• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Hoppas på ett flinginferno imorgon när det är TudorTorsdag igen, värmer upp redan idag med 80-talaren.
IMG_2406.jpg

Oj!

https://www.hqmilton.com/timepieces/d07w6831/1978-tudor-snowflake-submariner-94110-blue-dial-A941

175000kr för en dateflinga med servicebehov. Fantastisk tavla :)

Kan det vara ett eftermarknadsplexi det där?

7C85D01E-C901-414E-9793-7D2573987BCB.png

@Davvan
Sånt kommer jag aldrig kunna förstå. Tavlans skick blir ju mindre intressant när visarna så uppenbart är missmatchade (om man inte specifikt köper för att plundra tavlan men då betalar man väl inte det priset?) Fint insert med men även där behöver man ju hitta en äldre pärla.

Sånt kommer jag aldrig kunna förstå. Tavlans skick blir ju mindre intressant när visarna så uppenbart är missmatchade (om man inte specifikt köper för att plundra tavlan men då betalar man väl inte det priset?) Fint insert med men även där behöver man ju hitta en äldre pärla.

Missmatchen kan man leva med tycker jag. 100% matchande visare/tavla på en orörd flinga är väl ändå oerhört sällsynt.

Blir intressant att se om den ligger osåld länge. Som du säger så skulle man gärna se en lite patinerad pärla också.

Håller mig till mögel så länge :)

B2D91B60-4847-40DE-B160-EA47F34B67EC.jpeg

Missmatchen kan man leva med tycker jag. 100% matchande visare/tavla på en orörd flinga är väl ändå oerhört sällsynt.

Blir intressant att se om den ligger osåld länge. Som du säger så skulle man gärna se en lite patinerad pärla också.

Håller mig till mögel så länge :)

B2D91B60-4847-40DE-B160-EA47F34B67EC.jpeg
Jo visst kan man leva med det, där är flera detaljer på min som jag "kan leva med" men då har jag också betalat en tredjedel av priset. Till $20' så hade jag haft svårare att leva med det. :)

Skicket är ju allt, ett verk går alltid att serva så det är ju inte så viktigt. Den kommer gå dyrt......så mkt är ju klart imo.......mkt läcker klocka.......synd på visarna bara....

Klart det går att serva allt men man kan tycka att det borde vara gjort om man begär ett sådant pris. De har ju sin egna urmakare så vad är problemet?

Tavlan är ju galet bra. Vad tror vi om boetten? Ser opolerad ut vid första anblicken men vid två av lughålen har vi en mjuk inbuktning. Slitage eller lättare polering?

474D3473-4A63-478C-850A-4F0049C2DE77.png

Klart det går att serva allt men man kan tycka att det borde vara gjort om man begär ett sådant pris. De har ju sin egna urmakare så vad är problemet?

Tavlan är ju galet bra. Vad tror vi om boetten? Ser opolerad ut vid första anblicken men vid två av lughålen har vi en mjuk inbuktning. Slitage eller lättare polering?

474D3473-4A63-478C-850A-4F0049C2DE77.png
När en handlare använder en fras som " with factory bevels still intact" så utgår jag från att man vet att det är polerat men bevelsen är hyggligt kvar eller "återställlda" på ett kompetent sätt. HQs klockor har ju nästan alltid den patenterade mattborstningen på ovansidan som gör att bevels poppar lite bättre på bild dessutom.

När en handlare använder en fras som " with factory bevels still intact" så utgår jag från att man vet att det är polerat men bevelsen är hyggligt kvar eller "återställlda" på ett kompetent sätt. HQs klockor har ju nästan alltid den patenterade mattborstningen på ovansidan som gör att bevels poppar lite bättre på bild dessutom.

True men här ser mattborstningen inte färsk ut däremot.

Alltid en risk att peta i dyra klockor. Varför ens ta risken?

Boetten är fin.

Går ändå i funderingar på att flippa den efter att den nyare o betydligt bättre 93150 länken åkt på..:nailbiting:

Tillbaka
Topp