Grattis! Klämde på den idag och tyckte den var jättefin! Länken måste ju ha varit en bonus? S k rivet eller?Om ni undrar hur jag får så bra fokus, så är det för att jag använder min rektum som kameralins...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Klämde på den idag och tyckte den var jättefin! Länken måste ju ha varit en bonus? S k rivet eller?Om ni undrar hur jag får så bra fokus, så är det för att jag använder min rektum som kameralins...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja verkligen en bonus, jag hade inte kollat klockan innan men det slutade lyckligt. Nitad C+I stämplad 78, klockans SN säger att den är från 77 så jag tror dom hör ihopGrattis! Klämde på den idag och tyckte den var jättefin! Länken måste ju ha varit en bonus? S k rivet eller?
Du gjorde ett mkt bra köp sas.....bra flingor går dyrt.......då de flesta rätt average......vilket iofs betyder att de använts som det är tänkt.....inga safe queens.....Ja verkligen en bonus, jag hade inte kollat klockan innan men det slutade lyckligt. Nitad C+I stämplad 78, klockans SN säger att den är från 77 så jag tror dom hör ihopVerkar som om insert är ett sk. kissing four om jag förstått det hela rätt också?
Ja jag är jäkligt nöjd. Trodde jag var klar med flingor/submariner efter att ha avverkat ett par stycken, men ickeDu gjorde ett mkt bra köp sas.....bra flingor går dyrt.......då de flesta rätt average......vilket iofs betyder att de använts som det är tänkt.....inga safe queens.....
Avundsjuk på @virrooo nyförvärv. Svårt att se på bilder på din klocka om det är svart eller blå tavla på nyförvärvet. Inbillade mig på bilden (ofattbart att Kaplans bara hade en bild) att det var en svart tavla med blått/grått insert.
Var sugen på att buda på den du köpte för att komma över insertet för att sedan ha kvar kombon som passade bäst...
Blev upptagen under auktionen och kunde inte delta....
Tar gärna en kontakt om du är intresserad av att jämföra vad som är bäst för din klocka. PM:a i så fall.
Nedan min klocka från -76. Din är väl från -77?
![]()
Må gott
Om inte en allt för avlägsen framtid kommer insertet vara värt mer än klockan......det är min sjuka profitia....,Du har ju en minst lika finDet är en blå tavla (utan några defekter, helt underbar), och insertet är ett ganska ovanligt/eftertraktat fat font så jag har ej för avsikt att byta
Kör du svart insert till blå tavla?
Och ja från 1977 precis som du sägerVåra verkar ha åldrats på samma fina sätt, fast din boett ser galet bra ut!
Då ska jag försöka se till så att det här inte blir det andra fat font-insertet som jag tar sönder... Pray for me, please!Om inte en allt för avlägsen framtid kommer insertet vara värt mer än klockan......det är min sjuka profitia.....
Har du köpt en till?![]()
Om inte en allt för avlägsen framtid kommer insertet vara värt mer än klockan......det är min sjuka
Edit:
Får slänga med en bild, trots allt fredag.....94010....svart tavla med blått insert......dock varken kissing eller FF![]()
Nope.....denna köpte jag 2009.....för 3000 usHar du köpt en till?
Hah! Tidsmaskin står på min önskelista!Nope.....denna köpte jag 2009.....för 3000 us
Hade en 7021 innan......men lessnade på slow set datum. Dessutom ska inte en dykare ha datum ...
Fin och dyr! Finns det någon i Sverige som kan polera relativt tillfredställande? Jag hade velat skarpa till mina rundade fasningar...Flingrallyt fortsätter... Den var onekligen rätt snygg!
https://www.lunaroyster.com/watches/1979-tudor-submariner-94010-no-date-black-snowflake-unpolished
Då har min tripplat i värde på 8år.....och min är bättreFlingrallyt fortsätter... Den var onekligen rätt snygg!
https://www.lunaroyster.com/watches/1979-tudor-submariner-94010-no-date-black-snowflake-unpolished
Flingrallyt fortsätter... Den var onekligen rätt snygg!
HQ har ju sålt en eller två för +8.....men visst är det väldigt mkt $$ för en standard flinga......ND brukar iofs kosta lite till......undrar om de verkligen får de pengarna? tycker jag ser dem för runt 6-7k usd ifrån de flesta US handlare
Länken är nog 1.5k om skicket är braBara länken är väl 1k usd
Jag satt med fingret på knappen
Var boetten bra? Såg bra ut
Hade jag vetat hade jag köpt. Sjukt bra pris!Japp. 54k efter provis. Inte illa pris. Stigit en hel del på två-tre år.
Just detta exet såg bra u, fin tavla samt visare. Nitad länk dock.
Kunde inte blivit mycket bättre för min del, supernöjd! Har ett par som försöker få mig att sälja, men än så länge sitter den säkertHade jag vetat hade jag köpt. Sjukt bra pris!
Ska muta dig på torsdagKunde inte blivit mycket bättre för min del, supernöjd! Har ett par som försöker få mig att sälja, men än så länge sitter den säkert![]()
Jag missar er imorgonSka muta dig på torsdag![]()
Jag missar er imorgonHar möte och måste vara på plats hela dagen... Är något sur och avis på er andra
![]()
Ser ut som den såldes hyfsat fort. Sen om den gick för 9K är ju fråganundrar om de verkligen får de pengarna? tycker jag ser dem för runt 6-7k usd ifrån de flesta US handlare

Jag såg samma sam precis. Brukar ju gå att förhandla en del men tror inte han släppte den långt under 9k. Jisses...Ser ut som den såldes hyfsat fort. Sen om den gick för 9K är ju frågan![]()
Jag tycker det känns ganska braJag såg samma sam precis. Brukar ju gå att förhandla en del men tror inte han släppte den långt under 9k. Jisses...