker mer om färgen på Kempton, med tanke på att de antagligen kommer användas mycket under höst och vår.
Jo, det har du nog rätt i. Bah, svårt svårt!Ja lite mörkare är nog snyggare iaf på hösten. Som vårdojja tror jag den funkar alldeles utmärkt.
Vart handlade du??Från finskor till sneakers, igen. Common satt som en smäck på mina fötter, så ännu ett par inhandlades. #50nyanseravvitt
![]()
Sååå snygga! Undrar samma sak som @Tobias Eriksson btw.Från finskor till sneakers, igen. Common satt som en smäck på mina fötter, så ännu ett par inhandlades. #50nyanseravvitt
![]()
Vart handlade du??
Sååå snygga! Undrar samma sak som @Tobias Eriksson btw.
Haha, är på jobb i stan nästa vecka. Får se om jag har tid att svänga förbi dåFinns - hosthost - på en herrekipering ni är välbekanta med. Hosthost!
Välkommen, A!Haha, är på jobb i stan nästa vecka. Får se om jag har tid att svänga förbi då
// Bukowskis-snubben
Vart handlade du??
De vita är från Caliroots och de i färgen "off white" från LUISAVIAROMA. Dock kul att Linnégatan tagit in Common i sitt sortiment. Det gör val av inköpsställe till en no-brainerSååå snygga! Undrar samma sak som @Tobias Eriksson btw.
Cap toe oxfords. Svarta om klädkoden kräver detta. Hälsa Karin att mörkbrunt dock är snyggare.
Hej!![]()
Jo jag ska på bröllop om någon månad och blev precis nedröstad av Karin 70+ ( svärmors mamma) om att det är mycket snyggare med svarta skor på bröllopet till mörk blå kostym och vit skjorta.
Så ska det vara brogues eller Oxfords? Eller annat?
Eller kan jag köra mina loakke1880 bruna double monk's? Och skita fullständigt i Karin? Haha![]()