Exakt så tänkte jag julen -18Jag tänker aldrig att sluta snusa, då det är en njutning som man aldrig tröttnar på. Men jag ska gå ner från två portionsdosor till en dosa per dag, det är ett mål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt så tänkte jag julen -18Jag tänker aldrig att sluta snusa, då det är en njutning som man aldrig tröttnar på. Men jag ska gå ner från två portionsdosor till en dosa per dag, det är ett mål.
2 dosor om dagen är fan inte sunt!!! En om dagen är inte heller rimligt......Jag tänker aldrig att sluta snusa, då det är en njutning som man aldrig tröttnar på. Men jag ska gå ner från två portionsdosor till en dosa per dag, det är ett mål.
Ligger på samma nivå. Portion. Nöjer mig med det, vill inte sluta. Men håller samtidigt koll på min förbrukning så att den inte ökar. Mer än så vill jag inte snusa.Ni snusar extremt hårt. Två dosor i veckan får jag klara mig på. Lössnus alltså.
Snart ett år för mig och känner inte att jag kommer börja igen. Slutade cold turkey. Och för er som slutat så kan jag säga att abstinensen och suget försvunnit helt.Hur går det för er?
Ja det är lite mycket. Byter snus för ofta. Älskar nysnus-känslan för mycket. Har inte paus. Etc. Osv.2 dosor om dagen är fan inte sunt!!! En om dagen är inte heller rimligt......
Shit vad jag saknar Ettan.......livslång kärlek.....Ja det är lite mycket. Byter snus för ofta. Älskar nysnus-känslan för mycket. Har inte paus. Etc. Osv.
Å andra sidan är en Granit-dosa halva vikten mot än vad en General eller Ettan var för tio-femton år sedan när jag snusade finmärkena. (En missbrukares bortförklaring).
Men jag ska minska till en portionsdosa av dagens mått, det är lagom. Jag låg på en i många år men har ökat. Jag tror man lurar sig själv också med dessa billigare snusar som Granit, Kronan osv som både är mindre till storlek och totalvikt, och kanske även hållbarhet i käften, jämte finsnus som Ettan, General och Grov.
Går fint!! Sparar 25kr per dag på ett sluta Snusa Konto som nu tickar på 325kr så jodå, det går.Hur går det för er?
Kämpa Broder!En dag i taget efter 22år som aktiv snusare.
Tackar broder, en dag i taget !Kämpa Broder!
Verkligen. 35 år and counting för mig.Shit vad jag saknar Ettan.......livslång kärlek.....
Såg att denna tråd ploppade upp igen.2 dosor om dagen är fan inte sunt!!! En om dagen är inte heller rimligt......
Själv försöker jag byta ner mig till billigare märken för att göra mindre hål i plånboken.Får ångest bara av tanken på att sluta snusa, på riktigt alltså. Det kan ju inte vara sunt på något sätt att vara så beroende. Kanske får ta och sluta någon gång jag med, någon gång i framtiden.
8 år?!? Slutar du nu har du ju snusat 8 år helt i onödanBumpar tråden!
Efter att ha snusat i 8 år (1 dosa om dagen sista åren) är det nu dags att lägga ner detta beroende.
Sista 3 prillorna, sen lägger jag av.
Övervägt, planerat & förberett mig några veckor & ser fram emot det nu. Skräckblandad förtjusning verkligen, men jag ger mig fan på att bli kvitt det & inte längre vara nikotinist.
Nu kör vi!