• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste klockan i guld.

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Får bli Patek Philippe Nautilus 5711R eftersom jag har en i min lilla samling. :)

IMG_1135.JPG


IMG_1765.JPG


IMG_5632.JPG


IMG_0510.JPG


IMG_2197.JPG
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Guld är grymt på läder så behövs inga länkar!
IMG_5443.JPG
Jo, en VC som din, som kommer på läder (eller länk om man nu vill betala muchos dineros och blinga så in i helvete) är ju inga dimmor, och ser mycket bra ut. Bra boettform och "ändlänkar"/avslut för läder eller gummi.

Men nu syftade jag ju typ äldre daydates och submariners som kom från fabrik på länk, och som borde ha länk även 40år senare. Tycker inte de gör sig alls så bra på läder tyvärr. Ser många gånger halvklart ut. Körde själv med 16018 på läder länge, och avsaknaden av länk gjorde att den fick gå.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jo, en VC som din, som kommer på läder (eller länk om man nu vill betala muchos dineros och blinga så in i helvete) är ju inga dimmor, och ser mycket bra ut. Bra boettform och "ändlänkar"/avslut för läder eller gummi.

Men nu syftade jag ju typ äldre daydates och submariners som kom från fabrik på länk, och som borde ha länk även 40år senare. Tycker inte de gör sig alls så bra på läder tyvärr. Ser många gånger halvklart ut. Körde själv med 16018 på läder länge, och avsaknaden av länk gjorde att den fick gå.
Då missuppfattade jag dig lite. Håller helt med om att en sub i guld gör sig bäst på en länk i guld och även en datdate är bäst som den kom från fabrik även om jag tycker den fungerar riktigt bra även på läder.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Då missuppfattade jag dig lite. Håller helt med om att en sub i guld gör sig bäst på en länk i guld och även en datdate är bäst som den kom från fabrik även om jag tycker den fungerar riktigt bra även på läder.
Precis. Daydate går an på sin höjd. En daydate kan ju iallafall i modern skepnad komma på läder. Men den har ju ändlänkar.. Vilket jag tycker gör väldigt mycket för att få den att se bäst ut. En Sub dock... har inte så mycket på annat än länk att göra imo. :)
 
Topp