tissoter
Guld
Lär bli så hahaHaha sant det! Kommer förmodligen sluta med att jag köper den![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär bli så hahaHaha sant det! Kommer förmodligen sluta med att jag köper den![]()
Sett det där förr tyvärr, kolla med AD! Tråkigt att det inte är hundra på en såpass dyr klocka.Ska rolexkronan på ringen runt tavlan vid kl 12 vara centrerad? Tror det är en sommarjobbare som satt ihop min klocka![]()
Verkar som att kronan ska sitta i mitten efter jag googlat lite, riktigt illa av ett företag som Rolex, om det nu inte är tänkt som det är.
Ja, jäkligt surt. Ska gå in med den i veckan. Har upptäckt andra suspekta fel också, så som att visarna är helt slappa när man ställer in tiden med "små rörelser". Detta gör det extremt svårt att få minutvisaren att gå rätt, om det nu ens är möjligt.Sett det där förr tyvärr, kolla med AD! Tråkigt att det inte är hundra på en såpass dyr klocka.
Finns en hel tråd om detta någonstans. Tydligen olika på de flesta.Ska rolexkronan på ringen runt tavlan vid kl 12 vara centrerad? Tror det är en sommarjobbare som satt ihop min klocka![]()
Verkar som att kronan ska sitta i mitten efter jag googlat lite, riktigt illa av ett företag som Rolex, om det nu inte är tänkt som det är.
Rolex GMT 1983 (16750)
Finns det både matta målade och glossy vitguldstavlor från 1983?
Jag hade bytt. Så jävla störande att titta på klockan och fukt kan väl söka sig in den vägen?![]()
Min DJ från -84 fick sig en liten törn i glaset mellan 4-5. Hade ni bytt glaset eller är det acceptabelt med krigsskador på en gammal klocka?
Beror på hur djup skadan är skulle jag säga...nytt glas kostar ca 2 lax tror jag![]()
Min DJ från -84 fick sig en liten törn i glaset mellan 4-5. Hade ni bytt glaset eller är det acceptabelt med krigsskador på en gammal klocka?
Hade varit kul att veta varför den beter sig så!Ja, jäkligt surt. Ska gå in med den i veckan. Har upptäckt andra suspekta fel också, så som att visarna är helt slappa när man ställer in tiden med "små rörelser". Detta gör det extremt svårt att få minutvisaren att gå rätt, om det nu ens är möjligt.
Det här:Finns en hel tråd om detta någonstans. Tydligen olika på de flesta.
Ingen annan yttre skillnad, den blå urtavlan kom med 116622 men finns som eftermonterad i 16622.Vad är det för skillnad på 16622 och 116622 förutom spännet? Det är främst den blåa urtavlan och den finns i både 16622 och 116622?
Aha! Ser att fonten på självaste vridringen skiljer sig en aning också, ska nämligen kika på en 116622 med blå urtavla, tack för din inputIngen annan yttre skillnad, den blå urtavlan kom med 116622 men finns som eftermonterad i 16622.
Kan man komma över en Explorer II för 30 ish? Eller bör man vänta och spara en stund till?
Det ska sitta Loctite 222 på gängorna. Det är svag gänglåsning (rosa). Utan den så kan sprintarna gänga upp sig. Och det kan hända vilken jäkla länk som helst med gängade sprintar.Ok, tacksam för svar här.
Något förvånad upptäcker jag att en skruv har skruvat upp sig lite (lite drygt ett varv tror jag) i länken på min ca 6 mån gamla BLRO.
En snabb googling, gör jag bedömningen att detta är något som kan hända på en rolex med denna länk samt att man INTE bör åtgärda det själv.
Frågan, behövs certet tas med till aukt handlare eller räcker det att dyka upp?
Såg en fin idag för 40 dock fel färg! Men måste nog fundera lite mer om jag ska lägga på 10..Det går att få för de pengarna, men om du plussar på en tia till kan du få ett riktigt trevligt exemplarhar du kollat k&s här på forumet? Sett några till salu det senaste
![]()
Hela vridringen är i guld på 116622 och i 16622 är det endast bezelinlägget som är i guld.Vad är det för skillnad på 16622 och 116622 förutom spännet? Det är främst den blåa urtavlan och den finns i både 16622 och 116622?
Håll ögonen öppna! Rätt som det är dyker det kanske upp ett bra exemplar för lägre summorSåg en fin idag för 40 dock fel färg! Men måste nog fundera lite mer om jag ska lägga på 10..
???Hela vridringen är i guld på 116622 och i 16622 är det endast bezelinlägget som är i guld.
Vad undrar du?
Du bör ta dig en funderare på om du vill ha en senare med solida ändlänkar eller inte. Är box och papper viktigt för dig? Är du beredd att ta en snar service?Såg en fin idag för 40 dock fel färg! Men måste nog fundera lite mer om jag ska lägga på 10..
Ge bara ett svar! Vad som helstVad undrar du?![]()
Alltså på 116622 så är hela vridringen och bezelinlägget gjord av vitguld, på 16622 är vridringen gjord i stål och bezelinlägget i vitguld.
Vad jag vet så är vridring och insert gjort i platina på båda modellerna.Alltså på 116622 så är hela vridringen och bezelinlägget gjord av vitguld, på 16622 är vridringen gjord i stål och bezelinlägget i vitguld.
Nej bara på 116622, visst har du en 16622?Vad jag vet så är vridring och insert gjort i platina på båda modellerna.
Okej! Länkarna hade jag inte alls tänkt på. Skick går före Box och papper. Sen är det ju trevligt om den går någorlunda bra när man köper den..Du bör ta dig en funderare på om du vill ha en senare med solida ändlänkar eller inte. Är box och papper viktigt för dig? Är du beredd att ta en snar service?
En 90-talare utan b&p och servicehistorik kan du nog hitta runt 30'. Men en servad från de senare åren med b&p knappast under 40'