Vet någon vad detta är för länk? Stämplad med märkesnamn (kan inte utröna vad det står.) på ena sidan och Stainless Steel Italy på den andra. Det är någon slags flexmesh-hyvbrid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för storlek på klockan? 20/16 kommer göra att klockan känns större och 20/18 tycker jag kan kännas lite klumpigt ifall klockan är mindre än 35mm.Hej,
Jag har en fråga.
Ska köpa läderband till min nya Tudor
20mm bandbredd, men tycker ni 20/18 eller 20/16?
Tack!Vad är det för storlek på klockan? 20/16 kommer göra att klockan känns större och 20/18 tycker jag kan kännas lite klumpigt ifall klockan är mindre än 35mm.
Oavsett, hoppas du kör på gris!
Håller med ovan. Kör på ett NOS grisband. Körde det på min gamla Tudor. Inte helt lätt att hitta ett bra men klart värt insatsen.Tack!
Få kör jag på 20/16. Nej inte gris tror jag... Kan du länka ett grusband? Tänkte köpa av Kvisten på forumet.
Tack!
Få kör jag på 20/16. Nej inte gris tror jag... Kan du länka ett grusband? Tänkte köpa av Kvisten på forumet.
Sista bilden är ren porr! Resterande är utsökta med!
Sälja ett grisband till mig och min lillbratte? Yes? Köpte du bandet till certina på Kaplans föresten? Din röv
Haft spännet och bandet länge. Spännet tratten och bandet ebay.Sälja ett grisband till mig och min lillbratte? Yes? Köpte du bandet till certina på Kaplans föresten? Din röv
Ah, nice med tropicstyle till ds! Ska snoka upp ett till in. Jäkligt fin modell du har där Har du tips på grisband föresten?Haft spännet och bandet länge. Spännet tratten och bandet ebay.
Diverse auktionssidor eller googla pigskin/Peccary och hitta någon näthandlare.Tips på var man kan hitta? @LongCon @eriksson850
Det där va väl inte så dåligt ropat! Har tyvärr inga svar på dina frågor. Men jag gillar vad jag ser!Med notoriskt dålig impulskontroll följer spännande äventyr. Råkade buda hem den här, garanterat behov av service och lite tvätt. Hur ser den ut i övrigt? Ena pushern är ju fel, men annars koscher? Urverket är omärkt men ska vara ett venus 210.
Ser grym ut! Ångrar du dig kanske jag är intresserad beroende på pris.Med notoriskt dålig impulskontroll följer spännande äventyr. Råkade buda hem den här, garanterat behov av service och lite tvätt. Hur ser den ut i övrigt? Ena pushern är ju fel, men annars koscher? Urverket är omärkt men ska vara ett venus 210.
Bra att veta Tror den gick på runt 2400 SEK när allt var betalt, så vill jag inte ha den får du köpa för samma om det är intressantSer grym ut! Ångrar du dig kanske jag är intresserad beroende på pris.
Taget!Bra att veta Tror den gick på runt 2400 SEK när allt var betalt, så vill jag inte ha den får du köpa för samma om det är intressant
Har haft detta fickor i flera decennier, utan att veta annat än att det var morfars enda klocka. Han var skogshuggare och timmerman. (Många intressanta verktyg efter honom @Affe )
Oservat sedan -50 talet! I dag lekte jagmed kameran och hittade märket på klockan!
Det är en Garonne! Någon som vet nåt om den? Hittade inte så mycket på nätet, då litar jag på KS!
Vilken vacker klocka!Mycket trevligt arvegods du hade där, är ju så kul att ha en klocka från morfar/farfar oavsett om det är värt 100kr eller 20k, har en klocka efter min morfar, den är värd nada, när jag tog den till urmakaren så sa han att den är värd mindre än vad det kommer att kosta och laga den för. Det får kosta sa jag bara, det är affektionsvärdet som jag är ute efter.
Har haft detta fickor i flera decennier, utan att veta annat än att det var morfars enda klocka. Han var skogshuggare och timmerman. (Många intressanta verktyg efter honom @Affe )
Oservat sedan -50 talet! I dag lekte jagmed kameran och hittade märket på klockan!
Det är en Garonne! Någon som vet nåt om den? Hittade inte så mycket på nätet, då litar jag på KS!
Vilken vacker klocka!
Tur att detta är KS så att man kan förklara sin kärlek till en gammal klocka utan att omgivningen tittar snett!
Dessa gamla urverk kan man titta på läänge! Ren meditation!
Börjat snegla i den här avdelningen senaste tiden... Börjar bli mogen nog att vilja testa en vintage-kronograf. Men vill inte lägga för mycket till en början när jag bara vill testa. Får man något fint (tänk något som passar snyggt på läder eller liknande) för 6-7k?
Jag har väl inga direkta krav. Pandatavla vore ju såklart trevligt.
Mekanisk. Manuell/Auto spelar ingen roll.
OBS: Inget mögel bara.
Yes! Pandor är alltid dyrare men prisklass beror lite på vilken stil/tidsålder du är ute efter?Börjat snegla i den här avdelningen senaste tiden... Börjar bli mogen nog att vilja testa en vintage-kronograf. Men vill inte lägga för mycket till en början när jag bara vill testa. Får man något fint (tänk något som passar snyggt på läder eller liknande) för 6-7k?
Jag har väl inga direkta krav. Pandatavla vore ju såklart trevligt.
Mekanisk. Manuell/Auto spelar ingen roll.
Jag vet för lite för att svara på den fråganYes! Pandor är alltid dyrare men prisklass beror lite på vilken stil/tidsålder du är ute efter?
Hmm... Kanske inte skannar av rätt rubriker.. Något tips?Ligger väl ett par fina på K&S?
https://klocksnack.se/threads/vinta...0-m-valjoux-7733-1970-tal.61876/#post-1590417 Tyckte denna var lite fräck bland annat..Hmm... Kanske inte skannar av rätt rubriker.. Något tips?
Näe...https://klocksnack.se/threads/vinta...0-m-valjoux-7733-1970-tal.61876/#post-1590417 Tyckte denna var lite fräck bland annat..