• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sluta snusa?

Bortsett från perioden då jag dumt nog rökte (se ovan) har jag aldrig aktivt försökt sluta snusa. Däremot har jag av olika anledningar haft kortare eller längre uppehåll, som längst en 5-6 veckor när jag åkte på ett diskbråck och gick på starka värktabletter. Har inte direkt saknat snuset under uppehållen eller haft några problem. Tror faktiskt att jag skulle kunna sluta men ser ingen direkt anledning, varken kroppsligt eller ekonomiskt (se ovan igen ... :) ).

Min kära fru har snusat nästan lika länge som jag har. Hon har däremot försökt sluta två gånger. Första gången blev hon så lättirriterad och gränsfall på elak att hon efter två veckor fick välja mellan att börja snusa igen eller att jag flyttade. Som tur var började hon snusa igen ...:heart:. Andra gången gick mycket bättre och hon höll upp i flera månader utan problem. Då tyckte hon att hon hade bevisat att hon kunde sluta. Sen dess snusar hon igen och har inga planer på att sluta. ;)

Senast ändrad:
Har hållit upp 4 veckor idag.
Är försiktig med att säga slutat då jag vet hur lätt det är att lura sig själv att halka dit igen.
Hade ett längre uppehåll på några år tidigare och har nu satt målet att aldrig börja igen. Handlar om pannben, bara bita ihop.
Men det går över förväntan så långt. 💪😊

Tillbaka
Topp