• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Om ni undrar hur jag får så bra fokus, så är det för att jag använder min rektum som kameralins...
IMG_3546.jpg

IMG_3547.jpg

IMG_3548.jpg

IMG_3549.jpg

IMG_3550.jpg
Grattis! Klämde på den idag och tyckte den var jättefin! Länken måste ju ha varit en bonus? S k rivet eller?

Grattis! Klämde på den idag och tyckte den var jättefin! Länken måste ju ha varit en bonus? S k rivet eller?
Ja verkligen en bonus, jag hade inte kollat klockan innan men det slutade lyckligt. Nitad C+I stämplad 78, klockans SN säger att den är från 77 så jag tror dom hör ihop :) Verkar som om insert är ett sk. kissing four om jag förstått det hela rätt också?

Ja verkligen en bonus, jag hade inte kollat klockan innan men det slutade lyckligt. Nitad C+I stämplad 78, klockans SN säger att den är från 77 så jag tror dom hör ihop :) Verkar som om insert är ett sk. kissing four om jag förstått det hela rätt också?
Du gjorde ett mkt bra köp sas.....bra flingor går dyrt.......då de flesta rätt average......vilket iofs betyder att de använts som det är tänkt.....inga safe queens.....

Avundsjuk på @virrooo nyförvärv. Svårt att se på bilder på din klocka om det är svart eller blå tavla på nyförvärvet. Inbillade mig på bilden (ofattbart att Kaplans bara hade en bild) att det var en svart tavla med blått/grått insert.
Var sugen på att buda på den du köpte för att komma över insertet för att sedan ha kvar kombon som passade bäst...
Blev upptagen under auktionen och kunde inte delta....
Tar gärna en kontakt om du är intresserad av att jämföra vad som är bäst för din klocka. PM:a i så fall.

Nedan min klocka från -76. Din är väl från -77?
IMG_1486.JPG

Må gott

Avundsjuk på @virrooo nyförvärv. Svårt att se på bilder på din klocka om det är svart eller blå tavla på nyförvärvet. Inbillade mig på bilden (ofattbart att Kaplans bara hade en bild) att det var en svart tavla med blått/grått insert.
Var sugen på att buda på den du köpte för att komma över insertet för att sedan ha kvar kombon som passade bäst...
Blev upptagen under auktionen och kunde inte delta....
Tar gärna en kontakt om du är intresserad av att jämföra vad som är bäst för din klocka. PM:a i så fall.

Nedan min klocka från -76. Din är väl från -77?
IMG_1486.JPG

Må gott

Du har ju en minst lika fin :D Det är en blå tavla (utan några defekter, helt underbar), och insertet är ett ganska ovanligt/eftertraktat fat font så jag har ej för avsikt att byta ;) Kör du svart insert till blå tavla?

Och ja från 1977 precis som du säger :) Våra verkar ha åldrats på samma fina sätt, fast din boett ser galet bra ut!

Min jakt började egentligen efter en rödsub från födelseår -70. Letade även efter en flinga från samma år men när jag kom över klockan på bilden ovan släppte jag tanken på årtal eftersom Tudorn var i så bra skick. Det gråa insertet var då inga problem. Sen börjar jakten igen... tror att ni känner igen känslan.

IMG_0255.JPG
Du har ju en minst lika fin :D Det är en blå tavla (utan några defekter, helt underbar), och insertet är ett ganska ovanligt/eftertraktat fat font så jag har ej för avsikt att byta ;) Kör du svart insert till blå tavla?

Och ja från 1977 precis som du säger :) Våra verkar ha åldrats på samma fina sätt, fast din boett ser galet bra ut!
Om inte en allt för avlägsen framtid kommer insertet vara värt mer än klockan......det är min sjuka profitia....,

Edit:

Får slänga med en bild, trots allt fredag.....94010....svart tavla med blått insert......dock varken kissing eller FF :(

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp