• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pontus.L

Omega
2-Faktor
IMG_20190828_212557.jpg
IMG_20190828_194925.jpg
Jag fick hem ett par begagnade C&J Ashdown idag. Är väldigt nöjd med resultatet efter lite terapiarbete med diverse skovårdsprodukter. Tror detta kan bli en framtida favorithobby.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20190828_212557.jpg
IMG_20190828_194925.jpg
Jag fick hem ett par begagnade C&J Ashdown idag. Är väldigt nöjd med resultatet efter lite terapiarbete med diverse skovårdsprodukter. Tror detta kan bli en framtida favorithobby.
Babywipes är riktigt bra på vardagssneakers tycker jag. Tar bort i princip vad som helst. Aldrig använt dem på finpjucksen sådär, och hur använder man skallran? ;)
 
Jo men det går bra hittills :) ska lägga ett lager färg till och sedan någon slags försegling och försöka gnugga upp en trevlig yta. Även snygga till klack och sula. Detta var ju riktigt roligt!
Ser bra ut! Återkom med rapport när du vandrat runt lite i dem - jag tycker mina Chelseas har en tendens att krackelera i finishen oavsett vad jag gör med dem, hela ovanlädret är ju ett enda stort gångveck mer eller mindre...
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut! Återkom med rapport när du vandrat runt lite i dem - jag tycker mina Chelseas har en tendens att krackelera i finishen oavsett vad jag gör med dem, hela ovanlädret är ju ett enda stort gångveck mer eller mindre...
Jag hoppas på att bli klar med dem i början på nästa vecka :) ska återkomma efter några mils vandrande!
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Någon som har några bra tips för ljusare skinnskor? Har svårt att få en jämn puts utan fläckar. Tar jag för mycket kräm från början kanske?
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
saphir mirror shine, en droppe vatten, cirkelrörelser av putsande med lätt tryck - repeat. Ett par timmar och några glas rött senare så är man i mål.

Du ger mig inspiration att fortsätta gnugga på mina Loake. En fråga från en orolig själ bara: Går det lika bra med whisky som med ett glas rött? Eller kaffe om man nu vill hålla koncentrationen uppe? :)
 

MAz_666

Rolex
De som jobbar med att få (svarta) skodon i spegelblankt skick, högvaktssoldater och befäl, har en speciell avslutning.
Citat ur FM Uniformsreglemente:
Lågskor och skodon för paradbruk poleras till högglans med svart skokräm. Skokrämen appliceras i cirkulära rörelser med fuktad och väl urvriden putstrasa eller bomullstuss. Skokrämen inarbetas efterhand i flera tunna lager intill önskad glans uppnåtts. Uppstår repor i putsytan tas en ren del av putstrasan och ny skokräm arbetas in över det repade och angränsande området. Putsningen kan avslutas med en skokräm med mörkt röd eller blå ton för att förstärka intrycket av djup i glansen.
 
Topp