• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är smekmånaden över och jag är om än bara gladare över denna väldigt egna dinka. :)
Flingan har varit en av mina grails länge. Just story och historik hamnar, för min del, högt upp på listan av kvalitéer en klocka kan ha. Även om denna är en civil, kan ju inte annat än att köpa in på historiken direkt.

Jag fick den där berömda låsningen, ni vet.. och spenderade lite för mycket tid över jul med att sätta mig in i allt jag kom över om denna modell.
Jag hade också ute en köpannons på forumet, men det skulle visa sig inte helt lätt att hitta rätt. Inte många som vill göra sig av med denna skönhet antar jag.

Jag har alltid varit inne på en svart Flinga, men insåg till slut att det är ju den blå jag egentligen ska ha. En variant som helt enkelt inte liknar något annat. Att det snöade den 6 februari, dagen för köpet och att denna klocka fanns till salu några km hemifrån var ju bara tvunget att ses som ett kall.

Tack till er i tråden för input på mina frågor, @Simpatico för über-trevlig affär och ett extra tack till @thomastheswede som bjussat på sin kunskap och svarat på alla mina frågor!

Ha en grym dag!

70395FA3-3C1C-40FB-8A79-922511194EE5.jpeg
3CAC6794-0FAF-4DA1-A04C-7304CD16B053.jpeg
8323F18A-1A4D-4A56-B393-79D124E1F13A.jpeg
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu är smekmånaden över och jag är om än bara gladare över denna väldigt egna dinka. :)
Flingan har varit en av mina grails länge. Just story och historik hamnar, för min del, högt upp på listan av kvalitéer en klocka kan ha. Även om denna är en civil, kan ju inte annat än att köpa in på historiken direkt.

Jag fick den där berömda låsningen, ni vet.. och spenderade lite för mycket tid över jul med att sätta mig in i allt jag kom över om denna modell.
Jag hade också ute en köpannons på forumet, men det skulle visa sig inte helt lätt att hitta rätt. Inte många som vill göra sig av med denna skönhet antar jag.

Jag har alltid varit inne på en svart Flinga, men insåg till slut att det är ju den blå jag egentligen ska ha. En variant som helt enkelt inte liknar något annat. Att det snöade den 6 februari, dagen för köpet och att denna klocka fanns till salu några km hemifrån var ju bara tvunget att ses som ett kall.

Tack till er i tråden för input på mina frågor, @Simpatico för über-trevlig affär och ett extra tack till @thomastheswede som bjussat på sin kunskap och svarat på alla mina frågor!

Ha en grym dag!

70395FA3-3C1C-40FB-8A79-922511194EE5.jpeg
3CAC6794-0FAF-4DA1-A04C-7304CD16B053.jpeg
8323F18A-1A4D-4A56-B393-79D124E1F13A.jpeg

Grattis :)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nej det blev nog inte full-service, bara glasbyte och försök att få den tät. Men jag lämnade in ihop med en klocka som skulle servas och det är nog den som drar ut på tiden.
Har själv en 93150-länk till Flingan inne. Ska byta säkerhetslås/lilla bygeln. Väntat i två veckor nu. Kanske normal ledtid, men undrar hur mkt tid man behöver för en sån grej egentligen? :)
 

Simpatico

Rolex
Nu är smekmånaden över och jag är om än bara gladare över denna väldigt egna dinka. :)
Flingan har varit en av mina grails länge. Just story och historik hamnar, för min del, högt upp på listan av kvalitéer en klocka kan ha. Även om denna är en civil, kan ju inte annat än att köpa in på historiken direkt.

Jag fick den där berömda låsningen, ni vet.. och spenderade lite för mycket tid över jul med att sätta mig in i allt jag kom över om denna modell.
Jag hade också ute en köpannons på forumet, men det skulle visa sig inte helt lätt att hitta rätt. Inte många som vill göra sig av med denna skönhet antar jag.

Jag har alltid varit inne på en svart Flinga, men insåg till slut att det är ju den blå jag egentligen ska ha. En variant som helt enkelt inte liknar något annat. Att det snöade den 6 februari, dagen för köpet och att denna klocka fanns till salu några km hemifrån var ju bara tvunget att ses som ett kall.

Tack till er i tråden för input på mina frågor, @Simpatico för über-trevlig affär och ett extra tack till @thomastheswede som bjussat på sin kunskap och svarat på alla mina frågor!

Ha en grym dag!

70395FA3-3C1C-40FB-8A79-922511194EE5.jpeg
3CAC6794-0FAF-4DA1-A04C-7304CD16B053.jpeg
8323F18A-1A4D-4A56-B393-79D124E1F13A.jpeg

Härliga bilder, litet sting i hjärtat men det känns bra att den kommit till ett bra hem.
Tack själv för en trevlig affär.
Slit den med hälsan.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag eller känns det som det ligger ute lite mindre flingor just nu? Ett tag var många siter nerlusade med ganska dyra exemplar. Kanske lite mer svårsålt och folk håller inne med klockor då man inte kan räkna kallt med jättepriser vid försäljning just nu?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Är det bara jag eller känns det som det ligger ute lite mindre flingor just nu? Ett tag var många siter nerlusade med ganska dyra exemplar. Kanske lite mer svårsålt och folk håller inne med klockor då man inte kan räkna kallt med jättepriser vid försäljning just nu?

Jo det är väl färre men till rätt höga priser ändå. HQ Milton har sällan några i lager en längre stund.
 
Topp