Hehe, ser ju nästan ut som min gamla. Tråkig.
Nänä...din gamla hade tvättad tavla och ett hemmapulplexi från hell......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, ser ju nästan ut som min gamla. Tråkig.
Tror inte det, men såg nästan likadan ut. Inte samma men lik aura.Nänä...din gamla hade tvättad tavla och ett hemmapulplexi från hell......
Du behöver inte tro...jag vet.......fotominne du vet....Tror inte det, men såg nästan likadan ut. Inte samma men lik aura.
Utan att ha den i handen så är det ju knepigt att utala sig. Ser ju OK ut vid första anblick. Caset kan vara nyskuret.....tycker T SWISS T sitter lite för nära indeex...bör vara en glipa..men de har ju satt på ett aftermarket glas så det kan vara böjningen i plexit som gör att det bryter kef. Snygg färg på tavlan......ser ju minty ut....handlare...ihopplock?
Ajjemen.....Tudorfredag ju.
![]()
Japp, Jaceks konto så den är nog legit.Är väl en av snubbarna på HQ Milton som har IG-kontot?
Tudorfredag ju.
![]()
Fabriken är igång. Fast är nog samma...Samma som ovan? Om inte så regnar det ND snöflingor just nu........torrt i många år.......just sayin...![]()
Det är samma.. kolla 7 på insertet.Fabriken är igång. Fast är nog samma...
Samma som ovan? Om inte så regnar det ND snöflingor just nu........torrt i många år.......just sayin...![]()
Klart den har marginal att föda två dealers. Ser fin ut.Samma som ovan? Om inte så regnar det ND snöflingor just nu........torrt i många år.......just sayin...![]()
Det är just det som va lite kul....dealer till dealer......den behöver ju en kärleksfull ägare......som boskap.....usch....Klart den har marginal att föda två dealers. Ser fin ut.
Rätt vanlig väg. Bra kvalitet säljer oavsett pris.Det är just det som va lite kul....dealer till dealer......den behöver ju en kärleksfull ägare......som boskap.....usch....
Frågan är då vad dealer1 har för incitament här? Han vet rimligtvis att Dealer2 kommer sälja klockan till x% högre pris direkt vilket han själv skule kunna göra tämligen snabbt med ett sånt här objekt,. Han har ju också en etablerad plattform och en bred kundkrets.Rätt vanlig väg. Bra kvalitet säljer oavsett pris.
Han har ett pris och dealer 2 ser en potentiell uppsida. Blir ganska konstigt om han höjer priset bara för att en dealerkompis vill köpa. Han har säkert en nyttig profit ändå.Frågan är då vad dealer1 har för incitament här? Han vet rimligtvis att Dealer2 kommer sälja klockan till x% högre pris direkt vilket han själv skule kunna göra tämligen snabbt med ett sånt här objekt,. Han har ju också en etablerad plattform och en bred kundkrets.
Är den kanske del i ett byte av något annat objekt som kan ha bättre värde för Dealer1 än Dealer2? What's in it för Dealer1?
Ah ok. Trodde lite att eftersom det är en känd ref som båda säljer regelbundet att de båda skulle ha en ganska säker värdering på hur mycket de kan ta ut och att därför det skulle vara osannolikt att D1 hade ett utgångspris som var dramatiskt under det D2 skulle räkna med att få ut.Han har ett pris och dealer 2 ser en potentiell uppsida. Blir ganska konstigt om han höjer priset bara för att en dealerkompis vill köpa. Han har säkert en nyttig profit ändå.
Som sagt så är det en rätt vanlig väg för klockor idag. Normalt sälja de mellan dealers innan de kommer ut på marknaden men om någon missat och ändå ser en uppsida så är det smidigt och bra för alla parter.
Sedan så är det nödvänsigtvis inte maximal profit som jagas. Det är trevligt men det viktiga är att hela tiden snurra klockor med tillräcklig vinst.
Klockan sålde direkt hos bägge dealersen och jag tror att den fortfarande skulle kunna flippas för mer om man bara ville. Det är fortfarande bara småpengar i jämförelse med mycket annat.
Handlar nog mest bara om hur mycket man vågar begära utan att se ut som en total girigbuk. I tillräckligt trevligt skick så säljer en blå flinga för över 20k usd utan problem. Det finns alltid köpare som inte bryr sig om saker kostar 5, 10 eller 50k usd. Är det den bästa kvalitén så vet de att de alltid får ut mer i slutändan om de vill sälja. Stor skillnad på om något är as good as it gets eller bara 90%.Ah ok. Trodde lite att eftersom det är en känd ref som båda säljer regelbundet att de båda skulle ha en ganska säker värdering på hur mycket de kan ta ut och att därför det skulle vara osannolikt att D1 hade ett utgångspris som var dramatiskt under det D2 skulle räkna med att få ut.
Farligt synsätt men tycker inte synd om folk som lägger flera 100' på gamla bruksur.Handlar nog mest bara om hur mycket man vågar begära utan att se ut som en total girigbuk. I tillräckligt trevligt skick så säljer en blå flinga för över 20k usd utan problem. Det finns alltid köpare som inte bryr sig om saker kostar 5, 10 eller 50k usd. Är det den bästa kvalitén så vet de att de alltid får ut mer i slutändan om de vill sälja. Stor skillnad på om något är as good as it gets eller bara 90%.
Well.. När man har det synsättet så är det sällan de sista pengarna man bränner. Jag tror fortfarande att du har större chans att få bra avkastning från din investering om du har det bästa av något än om du bara köpt något halvbra som kändes prisvärt. Iaf om vi diskuterar vintageklockor. Viker marknaden så lär det största fallet vara på average. Det finns alltid någon tok som är villig att betala massor för den sista procenten riktigt bra klockor.Farligt synsätt men tycker inte synd om folk som lägger flera 100' på gamla bruksur.
Syftade på likgiltigheten för inköp och att marknaden alltid går uppåt.Well.. När man har det synsättet så är det sällan de sista pengarna man bränner. Jag tror fortfarande att du har större chans att få bra avkastning från din investering om du har det bästa av något än om du bara köpt något halvbra som var prisvärt. Iaf om vi diskuterar vintageklockor.
Alltid en risk om man vill investera. Det är ju också ett rätt trevligt nöje att äga klockorna om vi bortser ifrån pengaaspekten.Syftade på likgiltigheten för inköp och att marknaden alltid går uppåt.
Tyckte däremot det var synd om ägaren till senaste Tortue minute repeatern från tidigt 1900-tal som gjorde en stor förlust senast. Där har det alltid funnits ett högt äkta värde, inte som överhypeade bruksur som är på mode nu. Men den trenden ser stark ut så menar inte att du har fel, mest ett farligt synsätt om man bryr sig om sådant.
Märker detta faktum just nu.Well.. När man har det synsättet så är det sällan de sista pengarna man bränner. Jag tror fortfarande att du har större chans att få bra avkastning från din investering om du har det bästa av något än om du bara köpt något halvbra som kändes prisvärt. Iaf om vi diskuterar vintageklockor.
Sedan är det ju framförallt mycket roligare att ha saker som är det bästa som finns tillgägligt än att bara ha något som alla andra har.
Grymt skick betyder ju inte per automatik att det är tillfixat.Märker detta faktum just nu.
Jag lade ut min flinga eftersom jag trots allt inte gillar tavlan. Inga hugg än och den ligger snorlågt jämfört med alla med finare ex.
Skulle köpt din tavla. Mitt case och insert är magiska, så med rätt tavla och visare borde den flyga betydligt högre...
Kändes fel att byta men uppenbarligen är det inget som rör internationella samlare och handlare så länge det är korrekta delar...
Jag hoppas det är därför vi hänger här, den orimliga förtjusningen av repiga omoderna ur.Alltid en risk om man vill investera. Det är ju också ett rätt trevligt nöje att äga klockorna om vi bortser ifrån pengaaspekten.
Risk/reward mellan en av världens mest sällsynta Cartier minute repeaters och en tudordykare kan också möjligtvis vara annorlunda. Vad köptes den, respektive såldes den för nu?
Nej såklart inte. Det menade jag inte heller...Grymt skick betyder ju inte per automatik att det är tillfixat.![]()
I teorin när man byter något som inte får anses som slitage. I realiteten mär man byter till felaktiga delar.Nej såklart inte. Det menade jag inte heller...
Men de jag har haft dialog med har inte heller verkat bry sig om huruvida tavla och visare bytts ut. De menar, helt riktigt, att man rent krasst ändå inte har ngn aning. Och om man kikar på gmts är det ju ingen som bryr sig om man bytt insert. Var går gränsen kan man undra (även om tavla känns större än insert).
Helt klart! Sedan har min smak ändrats lite, till fördel för fint skick. Det är väl därför jag köper billiga ur i fint skick...Jag hoppas det är därför vi hänger här, den orimliga förtjusningen av repiga omoderna ur.