• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

thomastheswede

Audemars
Det finns lite info på Tudorcollector, men fortfarande långt ifrån storebrors info volymer.
Nu har jag bestämt mig för att försöka sätta ihop en flingtråd med info om våra älskade klockor men SHIT vad det är svårt att hitta "exakt" information... Ingen tvekan om att det är ett systerföretag till Rolex, lika hattigt och ologiskt när man börjar rota ner sig i detaljer, årsmodeller, tavelvarianter osv. :)
Hoppas på feedback och rättelser från alla kunniga här, ge mig bara några dagar så...
 

thomastheswede

Audemars
Då var det torsdag igen... Fram med dom!
IMG_9648.jpeg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sista batchen flingor ser ut så där. De går även vidare när serial startar om från noll. Finns ett antal med samma konfiguration med serienummer kring 15xxx.

Vet inte riktigt hur knepigt flingor är. Du har swiss-only batchen i slutet på 60-talet och sedan så är det väl rätt standard?

Lycka till
 

thomastheswede

Audemars
Sista batchen flingor ser ut så där. De går även vidare när serial startar om från noll. Finns ett antal med samma konfiguration med serienummer kring 15xxx.

Vet inte riktigt hur knepigt flingor är. Du har swiss-only batchen i slutet på 60-talet och sedan så är det väl rätt standard?

Lycka till
Tack! Tyckte det kändes rätt basic tills jag började läsa på.... Hittar motsägelsefulla uppgifter om år, tavlor osv men jobbar vidare.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig för att försöka sätta ihop en flingtråd med info om våra älskade klockor men SHIT vad det är svårt att hitta "exakt" information... Ingen tvekan om att det är ett systerföretag till Rolex, lika hattigt och ologiskt när man börjar rota ner sig i detaljer, årsmodeller, tavelvarianter osv. :)
Hoppas på feedback och rättelser från alla kunniga här, ge mig bara några dagar så...
Har du sett detta?

https://fusiontables.google.com/DataSource?docid=1TFA8_7k4vKs8pJNaLnvE6Jpe-MMw-xfB9nxbp60#rows:id=1
 

Mike

Cartier
Har ett extra 125-plexi i lådan.
Ingen koll alls på rolex förpackningar från tiden (eller om detta är senare?)
Ngn som har info?
Vad står T/104/79 för exempelvis?
449A537E-BBBD-4C07-9A10-D4537CB7DBB9.jpeg

B2721A57-7014-411A-BBF9-BF52E69704A6.jpeg
 

thomastheswede

Audemars
-76:a med Rolex 93150 länk. Vet inte om klockan levererades med den efter att ha läst @thomastheswede grymt genomarbetade research som jag ännu inte hunnit tacka för.

@thomastheswede du är grym. Nu blev det sagt iallafall...
Tack för de vänliga orden! Jaa du, det där med Rolex-länkar på senare flingor har jag rotat runt i utan att bli ett dugg klokare. Din är inte den enda, så mycket kan jag säga... :)

Fortsätter researchen och uppdaterar om jag hittar nåt nytt!
 

thomastheswede

Audemars
Har ett extra 125-plexi i lådan.
Ingen koll alls på rolex förpackningar från tiden (eller om detta är senare?)
Ngn som har info?
Vad står T/104/79 för exempelvis?
449A537E-BBBD-4C07-9A10-D4537CB7DBB9.jpeg

B2721A57-7014-411A-BBF9-BF52E69704A6.jpeg
Man hade ju kunnat tro att T står för Tudor och 79 för 1979 men så enkelt är det INTE, sett den där texten på många glas (för både Tudor och Rolex) och det man kan konstatera är att det bara verkar finnas på USA-påsarna.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hello!
Har en fråga kring 9411/0’an (1982). I den ska det som bekant sitta ett ETA 2784. Ska det vara hacking eller non-hacking på denna? Har hittat lite tvetydig info på nätet, också att det förekommer ETA 2783 i dessa. Ytterst tacksam för input!
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Topp