Bra trådstart! Jag slutade snusa för 3 veckor sedan, har inte haft ett återfall ännu.
Bakgrund: Snusat i 15 år, hade konstant två prillor i munnen samtidigt. Detta från att jag vaknade på morgonen tills jag gick och la mig. Enda undantaget var när jag åt, då hade jag inte någon snus inne. Blev minst en dosa om dagen, så tre stockar snus varje månad var standard i kylen.
Jag började tröttna på att alltid vara slav under nikotinet. Jag fullkomligt älskar snus och hur det får mig att känna, men jag ville helt enkelt inte känna mig låst. Man tänkte alltid på att ha extra snus när man skulle åka någonstans eller om det blev en utekväll, man ville ju inte stå utan snus.
Slutade rakt av för tre veckor sedan i samband med att jag och frugan flyttade till hus. Började med en veckas semester då jag var själv i huset med en burk målarfärg och pensel.
Mår fortfarande stundtals riktigt dåligt, men perioderna blir kortare och kortare. Sjukt sötsug har man fått och första veckan frossade jag i mat, känns som att jag kan kontrollera det bättre nu.
Den värsta känslan är ändå att jag konstant känner mig tom som människa, som att man saknar en viktig del av sig själv. Sjukt svårt att förklara men, en tomhet som bara snus kan fylla upp. Hoppas känslan försvinner snart dock.
Förutom ovan så går det galant.