Elegant. Men en gentleman dricker väl bara White Russians i smyg..Såhär blev resultatet!
Nöjd och vann priset som Mr Bond!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Elegant. Men en gentleman dricker väl bara White Russians i smyg..Såhär blev resultatet!
Nöjd och vann priset som Mr Bond!![]()
Två karat var lite att ta i eller?Japp, vitguld upptill. Ja, Juvenia har ju 19mm bandbredd och nattsvart mysterie tavla. Vitguld med två karat strössel.. Jag hade blivit tillställningarnas största primadonna.
Humm... kanske det
![]()
Nej, vad jag minns fick jag det till ungefär det när jag räknade på det. Ca en karat per sida. Rätt många stenar och hyfsad storlek.Två karat var lite att ta i eller?
Tycker aldrig klockor kommer upp i det, men jag kan ju minnas fel.Nej, vad jag minns fick kag det till ungefär det när jag räknade på det. Ca en karat per sida. Rätt många stenar och hyfsad storlek.
Kan vara så, jag får plocka fram den och mäta och räkna så får jag redovisaTycker aldrig klockor kommer upp i det, men jag kan ju minnas fel.
Kan vara så, jag får plocka fram den och mäta och räkna så får jag redovisa![]()
Ja, jag får nog räkan om. Men hur skall jag nu säga till frugan?..![]()
1,7 karat
Man säger aldrig nåt till frugan, det är sen gammalt.Ja, jag får nog räkan om. Men hur skall jag mu säga till frugan?..
Och vi har ett resultat.Två karat var lite att ta i eller?
Hur många karat är det på pennan?Och vi har ett resultat.
Använt lupp och det finns två storlekar på stenarna, 0,02ct (diameter 1,7mm) och 0,01ct (1,3mm). Det är nog här tidigare sammanräkningen diffat då jag räknat samtliga stenar som stora.
Räknat på ena sidan finns 25 ”stora” och 21 små. Sedan tar vi det ggr 2 för att summera totalen = 1,42 ct. Inte kattskit det heller.
Troligtvis har Hubloten ovan mest småskrafs medan Juvenians lite större då den är från sjuttiotalet och is var billigare.
![]()
0,17 ctHur många karat är det på pennan?![]()
Man tackar!Elegant. Men en gentleman dricker väl bara White Russians i smyg..![]()
Snyggt!Man tackar!
Ingen White russin! Utan en espresso Martini innan festen!![]()
![]()
Man tackar!Snyggt!
DubbellikeMan tackar!
Ingen White russian! Utan en espresso Martini innan festen!![]()
![]()
Suitsupply kanske?Okej, behöver råd. Har investerat i en smoking, midnight blue som nu är justerad lite här och där. Känns riktigt bra och nu blir det lite formella middagar kommande veckor runt om i världen. Men, jag behöver ju fler attiraljer:
- Gördel ett måste? Det är ju fint med gördel men förstår att det inte är ett krav. Gördel blir det nog, så man slipper en eventuell glipa där nere...
- Skjorta, vad ska jag ha - en plisserad är ett måste tippar jag. Vilken krage är att föredra? Gillar inte wing collar.
- Hängslen? Om byxorna sitter som en smäck, vill man ändå ha hängslen och isåfall färg?
- Skor: Budgeten är begränsad, kan man inte köra plain toes eller nåt?
Konkreta köptips emottages gärna. Jag vet ju att skjortor finns hos exv Eton, Stenströms etc. Men kanske om det finns några alternativ. På reorna löser grejerna med sin frånvaro. Vill ju inte köpa billig skitkvalitet heller. Kanske nån här har varit i liknande sits nyligen och hittat bra alternativ? Dressman?John Henric?
Hu.
1. Gördel ej ett måste. Får dock ej synas skjorta mellan knapp och byxornas midja, precis som du säger! Ett annat alternativ som jag gillar är väst.Okej, behöver råd. Har investerat i en smoking, midnight blue som nu är justerad lite här och där. Känns riktigt bra och nu blir det lite formella middagar kommande veckor runt om i världen. Men, jag behöver ju fler attiraljer:
- Gördel ett måste? Det är ju fint med gördel men förstår att det inte är ett krav. Gördel blir det nog, så man slipper en eventuell glipa där nere...
- Skjorta, vad ska jag ha - en plisserad är ett måste tippar jag. Vilken krage är att föredra? Gillar inte wing collar.
- Hängslen? Om byxorna sitter som en smäck, vill man ändå ha hängslen och isåfall färg?
Konkreta köptips emottages gärna. Jag vet ju att skjortor finns hos exv Eton, Stenströms etc. Men kanske om det finns några alternativ. På reorna löser grejerna med sin frånvaro. Vill ju inte köpa billig skitkvalitet heller. Kanske nån här har varit i liknande sits nyligen och hittat bra alternativ? Dressman?John Henric?
Hu.
Okej, behöver råd. Har investerat i en smoking, midnight blue som nu är justerad lite här och där. Känns riktigt bra och nu blir det lite formella middagar kommande veckor runt om i världen. Men, jag behöver ju fler attiraljer:
Hu.
Gällande skor så gjorde Lalle gjorde några smokingslippers åt Myrqvist som säljs till humana priser - https://myrqvist.se/collections/myrqvist-by-lalle-johnson/products/musko-black-patent-leatherOkej, behöver råd. Har investerat i en smoking, midnight blue som nu är justerad lite här och där. Känns riktigt bra och nu blir det lite formella middagar kommande veckor runt om i världen. Men, jag behöver ju fler attiraljer:
Hu.
Att de inte kunde släppa ett par riktiga pumps istället för den här halvmesyren...Gällande skor så gjorde Lalle gjorde några smokingslippers åt Myrqvist som säljs till humana priser - https://myrqvist.se/collections/myrqvist-by-lalle-johnson/products/musko-black-patent-leather
Tycker också att det var synd. De ansåg säkert att dessa var mer kommersiella och ett säkrare kort till den stora massan.Att de inte kunde släppa ett par riktiga pumps istället för den här halvmesyren...
Gördel: Om du har en någorlunda ny smoking, vilket det låter som du har, är byxorna sannolikt lågt skurna. Behovet av gördel ökar därmed, för som du skriver en glipa är ett big no no. Har själv ett par byxor som går över naveln men har ändå gördel för det ser snyggt ut. Väst funkar också men ta en som är hästskoformad.Okej, behöver råd. Har investerat i en smoking, midnight blue som nu är justerad lite här och där. Känns riktigt bra och nu blir det lite formella middagar kommande veckor runt om i världen. Men, jag behöver ju fler attiraljer:
Hu.
Kan verkligen rekommendera - https://www.instagram.com/labowtiquebowties/.Har precis blivit med smoking. Dubbelknäppt som köptes av @Fabian. Nu återstår att hitta en lämplig fluga och helst online eller i Göteborg. Tips?
Ok en rejäl strykning/pressning hoppas jag!Nytt Smokingprojekt. Ska in på lite axelfix hos skräddaren, bland annat.
![]()
Defintivt! Rest över havet i en kartong, så det kan behövas.Ok en rejäl strykning/pressning hoppas jag!![]()