Eller? Luktar inte vridringsinlägget lite klor?Inge fulkladd o blekmedel här inte..
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller? Luktar inte vridringsinlägget lite klor?Inge fulkladd o blekmedel här inte..
![]()
![]()
Ingen aning men lätt att ta reda på. Är väl bara att checka baksidan.. nåt jag får göra vid tillfälle!!Eller? Luktar inte vridringsinlägget lite klor?
Tycker ytterkanten ser lite ljus ut, men svårt att se på dessa bilder. Baksidan behöver inte säga något.Ingen aning men lätt att ta reda på. Är väl bara att checka baksidan.. nåt jag får göra vid tillfälle!!
Baksidan borde ju, om den dränkts i klorin vara lika urblekt. Gjort det själv med ett svart service insert till min gamla 1675. Tro mej, det syndes rätt rejält..Tycker ytterkanten ser lite ljus ut, men svårt att se på dessa bilder. Baksidan behöver inte säga något.
Du behöver inte bleka baksidan. Antingen lägger man klor endast på framsidan eller så täcker man baksidan med lack.Baksidan borde ju, om den dränkts i klorin vara lika urblekt. Gjort det själv med ett svart service insert till min gamla 1675. Tro mej, det syndes rätt rejält..
Jag har dock svårt att tro att den klorblekts men ska be uris ta av den iaf o dubbelkolla!
Ja så kan man nog oxå göra..Du behöver inte bleka baksidan. Antingen lägger man klor endast på framsidan eller så täcker man baksidan med lack.
Haha, vad går du på egentligen? Såg bättre ut där men är ju omöjligt att säga vad som hänt och inte hänt.Kom igen nu @Aurum , du borde väl se på den första bilden?
Flammigt? Det har jag aldrig upplevt. Men är ju som sagt sjukt svårt att veta. Vet inte heller om det är speciellt premium på blekta?I min värld så blir fulblekta inserts annorlunda. Då blir det konstigare färger, missfärgade, flammiga siffror mm.
Idag är det premium på oskadade inserts som är tidskorrekta. Kan inte påstå att fade gör någon större skillnad.Flammigt? Det har jag aldrig upplevt. Men är ju som sagt sjukt svårt att veta. Vet inte heller om det är speciellt premium på blekta?
Blir bara allmänt sne för såna påståenden som påverkar min klocka negativt såklart, inget konstigt med det. Har du helt rätt så påverkar det ju en hel del förstår du väl men gissar du bara av farten så är det väl dumt och provocerande?Haha, vad går du på egentligen? Såg bättre ut där men är ju omöjligt att säga vad som hänt och inte hänt.
Var snarare du som påstod något du inte kan backa upp. Det är dumt.Blir bara allmänt sne för såna påståenden som påverkar min klocka negativt såklart, inget konstigt med det. Har du helt rätt så påverkar det ju en hel del förstår du väl men gissar du bara av farten så är det väl dumt och provocerande?
En av anledningarna att jag köpte den var för det grymma insertet..
Det där ser riktigt udda ut. Ingen effekt jag fått med klor. Det blir däremot lite glittereffekt om man värmer upp aluminiumet.@Aurum
Här är för mig ett typiskt fulblekt insert. Visar extremt tydligt sånt som man också kan se om det är blekt mindre. Lacken är skadad, färgerna är fucked up och det ser flammigt/smutsigt ut av blekmedlet när det ätit upp klarlacken.
![]()
Framförallt så kan du få den brun-, lilaaktiga fejden om du hettar upp insertet. Ser för övrigt riktigt dåligt ut.Det där ser riktigt udda ut. Ingen effekt jag fått med klor. Det blir däremot lite glittereffekt om man värmer upp aluminiumet.
Kännt på rätt många hemmablekta inserts varav jag själv blekt ett. När du bleker ett insert så fräter man först ner lacken för att komma åt färgen som man vill bleka. Där kan man ofta känna skillnaden mot ett insert som inte fått sin lack bortfrätt.Var snarare du som påstod något du inte kan backa upp. Det är dumt.
För övrigt, du som inte är sen att hacka iaf på mej, varför tog du aldrig upp detta nör annonsen låg ute??Var snarare du som påstod något du inte kan backa upp. Det är dumt.
Min gamla. Håller inte med där... Har aldrig sett ett blekt insert med sådan lyster.Eller? Luktar inte vridringsinlägget lite klor?
Eller? Luktar inte vridringsinlägget lite klor?
Stort tack o precis det jag menade. Speciellt när den snart ska säljas..Jäkligt onödig spekulation att kasta ur sig tycker jag.
Stort tack o precis det jag menade. Speciellt när den snart ska säljas..